• Anonym (Arbigga)

Sluta gnälla. Engagera er istället

Förstår inte vad allt detta gnällande kommer från. Och gnäller man inte så sitter man och söker efter konspirationsteorier man kan ansluta sig till. 

Vill man att framtiden ska vara dyster?  Vill man känna sig maktlösa?

Varför inte engagera sig i någonting man tror på? Någonting man tror ska vara samhället och kommande generationer till gagn?

• Svar på tråden Sluta gnälla. Engagera er istället
  • Anonym (Arbigga)
    Anonym (Mandel) skrev 2024-08-13 20:42:52 följande:

Är inte det typiskt svenskt att gnälla? Nu ska vi skapa en gnälltråd som handlar om gnäll. 

Vet inte det, Vi brukade ju anklagas för att finna oss i det mesta utan gnäll. Vi står snällt i kön och väntar på vår tur, i snabbköpskassan och på vård, osv

Vet inte vad som hänt med oss. Var vi missnöjda med något så demonstrerade vi vårt missnöje och engagerade oss för att få till en förändring,

Nu skyller vi allt på värdelösa politiker och mumlar menande om "the deep state"  COVID- vaccinationer som gör oss sjukare mm

Vad har hänt?  
  • Anonym (Arbigga)
    Anonym (Mandel) skrev 2024-08-13 20:42:52 följande:

Är inte det typiskt svenskt att gnälla? Nu ska vi skapa en gnälltråd som handlar om gnäll. 

Vet inte det, Vi brukade ju anklagas för att finna oss i det mesta utan gnäll. Vi står snällt i kön och väntar på vår tur, i snabbköpskassan och på vård, osv

Vet inte vad som hänt med oss. Var vi missnöjda med något så demonstrerade vi vårt missnöje och engagerade oss för att få till en förändring,

Nu skyller vi allt på värdelösa politiker och mumlar menande om "the deep state"  COVID- vaccinationer som gör oss sjukare mm

Vad har hänt?  
  • Anonym (Mandel)
    Postman skrev 2024-08-13 21:43:03 följande:
    Haha jo det är min verklighet, min fakta. Låt dem gnälla då, då är de inte bättre än de som de anklagar. 

Neeeeej!!

Du får inte gnälla på en gnäll tråd! 

Fan, nu gjorde du så att jag också åkte dit för gnäll😂

Shit, de här blir jobbigt för oss att ta oss ur!  Jag är förlorad! Det är kört för oss båda nu! 

• Anonym (Hubert)
    Anonym (Arbigga) skrev 2024-08-13 11:25:40 följande:
    Sluta gnälla. Engagera er istället
    Man kan inte engagera sig i allt och tycker man att någonting är fel så har man rätt att gnälla om det utan att engagera sig mer än så i frågan.

Jag engagerar mig i barn och ungdomars idrott men förbehåller mig rätten att gnälla på såväl gängkriminalitetens utbredning som skatt och pålagor på dieselpriset - utan ytterligare åtgärd från min sida
  • Postman
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 21:44:50 följande:
    Det var inte jag som skrev att svenskarna fördummas. Du väljer att lägga över en fördumning på invandrare på din arbetsplats = gnäll
    -pålagt på en grupp=problemet är ur världen
    Nej du fultolkar nu. 
  • Anonym (Mandel)
    Anonym (Hubert) skrev 2024-08-13 21:50:14 följande:
    Man kan inte engagera sig i allt och tycker man att någonting är fel så har man rätt att gnälla om det utan att engagera sig mer än så i frågan.

Jag engagerar mig i barn och ungdomars idrott men förbehåller mig rätten att gnälla på såväl gängkriminalitetens utbredning som skatt och pålagor på dieselpriset - utan ytterligare åtgärd från min sida
    Tala för dig själv!
    Jag står snällt i kassan och knyter näven i byxfickan och när jag sedan kommer hem, ja då minsann gnäller jag!

Jag kvalar in som Sven, Svensson!

Det är bra att du engagerar dig! Det finns en liten italienare inom dig trots allt!
  • Anonym (Bliven)
    Postman skrev 2024-08-13 21:50:35 följande:
    Nej du fultolkar nu. 
    Vad är så intressant och bidragande gällande ditt gnäll över dina invandrarkollegor då?
  • Anonym (Göran)
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 21:40:16 följande:
    Gnäll
    Ja, du har nog rätt. En skjutning om dagen får man ta, det hade vi redan på 70-talet, men vi pratade inte om det då.

Det är bara dumma SD som vill då oss tro något annat.

Glöm ganla trygga Sverige därför det har aldrig funnits något sådant!
  • Postman
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 22:05:10 följande:
    Vad är så intressant och bidragande gällande ditt gnäll över dina invandrarkollegor då?
    Att de gnäller för de förstår inte och du gnäller nu för du tycker att jag gnäller. Egentligen är du nog största gnällspiken för du har gnällt i alla dina inlägg, förutom fultolkningen förståtts. 
  • Anonym (Bliven)
    Anonym (Göran) skrev 2024-08-13 22:08:41 följande:
    Ja, du har nog rätt. En skjutning om dagen får man ta, det hade vi redan på 70-talet, men vi pratade inte om det då.

Det är bara dumma SD som vill då oss tro något annat.

Glöm ganla trygga Sverige därför det har aldrig funnits något sådant!
    Du är en av de största gnällspikarna på forumet, finns det något du inte gnällt över (förutom sd då förstås)?
Svar på tråden Sluta gnälla. Engagera er istället