• Anonym (Arbigga)

Sluta gnälla. Engagera er istället

Förstår inte vad allt detta gnällande kommer från. Och gnäller man inte så sitter man och söker efter konspirationsteorier man kan ansluta sig till. 

Vill man att framtiden ska vara dyster?  Vill man känna sig maktlösa?

Varför inte engagera sig i någonting man tror på? Någonting man tror ska vara samhället och kommande generationer till gagn?

• Svar på tråden Sluta gnälla. Engagera er istället
  • Anonym (Mandel)

Är inte det typiskt svenskt att gnälla? Nu ska vi skapa en gnälltråd som handlar om gnäll. 

• Anonym (Bliven)
    Anonym (Mandel) skrev 2024-08-13 20:42:52 följande:

Är inte det typiskt svenskt att gnälla? Nu ska vi skapa en gnälltråd som handlar om gnäll. 

Sen så ska gnället bortförklaras på invandrarna.
  • Postman
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 18:16:36 följande:
    Ovan är ett exempel på gnäll.
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 21:13:20 följande:
    Inte alls om du menar mitt inlägg. Det var svar på din fråga om svenskar håller på att fördummas. Exemplet var från min arbetsplats, säger inget om hur det är i övrigt. Jag gnällde inte heller, det var ren fakta jag skrev. 
  • Anonym (Mandel)

Men vad gnälls det på egentligen? Gnälls det på gnället, eller gnäller vi på att det gnälls på invandrarna? Eller gnäller jag på att vi gnäller över gnällandet? Eller gnäller vi på att det bortförklaras på invandrarna?

Känner mig vilsen i vad vi gnäller om? Vad handlar gnället om?

Vi kanske ska ta efter italienarna mer? Fäkta med armarna och brösta upp bysten och visa vart skåpet ska stå! Sen är det finito med gnällandet. 

• Anonym (Göran)
    Anonym (Arbigga) skrev 2024-08-13 15:01:30 följande:
    Med gnäll menar jag,

Allt var bättre förr.
    Ingenting fungerar i Sverige.
    Vi kommer att gå under
    Sveriges ekonomi kommer att raseras
    mm

Det handlar inte om att komma med kritik. Att ha ett kritiskt tänkande, att ifrågasätta är sunt och välbehövligt. Men när man bara gnäller och inte kommer med egna alternativ är det bara väldigt irriterande.
    Vilka är det som säger att "vi kommer gå under"?

När vi har dagliga skjutningar, laglösa bostadsområden, klankrig, stenkastning mot blåljuspersonal, balkongflickor osv ligger det väl något i att allt var bättre förr, eller?

Allt var såklart inte bättre förr. ,em mycket.
  • Anonym (Mandel)
    Postman skrev 2024-08-13 21:26:48 följande:
    Inte alls om du menar mitt inlägg. Det var svar på din fråga om svenskar håller på att fördummas. Exemplet var från min arbetsplats, säger inget om hur det är i övrigt. Jag gnällde inte heller, det var ren fakta jag skrev. 
    Nej nej nej! Du kan inte skriva att det var fakta ! Snart kommer det gnällas över att du inte har uppvisat fakta!
    När du har uppvisat faktan, så kommer det gnällas över faktan.

Sorry, jag kan inte hjälpa dig. Du är körd.
    Jag backar undan lite för att se hur du klarar dig.
    Du trampade på minan direkt.
  • Anonym (Bliven)
    Anonym (Göran) skrev 2024-08-13 21:36:30 följande:
    Vilka är det som säger att "vi kommer gå under"?

När vi har dagliga skjutningar, laglösa bostadsområden, klankrig, stenkastning mot blåljuspersonal, balkongflickor osv ligger det väl något i att allt var bättre förr, eller?

Allt var såklart inte bättre förr. ,em mycket.
    Gnäll
  • Postman
    Anonym (Mandel) skrev 2024-08-13 21:39:11 följande:
    Nej nej nej! Du kan inte skriva att det var fakta ! Snart kommer det gnällas över att du inte har uppvisat fakta!
    När du har uppvisat faktan, så kommer det gnällas över faktan.

Sorry, jag kan inte hjälpa dig. Du är körd.
    Jag backar undan lite för att se hur du klarar dig.
    Du trampade på minan direkt.
    Haha jo det är min verklighet, min fakta. Låt dem gnälla då, då är de inte bättre än de som de anklagar. 
  • Anonym (Mandel)
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 21:40:16 följande:
    Gnäll
    Gnäll?😂

Tar fram mitt popcorn, det här kan bli riktigt spännande!
  • Anonym (Bliven)
    Postman skrev 2024-08-13 21:26:48 följande:
    Det var inte jag som skrev att svenskarna fördummas. Du väljer att lägga över en fördumning på invandrare på din arbetsplats = gnäll
    -pålagt på en grupp=problemet är ur världen
Svar på tråden Sluta gnälla. Engagera er istället