Inlägg från: Anonym (2024 augusti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2024 augusti)

Sexuell jämställdhet

Anonym (Hejhopp) skrev 2024-08-17 00:31:45 följande:
    Det är faktiskt inte synd om en person som inte får ligga. Jag tror att när de flesta kvinnor läser trådstartar som denna så rullar ögonen på allihopa. 
    Och det är då inte synd om någon som inte njuter vid sex
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 12:14:01 följande:
    Det spelar ingen roll hur mycket pengar du har så länge det finns snygga och intelligenta män med pengar. 

Vem hade du själv sålt sex till? Vindögda, träskalliga Träsk Berit som inte kan stänga sin mun om så hennes liv hängde på det, vars privatekonomi tillåter två glas husets på lokala pizzerian en gång i månaden? Eller skulle du välja välsvarvade, rika och eftertraktade Snygg Bodil som sitter som har mer på sitt nöjeskonto än vad Träsk Berit får i bidrag på 3 år? 
    Det är ingen rättighet heller att få sälja sex till personer man gillar. 

Jag skrev bara att i teorin så skulle pengar kunna avgöra om någon vill sälja sex till någon, inte att jag är för prostitution 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (Glä) skrev 2024-08-16 23:50:18 följande:

Jag tycker att det är bisarrt att tycka att sexköp ska legaliseras för att uppnå en "sexuell jämställdhet" för män. sexköp är att likställa med betalda våldtäkter. Sexsäljarna är en grupp som mår betydligt sämre än män som vill ha sex.

Om män slutar köpa sex så är vi ett steg närmare "sexuell jämlikhet" och med det menar jag att både män och kvinnor ska kunna njuta av sexet.

Ingen rättighet heller att njuta av sexet 
    Om det inte är synd om personer som inte får ligga så borde det inte vara synd heller om personer som inte njuter vid sex. 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-17 07:52:32 följande:

Det är faktiskt inte kvinnors ansvar att lösa problemet att vissa män är sjukt oattraktiva. Det handlar självklart inte bara om utseende utan om värderingar och syn på medmänniskor.

Frågan är hur TS tänkt lösa problemet med att det finns män som har behov av sex men som inte lyckas attrahera någon att ha sex med. Skall det arrangeras ett stort lotteri där kvinnor tvingas bli ett objekt som män kan vinna för en timme, en dag eller en vecka.

Träffade på en stolle på en swingersklubb för några år sedan som besökte klubben två helger i rad utan att så att säga få till det och skrev då ett inlägg på klubbens klotterplank att nu har jag två veckor på raken åkt 70 mil för att besöka klubben och ingen har haft sex med mig så han ville att klubben skulle arrangera ett spel där klubben lottade samman par. Föga förvånande så var det ingen av klubbens kvinnor som tyckte att det var en lockade och bra ide. 

Händer till och från också på tantrakurser där man tar in singlar att det blir män som blir utan partner vid övningarna då det självklart bygger på frivillighet och samtycke där vissa män helt enkelt inte kan locka någon kvinna till att vara övningskamrat  utan kvinnorna väljer ibland att bild par med varandra och så har man som kursledare en eller flera vuxen man som tycker att livet är sjukt orättvist. 

Men det ska vara männens ansvar när kvinnor missgynnas i ett förhållande 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (Skyldighet) skrev 2024-08-17 16:36:45 följande:

Kvinnor har ingen skyldighet att tillfredsställa dig. Att vilja köpa övergrepp är vidrigt. Att tro att prostituerade gör det för att de vill tjäna lite extra pengar etc eller bara är allmänt kåta är skrattretande. Att tro att det skulle bli bättre med legalisering av sexköp är imbecillt. Titta bara på Tyskland, där sexköp är lagligt. Trafficking är än mer vanligt där, kvinnor hålls mer eller mindre som slavar att utnyttjas på bordellerna. 

Vill ni veta hur det ser ut gällande prostitutionen i Stockholm (och även till viss del utomlands) så kan ni ju kolla in polisen Simon Häggströms sida på Instagram, eller läsa hans böcker som baseras på det har sett genom åren i prostitutionsgruppen hos polisen. Det är inte någon lätt läsning. 

Är det synd om de som vill ha en partner, en livskamrat, men inte får det? Absolut, oavsett om man är man eller kvinna. Men de som startar dessa trådar vill inte ha en partner, de vill ha ett ledigt hål att stoppa in kuken i. 

Han tog upp om en lagändring 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (Ert6) skrev 2024-08-19 12:29:17 följande:
    Så löjligt. Fundamentala funktionshinder går inte att dölja.
    Om hen kallar det tvång och desperation när personer har ev sex med mig så kan jag kalla det att det handlar om det när någon har ev sex med hen
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 12:32:40 följande:
    Vilken lag menar du förbjuder prostituerade att bara sälja sex till män de attraheras av och tycker om? Eller har du fortfarande lika usel ordförståelse som tidigare? 

