Inlägg från: Anonym (Mandel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mandel)

Sluta gnälla. Engagera er istället

Är inte det typiskt svenskt att gnälla? Nu ska vi skapa en gnälltråd som handlar om gnäll. 

• Anonym (Mandel)
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 21:13:20 följande:
    Sen så ska gnället bortförklaras på invandrarna.

Men vad gnälls det på egentligen? Gnälls det på gnället, eller gnäller vi på att det gnälls på invandrarna? Eller gnäller jag på att vi gnäller över gnällandet? Eller gnäller vi på att det bortförklaras på invandrarna?

Känner mig vilsen i vad vi gnäller om? Vad handlar gnället om?

Vi kanske ska ta efter italienarna mer? Fäkta med armarna och brösta upp bysten och visa vart skåpet ska stå! Sen är det finito med gnällandet. 

• Anonym (Mandel)
    Postman skrev 2024-08-13 21:26:48 följande:
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 21:13:20 följande:
    Sen så ska gnället bortförklaras på invandrarna.
    Inte alls om du menar mitt inlägg. Det var svar på din fråga om svenskar håller på att fördummas. Exemplet var från min arbetsplats, säger inget om hur det är i övrigt. Jag gnällde inte heller, det var ren fakta jag skrev. 
    Nej nej nej! Du kan inte skriva att det var fakta ! Snart kommer det gnällas över att du inte har uppvisat fakta!
    När du har uppvisat faktan, så kommer det gnällas över faktan.

Sorry, jag kan inte hjälpa dig. Du är körd.
    Jag backar undan lite för att se hur du klarar dig.
    Du trampade på minan direkt.
  • Anonym (Mandel)
    Anonym (Bliven) skrev 2024-08-13 21:40:16 följande:
    Gnäll
    Gnäll?😂

Tar fram mitt popcorn, det här kan bli riktigt spännande!
  • Anonym (Mandel)
    Postman skrev 2024-08-13 21:43:03 följande:
    Haha jo det är min verklighet, min fakta. Låt dem gnälla då, då är de inte bättre än de som de anklagar. 

Neeeeej!!

Du får inte gnälla på en gnäll tråd! 

Fan, nu gjorde du så att jag också åkte dit för gnäll😂

Shit, de här blir jobbigt för oss att ta oss ur!  Jag är förlorad! Det är kört för oss båda nu! 

• Anonym (Mandel)
    Anonym (Hubert) skrev 2024-08-13 21:50:14 följande:
    Man kan inte engagera sig i allt och tycker man att någonting är fel så har man rätt att gnälla om det utan att engagera sig mer än så i frågan.

Jag engagerar mig i barn och ungdomars idrott men förbehåller mig rätten att gnälla på såväl gängkriminalitetens utbredning som skatt och pålagor på dieselpriset - utan ytterligare åtgärd från min sida
    Tala för dig själv!
    Jag står snällt i kassan och knyter näven i byxfickan och när jag sedan kommer hem, ja då minsann gnäller jag!

Jag kvalar in som Sven, Svensson!

Det är bra att du engagerar dig! Det finns en liten italienare inom dig trots allt!
  • Anonym (Mandel)
    Anonym (Göran) skrev 2024-08-13 22:08:41 följande:
    Ja, du har nog rätt. En skjutning om dagen får man ta, det hade vi redan på 70-talet, men vi pratade inte om det då.

Det är bara dumma SD som vill då oss tro något annat.

Glöm ganla trygga Sverige därför det har aldrig funnits något sådant!
    Ops! De där var passivt aggressivt gnäll.

Man kommer hitta kryphål i ditt uttalande ockå ska du se 😅

Jag önskar dig all lycka till! Du kommer bli koko om du ska fortsätta diskutera med självaste gnällbältet.

Nej, alltså nu drar jag. Det är svårt att vara seriös i denna tråd 😂

Tjingeling!
Svar på tråden Sluta gnälla. Engagera er istället