Singel och gravid i sorg
Hej alla.
Jag hade behövt lite vägledning och stöd i hur andra hade tänkt.. för det känns omöjligt för mig att tänka klart och tänka ?rätt?.
Jag är 30 år och förlorade min mamma i januari efter 2 års sjukdom med cancer. Jag vårdade henne och hade då sambo som jag trodde va mitt livs kärlek. Men två veckor efter min mamma gick bort så dumpade han mig och jag flyttade till egen lägenhet.
Jag har kämpat med sorgen och att jag blev helt förkrossad av att bli lämnad mitt i allt.
Jag har alltid velat ha barn och trodde egentligen att jag redan skulle haft det vid denna tidpunkten. Men mitt liv har varit huller om buller och jag har fått 4 missfall.
Efter en träff med en gammal kompis som jag inte träffat på flera år så fick jag reda på att jag va gravid. Nu går jag snart in i vecka 9, har sett hjärtat slå och jag står nog i livets mest jobbiga beslut.
Det va inte såhär jag hade planerat att det skulle gå till, jag ville ju ha en familj.
Men jag är singel och sjukskriven fortfarande, sörjer fortfarande min mamma väldigt mycket och att hela mitt liv förändrades och att jag blev väldigt ensam.
Jag är rädd över att behålla, att göra detta själv, hur livet ska bli som ensamstående och att gå igenom en graviditet själv men jag är också så rädd över att göra en abort och kanske inte få chansen att få ett barn i framtiden.
Jag vet att ingen kan säga vad som är rätt för mig, för det vet jag inte ens själv..
Men hur ska jag kunna komma fram till ett beslut? det känns helt omöjligt.