Ja pengar är såklart avgörande. Om man är prostituerad så säljer man ju såklart till den som kan betala bäst och är mest attraktiv. Det är så helt frivillig prostitution skulle fungera. De oattraktiva och de fattiga männen skulle aldrig hitta någon som frivilligt säljer sex dom. 
    Det är fortfarande ingen rättighet samt sexköpslagen är till för att färre män ska köpa sex. 
  • Anonym (2024 augusti)
    Vilken lag menar du förbjuder prostituerade att bara sälja sex till män de attraheras av och tycker om? Eller har du fortfarande lika usel ordförståelse som tidigare? 

Ja pengar är såklart avgörande. Om man är prostituerad så säljer man ju såklart till den som kan betala bäst och är mest attraktiv. Det är så helt frivillig prostitution skulle fungera. De oattraktiva och de fattiga männen skulle aldrig hitta någon som frivilligt säljer sex dom. 
    Sexköp är inte tillåtet även om den som säljer sex njuter av det.
    Det finns en orsak varför man inte frågar de kvinnor som säljer sex om de njöt av det 
  • Anonym (2024 augusti)

Exempelvis det inte är en rättighet att få sälja sex så skulle det räknas som en våldtäkt om någon vill tvinga någon att köpa sex. 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 12:45:20 följande:
    Det är inte sexköpslagen jag pratar om. Herregud, hur trög får man vara? 

Jag förklarar för dig att prostitutionen som är helt frivillig och helt utan tvång på något sätt skulle leda till att oattraktiva och fattiga män inte skulle kunna köpa sex. De skulle bli utan för att de prostituerade skulle välja att sälja till de rika och snygga. Om prostitution vore fullständigt frivilligt så kan de prostituerade välja att bara sälja sex till män som de tänder på och kan njuta med. 
    Så du menar att det skulle vara lagligt om en kvinna fick hypotetiskt exempelvis 100 miljoner för varje samlag med en person som hon attraheras av utan att det kallas sexköp? 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 12:49:07 följande:
    Men nu snurrar det rejält i vakuumkammaren där innanför pannbenet. 

Det är lagligt att sälja sex. Det är olagligt att köpa sex. Vad menar du med att bli tvingad att köpa sex? Vem blir tvingad? Tvingad av vem? 
    Det är lagligt att sälja sex men det är ingen rättighet att få göra det. 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 12:49:07 följande:
    Men nu snurrar det rejält i vakuumkammaren där innanför pannbenet. 

Det är lagligt att sälja sex. Det är olagligt att köpa sex. Vad menar du med att bli tvingad att köpa sex? Vem blir tvingad? Tvingad av vem? 
    Det skulle säkert räknas som en våldtäkt om en kvinna tvingade en man att köpa sex av henne. 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 12:45:20 följande:
    Det är inte sexköpslagen jag pratar om. Herregud, hur trög får man vara? 

Jag förklarar för dig att prostitutionen som är helt frivillig och helt utan tvång på något sätt skulle leda till att oattraktiva och fattiga män inte skulle kunna köpa sex. De skulle bli utan för att de prostituerade skulle välja att sälja till de rika och snygga. Om prostitution vore fullständigt frivilligt så kan de prostituerade välja att bara sälja sex till män som de tänder på och kan njuta med. 
    Andra kan också drömma om hur de hade velat prostitutionen skulle se ut. 
  • Anonym (2024 augusti)
    KimLinnefeldt skrev 2024-08-19 16:09:35 följande:
    Ja, det finns ju inget exakt mått. Vad är en jämställd man?

Men jag kan tänka mig att om kvinnan är nöjd med att båda tar ansvar för tvätt, städning, handling, matlagning med mera, då är det lättare för henne att leva. Och om det är lättare att leva så vill hon kanske ha mer sex än om hon dras med en slashas som aldrig "hjälper till" om hon inte säger åt honom, som gör hennes liv lite tristare.

Happy wife - happy life.
    Happy hubby - happy life.
    Win-win.
    Eller att hon vill bara ha jämställdhet när kvinnan gynnas av det. 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 14:17:48 följande:
    Varför skulle en kvinna tvinga män att köpa sex av henne? Då är det väl ändå väldigt mycket smartare att bara tvinga av männen plånbok, mobil, klocka mm och därmed slippa knulla aset. För du inbillar dig inte att kvinnor som säljer sex gör det för att de tycker om att knulla med främmande gubbar så mycket? Du vet att dom säljer sig för att få pengar och inte gubbjuk? 
    Du skrev ju som att det inte finns något som stoppar en att sälja sex. 
Svar på tråden Sexuell jämställdhet