• Anonym (Sjukt less)

Hon vill men hon vill inte

Snar fyra år med sex en gång varannan månad. Vi har varit sambo i fyra år nu. Båda i 40-års åldern. Båda separerade sedan tidigare. Barn på vardera sida och gemensamma barn som är 10 och 5. Hon vill ha sex men ändå inte. Bara när lusten faller på vilket den nästan aldrig gör. Då ska det gå fort och jag ska bli hård direkt. Hon vill inte att jag tar på henne på några ställen som kan vara sexuella men hon känner sig inte älskad när jag inte tar på henne. Hon vill känna sig älskad och nykär och den känslan måste jag jobba upp innan hon känner sig trygg och kan ha sex. Vi har försökt i 4 år nu utan framgång. Vi tar hjälp av terapeut men min sambo  lämnar rummet så fort hon blir obekväm. Hon tycker att det är mitt fel att vi har det som vi har det. Jag måste sluta vilja ha sex för att hon ska kunna ha det med mig, Jag pallar inte längre. Hur bryter man upp utan att göra barnen ledsna och starta världskrig? 

• Svar på tråden Hon vill men hon vill inte
  • Anonym (Bananen)

I båda mina långa förhållanden, 20 + 25 år, har sexlivet funkat hyggligt. Vi har haft sex några gånger i månaden. Båda fruarna har tagit små initiativ.

Jag deklarerade för den andra att jag inte kunde tänka mig att leva utan sex, och att jag tyckte att vi har gemensamt ansvar för att upprätthålla det allra intimaste. I gengäld lovade jag att inte gnälla och tjata, vilket jag lyckats ganska bra med.

Jag håller med TS om att det är grymt att tvinga partner till celibat. TS "dör invärtes" vilket låter hemskt sorgligt.

Om hon inte vill gå TS till mötes så bör hon acceptera att han har någon vid sidan om. 

Annars bör TS lämna, innan allt inre liv och längtan tynar bort.

Gräset kan faktiskt vara betydligt grönare på andra sidan.

• New  Dawn
    Anonym (Sjukt less) skrev 2024-08-21 00:51:55 följande:
    Något fel är det. Har vänt ut och in på mig själv för att få henne att må bra. När man tror att man är i mål så inträffar något och hela processen måste börja om. Dag ut och dag in. År ut och år in. Inget blir bättre. Har försummat mig själv u i så många år att det helt enkelt bara tagit stopp. Kärleken tog helt plötsligt slut. Hon vill fortsätta tillsammans men vill och kan inte ändra på sig. 
    Anonym (Sjukt less) skrev 2024-08-21 07:03:07 följande:
    Jobb på olika orter sen blir barn till ibland utan att det är planerat. Fantastiskt sexliv i flera år men en gradvis avtrappning för att nu vara obefintligt. Jag har föreslagit allt och som sagt vänt ut och in på mig för henne men lusten infinner sig inte. Vi är som två vänner bara fast med helt olika intressen. Hon vill inte att jag har sex med någon annan heller. Som sagt. Helt bakbunden. Hon vill inte och då ska inte jag vilja heller. 

Jag tror inte bara att det är sex som är problemet. Jag tror ni har för lite känslor för varandra, och ärligt talat tror jag att ni gör bäst i att separera. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ida) skrev 2024-08-20 22:48:47 följande:

Jag kan säga att jag är typ likadan som din tjej. Man tappar lusten lite med åldern. sex är väl inte allt?! Bara man har det nångång?! Är det värt förlora halva tiden med dina barn?! Tänk igenom det noga är mitt råd. Den nya tjejen du skaffar kommer förmodligen också sluta ha så mycket lust om några år. Sånt är livet. 

Sex är inte allt men för mig som tycker sex är en viktig del i ett förhållande skulle inte vara tillfreds med ett så torftigt förhållande.
  • Anonym (Grisa)

Låter som det finns mer i den här historien. Var det när ni flyttade som som hon slutade vilja ligga med dig?
    Är du möjligtvis en gris hemma som låter henne sköta allt med hem och barn? I så fall har du svaret där.

