• Anonym (Förtvivlad)

Singel och gravid i sorg

Hej alla.

Jag hade behövt lite vägledning och stöd i hur andra hade tänkt.. för det känns omöjligt för mig att tänka klart och tänka ?rätt?.

Jag är 30 år och förlorade min mamma i januari efter 2 års sjukdom med cancer. Jag vårdade henne och hade då sambo som jag trodde va mitt livs kärlek. Men två veckor efter min mamma gick bort så dumpade han mig och jag flyttade till egen lägenhet. 
    Jag har kämpat med sorgen och att jag blev helt förkrossad av att bli lämnad mitt i allt. 

Jag har alltid velat ha barn och trodde egentligen att jag redan skulle haft det vid denna tidpunkten. Men mitt liv har varit huller om buller och jag har fått 4 missfall.

Efter en träff med en gammal kompis som jag inte träffat på flera år så fick jag reda på att jag va gravid. Nu går jag snart in i vecka 9, har sett hjärtat slå och jag står nog i livets mest jobbiga beslut.
    Det va inte såhär jag hade planerat att det skulle gå till, jag ville ju ha en familj. 

Men jag är singel och sjukskriven fortfarande, sörjer fortfarande min mamma väldigt mycket och att hela mitt liv förändrades och att jag blev väldigt ensam. 

Jag är rädd över att behålla, att göra detta själv, hur livet ska bli som ensamstående och att gå igenom en graviditet själv men jag är också så rädd över att göra en abort och kanske inte få chansen att få ett barn i framtiden. 

Jag vet att ingen kan säga vad som är rätt för mig, för det vet jag inte ens själv.. 
    Men hur ska jag kunna komma fram till ett beslut? det känns helt omöjligt. 

• Svar på tråden Singel och gravid i sorg
  • baam77
    Anonym (Ensam 4-barnsmamma) skrev 2024-08-23 06:50:11 följande:
    Vilket konstigt svar - har du öht läst något av det TS har skrivit?
    han dumpade ju henne
  • Anonym (Hm)

Vilken fruktansvärt situation, och vilket under att du orkar ens be om råd och vägledning. Många hade nog bara lagt sig ner och väntat på undergången. Jag tycker det verkar som att du är klok och noga överväger vad som blir bäst för både dig och barnet. Jag tror att du innerst inne vet vad du vill, men är rädd för vad det kan komma att innebära. Väldigt få skaffar barn för att ha en bebis, bebistiden är något de flesta bara överlever. Innan jag själv fick min första dotter trodde jag att det var ett helvete. Det var det också, men bara en stund. I Takt med Att hon blev äldre växte hon att bli min bästa vän. Mitt liv och min själ. Barn nummer två likaså. Det kommer bli tufft. Är aldrig en dans på rosor, men oj den glädjen ett barn ger.

Singla slant. När slanten är i luften kommer du veta vad ditt hjärta vill att svaret ska bli. och sen är det bara att ta aktiva steg mot det. Vad du än hoppas på ❤️

• Anonym (?)

Vad exakt menar pappan med att finnas där? Det kan ju betyda väldigt olika saker. Hur ensam klarar du av att vara? Det är frågor du behöver ha svar på. 

• Anonym (Förtvivlad)

Hej alla, tack för alla era råd och ord.
    Jag har till 99% beslutat mig för att behålla bebis. Inskrivning på onsdag, då i vecka 10+3.
    Tack för allt ert stöd ❤️

• Anonym (Hm)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-08-30 12:34:35 följande:

Jag har till 99% beslutat mig för att behålla bebis. Inskrivning på onsdag, då i vecka 10+3.

Och Du har ditt livs häftigaste resa framför dig 😌 grattis till ditt beslut. 
  • Anonym (Förtvivlad)
    baam77 skrev 2024-08-28 16:06:07 följande:
    han dumpade ju henne
    Mitt ex ja. Som gjorde slut med mig två veckor efter min mamma dog i januari.
    Killen som är pappan har inte dumpat mig, vi är inte ens i ett förhållande.
  • Anonym (Anna)

Kul. Lycka till. Du kommer inte att ångra dig den dagen barnet är här.
  • Anonym (Yay)

Kul att du bestämde dig för att behålla barnet! Stort grattis!❤️ Jag tror att det var menat att du skulle bli gravid, och du kommer fixa det om det nu blir så att du gör det på egen hand, stort lycka till och massa kramar!!

• Anonym (Ensam 4-barnsmamma)

Men åh vad härligt!!! Definitivt rätt beslut! ❤️🥰 Och som någon skrev: nu har du verkligen ditt livs häftigaste och underbaraste resa framför dig! Stort, stort lycka till - och håll oss jättegärna uppdaterade! ❤️
  • Anonym (Förtvivlad)

Hej igen alla.

Pappan har helt ändrat sitt sätt mot mig, är helt kall och vill bestämt att jag ska göra abort. Jag hade bestämt mig, skrivit in mig, gjort tidig glukosbelastning och fick se den lilla i förrgår. Idag v 11+3.
    Jag har även blivit hotad av en tjejkompis till honom som jag tror också har påverkat honom, där de säger att han bestämt isåfall ska ha hälften av alla föräldrardagar samt begära varannan vecka. 
    Nu vacklar jag igen, över att föda ett barn in ett möjligtvis rent kaos från början.
    Men jag vet inte heller hur jag ska klara av en abort såhär sent.
    Jag går isönder och vet varken ut eller in, vad som är rätt eller mindre rätt.
    Hade behövt stöd.. igen.

Svar på tråden Singel och gravid i sorg