Inlägg från: TrueResolution |Visa alla inlägg
  • TrueResolution

BIM September 2024

BIM September 2024
    1/9 - Sucken (+)
    1/9 - Angermanlandskan (-) 
    3/9 - Anonym (kakan) (+
    3/9 -  Kapybaran (+
    5/9 - Lilo1212 (+
    6/9 - cheryblossom 
    6/9 - Annpor (+
    7-9/9 - Siripiri 
    9/9   - Karinkarinkarin (+
    10/9 - hej567 (+
    10/9 - knyttets
    11/9 - Anonym (Nr3)
    11/9 - Snorkfröken
    11/9 - shimano
    13/9 - Supermario91
    13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    13/9 - LiljanTR (+
    13/9 - Anonym (Sladdis2025) 
    13-14/9 - Linmathi
    14/9 - Anonym (syskonlängtan)
    15/9 - LifeGiveYouLemonade
    16/9 - Anon0141 
    16/9 - motheroftwo
    16/9 - LokaHallon88
    16/9 - TrueResolution 
    18/9 - Froglet
    18/9 - Mammalda00
    19/9 - Björkskogen 
    20/9 - EJT (oregelbunden cykel) 
    20/9 - Augustilejon
    22/9 - Anonym(Lollo)
    22/9 - Anonym (pinpina) 
    23/9 - Yasade
    26/9 - Emlan93
    27/9 - Heybae (oregelbunden cykel)
    27/9 - Anonym(myggan89)
    27/9 - Mikaaelaa
    27/9 - Anonym(Rutig)
    27/9 - Anonym (blomman) 
    28/9 - Popcorn1990
    30/9 - Angermanlandskan 
    30/9 - Babybooom24
    ?     - Nanathalie (Ingen mens alls i augusti, oklar äl och bim) 
     ?     - Anonym(trean)
  • TrueResolution
    Anonym (tredjegången) skrev 2024-09-07 18:43:30 följande:
    BIM September 2024

Sjukt vad många svar i den här tråden, svårt att hålla koll :)

Grattis alla gravida!

Jag är nu på ÄL+6 kanske? Lite oklart, tar inga tester men upplever en rätt tydlig fertil period så vi låg ett gäng gånger så får vi se om det tog sig!

Upplever det JÄTTESVÅRT att inte tänka på det, den här gången? Är tredje barnet vi testar för (detta var första försöket). Tidigare två har jag varit stencool och inte bemödat mig testa förrän några dagar efter BIM, men nu går jag redan och sneglar på sådana tidiga tester. Min resonliga sida säger ändå att det är lite slöseri med pengar - sanningen visar sig ju inom två veckor, typ. Men vad gör ni andra för att fördriva tiden och inte gå och känna efter och fundera? Har heller aldrig upplevt symtom innan BIM och nu har jag onda bröst, min cyniska sida säger att det antagligen betyder att jag INTE är gravid.

Alltså det är SÅ svårt att inte tänka på det! den här gången har jag råkat bli ordentligt sjuk så på något vis är ju lugnare med att inte leta & känna symptom osv eller kika tempen eftersom det ändå inte ger resultat. 

Annars har det alltid varit omöjligt OM man har test hemma. Bestäm för en dag då du ska börja testa tex och gör en liten grej av det. Tex den fredagen ska det testas. Då får jag beställa eller köpa test den dagen osv.. 😅 
    Tankarna finns ju där ändå men då längtar man iaf till ngt specifikt, tycker ibland det är lättare att inte sväva iväg i alla tankar om symptom om man har ngt att fokusera på. 

Men ska inte ljuga, 9/10 gånger går det åt helvete oxh man börjar testa från ÄL+5 trots man vet att det lär vara negatvt. Känner efter för minsta symptom och kastas fram & tillbaka bland alla känslor i väntan. 

Håll ut, vi hejjar på dig här i gruppen! 🙌🏽

• TrueResolution
    Anonym (Pinpina) skrev 2024-09-07 20:49:24 följande:

Hej alla fina, jag hoppar också in här.
    jag Och mannen planerar vår andra bebis. 
    beräknad ÄL imorgon 8/9, vi har haft sex 2-3/9 på natten vid 00:00 så typ 3-4/9 och sen 5/9 med det va också natten till 6/9 sen gjorde vi inget dagen efter , men planerar att ligga idag och hoppas på att det funkar?? hoppas de inte är för krongligt men tror ni det är tillräcklig??  vår fösta blev på första försök 

ps: tog ur min kopparspiral början av juli 

beräknad BIM 22 september, 

ingen som vill/ kan svara ? :) 

grattis till alla som plussat !! 