Om ni har haft ett fungerande sexliv tidigare och hon bara plötsligt inte vill ligga och inte vill prata om det heller och inte vill förändra något... Ja då är det nog något större underliggande problem.

• Anonym (Sjukt less)

Är definitivt ingen gris hemma. Gör allt hemma och lite till. Alla hushållssysslor och dessutom betalar jag för hela kalaset. Hon är verkligen ingen riktig fru, snarare någon som utnyttjar andra för sin egen vinning. Problemen kom strax innan vi flyttade ihop. När vi flyttade ihop har problemen bara vuxit sig större. Är det någon som är en gris så är det hon. Hon slänger prillor under sängen. Lämnar disk på bordet, kastar sina kläder på golvet där de ligger i veckor. Hon har alltid rätt och jag alltid fel. Klarar knappt av att vara i samma rum som henne längre. 

• Anonym (Grisa)

Men då låter det som att sexlivet är ert minsta bekymmer. Är hon ens frisk?

Varför vill du ens ligga med en person som behandlar dig så?

Anonym (Sjukt less) skrev 2024-09-08 22:36:49 följande:

Är definitivt ingen gris hemma. Gör allt hemma och lite till. Alla hushållssysslor och dessutom betalar jag för hela kalaset. Hon är verkligen ingen riktig fru, snarare någon som utnyttjar andra för sin egen vinning. Problemen kom strax innan vi flyttade ihop. När vi flyttade ihop har problemen bara vuxit sig större. Är det någon som är en gris så är det hon. Hon slänger prillor under sängen. Lämnar disk på bordet, kastar sina kläder på golvet där de ligger i veckor. Hon har alltid rätt och jag alltid fel. Klarar knappt av att vara i samma rum som henne längre. 

• Anonym (Sjukt less)

Vill och vill, jag har ju inte någon annan jag kan ha sex med. Det är ju som det är. Hade vi haft sex hade jag kanske kunnat stå ut lite bättre än jag gör nu men när inte ens sexet finns länge blir det svårt att stå ut. Jag inser att jag nog måste separera för hon kommer inte att ändra på sig. 

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Grisa) skrev 2024-09-08 23:17:19 följande:

Men då låter det som att sexlivet är ert minsta bekymmer. Är hon ens frisk?

Varför vill du ens ligga med en person som behandlar dig så?

Ja, varför vill du ens vara nära en person sexuellt som du knappt klarar av att vara i samma rum som? Låter ju som det sista steget av alla när ni mest verkar ha stora andra problem. 

Jag hade påbörjat separation i ditt läge. Hon verkar ha noll omsorg om dig, dvs ingen kärlek längre. Det är bättre att vara singel eller att ha chansen till ett annat förhållande än det du har idag. Och det skulle vara bättre även för henne.
  • Anonym (Fröken Zoom)
    Anonym (Sjukt less) skrev 2024-09-09 06:29:10 följande:

Vill och vill, jag har ju inte någon annan jag kan ha sex med. Det är ju som det är. Hade vi haft sex hade jag kanske kunnat stå ut lite bättre än jag gör nu men när inte ens sexet finns länge blir det svårt att stå ut. Jag inser att jag nog måste separera för hon kommer inte att ändra på sig. 

Men du lär ju knappast få mer sex av att vara kvar i en så trist relation?

Dags att kasta in handduken och leta vidare.
  • Anonym (Grisa)

Har hon ett jobb?
    Om inte låter hon deprimerad, du kanske skulle uppmana henne att söka vård?
    Familjerådgivningen är också alltid en bra idé, särskilt om det finns barn i bilden.

• SmulanFnulan
    Anonym (Sjukt less) skrev 2024-09-09 06:29:10 följande:

Hon är alltså bara din tömningsstation? Fräscht. Finns nog en hel del i den här historien som du faktiskt väljer att utelämna.
  • Anonym (M)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-09-09 07:21:20 följande:
    Ja, varför vill du ens vara nära en person sexuellt som du knappt klarar av att vara i samma rum som? Låter ju som det sista steget av alla när ni mest verkar ha stora andra problem. 

