Göra abort utan att berätta för honom?
Jag är 31 år, frånskild med två yngre barn (4 och 6 år) och har nu blivit gravid med en man som jag varit i förhållande med sedan tidigt i våras, alltså väldigt nyligen och nu har jag fått veta att jag är oplanerat gravid!
Jag är inställd på att göra abort och är redan i vecka 10 så vill inte dra ut på det längre än nödvändigt men saken är den att min kille inte vet något om graviditeten än och jag funderar på att inte säga något.
Han har inga barn och har hintat om att han vill ha det med mig , kanske lite väl ofta till och med, men jag vill ABSOLUT INTE ha fler barn! Och absolut inte med någon jag bara känt så pass kort tid. Nu kanske han också anser att det bästa är att göra abort för det är ju det enda vettiga i vår situation men det är omöjligt att veta vad han skulle tycka och tänka och jag vill inte att han ska påverka vad jag vill.
Är också orolig hur allt det här kan påverka vårt förhållande om jag berättar och gör abort, särskilt om han inte vill ta bort det. Jag ser en framtid med honom och tycker verkligen om honom. Är det fel av mig att göra abort utan att berätta för honom? Jag vill helst bara bli av med det här ?problemet? så att jag kan gå vidare. Har börjat må illa också så det är jobbigt även på andra sätt