Inlägg från: Anonym (Sjukt less) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sjukt less)

Hon vill men hon vill inte

Snar fyra år med sex en gång varannan månad. Vi har varit sambo i fyra år nu. Båda i 40-års åldern. Båda separerade sedan tidigare. Barn på vardera sida och gemensamma barn som är 10 och 5. Hon vill ha sex men ändå inte. Bara när lusten faller på vilket den nästan aldrig gör. Då ska det gå fort och jag ska bli hård direkt. Hon vill inte att jag tar på henne på några ställen som kan vara sexuella men hon känner sig inte älskad när jag inte tar på henne. Hon vill känna sig älskad och nykär och den känslan måste jag jobba upp innan hon känner sig trygg och kan ha sex. Vi har försökt i 4 år nu utan framgång. Vi tar hjälp av terapeut men min sambo  lämnar rummet så fort hon blir obekväm. Hon tycker att det är mitt fel att vi har det som vi har det. Jag måste sluta vilja ha sex för att hon ska kunna ha det med mig, Jag pallar inte längre. Hur bryter man upp utan att göra barnen ledsna och starta världskrig? 

• Svar på tråden Hon vill men hon vill inte
  • Anonym (Sjukt less)
    Anonym (Ida) skrev 2024-08-20 22:48:47 följande:

Jag kan säga att jag är typ likadan som din tjej. Man tappar lusten lite med åldern. sex är väl inte allt?! Bara man har det nångång?! Är det värt förlora halva tiden med dina barn?! Tänk igenom det noga är mitt råd. Den nya tjejen du skaffar kommer förmodligen också sluta ha så mycket lust om några år. Sånt är livet. 

Självklart uppstår förändringar med tiden men jag tycker att det är grymt och egoistiskt att tvinga in sin partner i celibat. Självklart vill jag inte förlora tid med barnen men för mig är dagarna en kamp om att stå ut. Jag ser min sambo fullt upptagen med sig själv och helt oförstående och ovillig att kompromissa. Att vilja något som hon inte vill gör henne rädd och otrygg. Alla ska vända ut och in på sig själva för hon är orubblig i sinnet. My way or the highway. Nej jag vill inte förlora tid med barnen men att leva med min sambo gör mig ledsen, uppgiven, bitter och jag dör inombords. 

• Anonym (Sjukt less)
    Anonym (Man53) skrev 2024-08-20 22:53:09 följande:

Du blir utnyttjad
    du ska gå efter dina behov för att må bra 
    mår du bra är du en bra förälder oavsett vem du bor ihop med 

Något fel är det. Har vänt ut och in på mig själv för att få henne att må bra. När man tror att man är i mål så inträffar något och hela processen måste börja om. Dag ut och dag in. År ut och år in. Inget blir bättre. Har försummat mig själv u i så många år att det helt enkelt bara tagit stopp. Kärleken tog helt plötsligt slut. Hon vill fortsätta tillsammans men vill och kan inte ändra på sig. 
  • Anonym (Sjukt less)
    Anonym (Frida) skrev 2024-08-21 02:40:17 följande:

Funderar lite på hur eran relation varit bakåt i tiden?
    Ni har tex ett gemensamt barn på 10 år, men blev inte sambo förrän barnet var 6 år gammal.
    Hur kommer det sig?   Hur var eran relation före ni blev sambo? 

Jobb på olika orter sen blir barn till ibland utan att det är planerat. Fantastiskt sexliv i flera år men en gradvis avtrappning för att nu vara obefintligt. Jag har föreslagit allt och som sagt vänt ut och in på mig för henne men lusten infinner sig inte. Vi är som två vänner bara fast med helt olika intressen. Hon vill inte att jag har sex med någon annan heller. Som sagt. Helt bakbunden. Hon vill inte och då ska inte jag vilja heller. 
  • Anonym (Sjukt less)

Är definitivt ingen gris hemma. Gör allt hemma och lite till. Alla hushållssysslor och dessutom betalar jag för hela kalaset. Hon är verkligen ingen riktig fru, snarare någon som utnyttjar andra för sin egen vinning. Problemen kom strax innan vi flyttade ihop. När vi flyttade ihop har problemen bara vuxit sig större. Är det någon som är en gris så är det hon. Hon slänger prillor under sängen. Lämnar disk på bordet, kastar sina kläder på golvet där de ligger i veckor. Hon har alltid rätt och jag alltid fel. Klarar knappt av att vara i samma rum som henne längre. 

• Anonym (Sjukt less)

Vill och vill, jag har ju inte någon annan jag kan ha sex med. Det är ju som det är. Hade vi haft sex hade jag kanske kunnat stå ut lite bättre än jag gör nu men när inte ens sexet finns länge blir det svårt att stå ut. Jag inser att jag nog måste separera för hon kommer inte att ändra på sig. 

• Anonym (Sjukt less)
    SmulanFnulan skrev 2024-09-09 09:00:18 följande:
    Hon är alltså bara din tömningsstation? Fräscht. Finns nog en hel del i den här historien som du faktiskt väljer att utelämna.
    Kan helt klar se dig som en äkta moraltant. Hoppet är väl det sista som lämnar. Kanske hittar vi kärleken om vi blir sexuella igen. Det är ju trots allt bristen på intimitet som fått mig att inte stå ut längre. 
  • Anonym (Sjukt less)
    Anonym (M) skrev 2024-09-09 13:25:08 följande:
    Håller med. Ofta brukar jag sympatisera med män som beklagar sig över att deras fruar inte vill ha sex, men i det här fallet tycker jag att det är mycket märkligt att ts överhuvudtaget kan tänka sig att ha sex med någon som han knappt kan vara i samma rum som. 
    Det kan du tycka och du verkar inte förstå hur bristen på intimitet och sex kan påverka en partner. Jag har ju älskat henne och gör det fortfarande men blir ledsen av att hon är så självisk. Hoppas ju någonstans att det ska bli bra även om jag knappt står ut att vara i samma rum som henne. Som sagt, du verkar vara en dömande person som precis som många andra anser sig ha rätt åsikter.
Svar på tråden Hon vill men hon vill inte