• New  Dawn

Hon vill men hon vill inte

Anonym (Sjukt less) skrev 2024-08-21 00:51:55 följande:
    Något fel är det. Har vänt ut och in på mig själv för att få henne att må bra. När man tror att man är i mål så inträffar något och hela processen måste börja om. Dag ut och dag in. År ut och år in. Inget blir bättre. Har försummat mig själv u i så många år att det helt enkelt bara tagit stopp. Kärleken tog helt plötsligt slut. Hon vill fortsätta tillsammans men vill och kan inte ändra på sig. 
    Anonym (Sjukt less) skrev 2024-08-21 07:03:07 följande:
    Jobb på olika orter sen blir barn till ibland utan att det är planerat. Fantastiskt sexliv i flera år men en gradvis avtrappning för att nu vara obefintligt. Jag har föreslagit allt och som sagt vänt ut och in på mig för henne men lusten infinner sig inte. Vi är som två vänner bara fast med helt olika intressen. Hon vill inte att jag har sex med någon annan heller. Som sagt. Helt bakbunden. Hon vill inte och då ska inte jag vilja heller. 

Jag tror inte bara att det är sex som är problemet. Jag tror ni har för lite känslor för varandra, och ärligt talat tror jag att ni gör bäst i att separera. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Sjukt less) skrev 2024-09-11 02:46:59 följande:
    Det kan du tycka och du verkar inte förstå hur bristen på intimitet och sex kan påverka en partner. Jag har ju älskat henne och gör det fortfarande men blir ledsen av att hon är så självisk. Hoppas ju någonstans att det ska bli bra även om jag knappt står ut att vara i samma rum som henne. Som sagt, du verkar vara en dömande person som precis som många andra anser sig ha rätt åsikter.
    Du kanske har älskat henne, men nej, det låter verkligen inte som du älskar henne nu.(och det är inget konstigt alls) Då ljuger du för dig själv. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Hon vill men hon vill inte