Precis som någon annan skrev så finns det absolut bra chanser! Tycker ni har bra förutsättningar 🤗 

Hur håller du koll på din ägglossning? Tester, temp, sekret tex?

spännande att följa er resa med, håller tummarna! 🤞🏼

• TrueResolution
    Siripiri skrev 2024-09-09 05:49:01 följande:

Ett plus men orolig att det är ännu kemisk graviditet bara.. brösten ömmar lite mindre, det molande fortsätter dock. Blev för tidig temp imorse med pga sambon väckte mig när han skulle upp så kanske inte gå på det helt.. får jag inte mens närmaste dagar kan jag tro på detta 😅
    Men där är ju ett fint plus! 🥹🤞🏼
    Relaterar till din rädsla & oro Men just Nu är där ett fint plus och nu får vi alla hålla en tumme & en tå att det vill stanna 🤞🏼❤️
  • TrueResolution
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-09 10:21:27 följande:

Här dalade tempen rätt rejält idag och nu under förmiddagen har mensen dragit igång. Fick tydligen ÄL tidigare, alternativt lite kortare lutealfas den här gången. Surt men bara att ta nya tag och hoppas på oktober 😅

Stort grattis till dig Siripiri 💕 Lycka till allihopa, jag Hejja på er 😊🙏🏻

Åh nej, beklagar! hoppas hoppas på bra bak i oktober 🤞🏼❤️?????
  • TrueResolution

Jaha hörrni, då är man här igen. En vecka efter ÄL och man tyckte att man hade varit chill den här månaden. Fick sån sjuk plötslig molvärk/mensvärk idag som sen gick över. Hann nästan tänka "ahh man kanske ska ta ett test i slutet av veckan..?" Men samtidigt fick jag en liten stegring på ÄL-testerna igen vilken innebär att kroppen förmodligen förbereder sig på att försöka ägglossa igen. (kan tyvärr inte bekräfta ÄL, utan bara fertilt fönster pga ingen tempning & har varit sjuk).

Ni som plussat eller plussat förut, har ni känt någon molvärk mellan ÄL & BIM? Och någon som haft värk innan(!) ÄL? Har själv bara upplevt det ÄL-dagen tex. 

• TrueResolution
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-10 11:24:55 följande:

Vi försöker ju få till tredje barnet, är lite svårt då min man är bortrest under äl veckorna. 
    Så vad tror ni. Vi hade mys i söndags, han kommer tillbaka på fredagmorgon. 
    Jag hade äl flytningar lätta igår och idag. Är säkert så att äl händer på torsdag bara för vara jävlig. Tror ni att mys i söndags och ev fredagmorgon har någon effekt eller är månaden över? 

Spännande! 

När ägglossningen väl skett så är ju ägget befruktningsbart ett tag efter det med. Så låt säga du har ägglossning på torsdagkväll, då kan ägget vara befruktningsbart hela fredagen också. Nu är det superinviduellt exakt hur lång tid alla steg tar på sig i olika kroppar men på ett ungefär 😅🤞🏼 

• TrueResolution
    Nanathalie skrev 2024-09-10 13:27:37 följande:
    Jag hade ingen mens förra månaden så är på cykeldag 52 idag 👍 jag räknar nu istället från senaste gången vi hade sex. I sådana fall är jag på dag 9. Du?

Anar också svagt men svårt att säga vad det är. Utgå 11-14 dagar efter sex & kör ett digitalt. Det kommer vara dyrare men för din del - SÅ VÄRT. Köpt då deras ULTRA-early som mäter från lägsta nivåerna 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

• TrueResolution
    Siripiri skrev 2024-09-10 09:39:15 följande:
    Så typiskt 😂 jag vaknade också en timma för tidigt och kunde inte riktigt somna om men tog temp både när jag vakna och när jag ska gå upp. Ska testa konvertera så hur det blir 😁

Har du testat något mer Siripiri? Sedan sitt lilla plus? 😍🤞🏼

• TrueResolution
    Dags att uppdatera BIM-listan med alla nya plus! 😍 

Kan man få lite uppdatering från er som varit osäkra? Tex svaga tester ni inte ville tolka, eller mens som inte dök upp. 😁

upp med handen alla baby-mamas 2025! 🙌🏽

(längtar förövrigt till man får vara en av er 🤍) 
Svar på tråden BIM September 2024