Jag hade påbörjat separation i ditt läge. Hon verkar ha noll omsorg om dig, dvs ingen kärlek längre. Det är bättre att vara singel eller att ha chansen till ett annat förhållande än det du har idag. Och det skulle vara bättre även för henne.
    Håller med. Ofta brukar jag sympatisera med män som beklagar sig över att deras fruar inte vill ha sex, men i det här fallet tycker jag att det är mycket märkligt att ts överhuvudtaget kan tänka sig att ha sex med någon som han knappt kan vara i samma rum som. 
  • Anonym (Sjukt less)
    SmulanFnulan skrev 2024-09-09 09:00:18 följande:
    Hon är alltså bara din tömningsstation? Fräscht. Finns nog en hel del i den här historien som du faktiskt väljer att utelämna.
    Kan helt klar se dig som en äkta moraltant. Hoppet är väl det sista som lämnar. Kanske hittar vi kärleken om vi blir sexuella igen. Det är ju trots allt bristen på intimitet som fått mig att inte stå ut längre. 
  • Anonym (---)

Hon kanske inte tänder på lönnfeta medelålders gubbkroppar. Tar du hand om dig? Kvinnor blir inte heller glada av fläskarslen. 

• Anonym (Sjukt less)
    Anonym (M) skrev 2024-09-09 13:25:08 följande:
    Håller med. Ofta brukar jag sympatisera med män som beklagar sig över att deras fruar inte vill ha sex, men i det här fallet tycker jag att det är mycket märkligt att ts överhuvudtaget kan tänka sig att ha sex med någon som han knappt kan vara i samma rum som. 
    Det kan du tycka och du verkar inte förstå hur bristen på intimitet och sex kan påverka en partner. Jag har ju älskat henne och gör det fortfarande men blir ledsen av att hon är så självisk. Hoppas ju någonstans att det ska bli bra även om jag knappt står ut att vara i samma rum som henne. Som sagt, du verkar vara en dömande person som precis som många andra anser sig ha rätt åsikter.
  • Anonym (sluta hoppas)
    Anonym (Sjukt less) skrev 2024-09-11 02:46:59 följande:
    Det kan du tycka och du verkar inte förstå hur bristen på intimitet och sex kan påverka en partner. Jag har ju älskat henne och gör det fortfarande men blir ledsen av att hon är så självisk. Hoppas ju någonstans att det ska bli bra även om jag knappt står ut att vara i samma rum som henne. Som sagt, du verkar vara en dömande person som precis som många andra anser sig ha rätt åsikter.
    och gör en akriv förändring och lämna. Vad väntar du på? Jag är i en liknande situation. Jag vänrar också på nåt. Vore bra om jag istället följde mina egna råd...
  • New  Dawn
    Du kanske har älskat henne, men nej, det låter verkligen inte som du älskar henne nu.(och det är inget konstigt alls) Då ljuger du för dig själv. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Bananen)
    Anonym (Ida) skrev 2024-08-20 22:48:47 följande:

Jag kan säga att jag är typ likadan som din tjej. Man tappar lusten lite med åldern. sex är väl inte allt?! Bara man har det nångång?! Är det värt förlora halva tiden med dina barn?! Tänk igenom det noga är mitt råd. Den nya tjejen du skaffar kommer förmodligen också sluta ha så mycket lust om några år. Sånt är livet. 

Så kan det vara. Men det kan också vara så att lusten finns kvar högre upp i åren. Jag är 70 och njuter massor av sex, kanske mer än när jag var yngre. Min fru gillar det också, vi har sex en gång i veckan. 
  • Anonym (M)
    Om du inte vill ha folks åsikter kanske du inte ska starta en tråd där du frågar efter dem?

Eftersom du verkar väldigt missnöjd med henne på andra plan än det sexuella kanske ni ska börja med att försöka lösa de problemen, annars har ni nog ingen chans att få sexlivet att fungera på sikt.
Svar på tråden Hon vill men hon vill inte