Inlägg från: Anonym (Myggan89) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Myggan89)

BIM September 2024

clarababa skrev 2024-09-03 20:44:00 följande:

Hur hanterar ni alla känslor som kommer när man försöker bli gravid och inte lyckas? 

Jag har försökt i 4 månader och är ledsen varje dag, men gråter kanske 2-3 gånger i veckan. Hade jag inte haft en tvååring hemma hade jag nog varit sängliggandes när tillfälle ges. Jag känner mig så misslyckad, stressad och ensam då alla mina vänner får bebisar i år. Jag bröt ihop totalt när jag tog förra månadens negativa graviditetstest och vet inte hur jag ska hantera ett till

LifeGivesYouLemonade skrev 2024-09-03 20:51:19 följande:
    Jag är ledsen varje dag. Har försökt i 9-10månader. Ser gravidmagar över allt. 2 på mitt jobb är gravida. Känns som alla är gravida. Till och med jädra prinsessan Sofia har blivit gravid nu  😂😅 
    Jag känner mig oerhört stressad med då jag själv har satt en tidgräns. När jag blir 35 slutar vi försöka, och det är om  3månader? kanske jag känner annorlunda när jag väl blir 35år. Men just nu har jag sagt då slutar vi försöka..

Känner exakt samma som er. Är ledsen varje dag men kanske inte gråter, men det tar sig uttryck på andra sätt. Jag kan inte sova, jag har ont i magen, jag har ångest, jag känner mig utanför, jag känner mig misslyckad och allt är kamp. Kamp mot klockan (är 35 år), kamp mot hjärnspöken, kamp mot samhället och vad det känns som kamp mot alla andra kvinnor som är gravida. 

Jag blev gravid i december 2023 men fick tyvärr missfall. Sen vilade vi lite och nu har vi försökt cirka fyra månader utan resultat men det känns som en evighet. 

Håller med om att precis ALLA är gravida runt mig och jag orkar inte gratta andra och ställa tusen frågor och klappa på stora magar. Vill bara stänga in mig tills jag är gravid själv 💔❤️

• Anonym (Myggan89)
    Annpor skrev 2024-09-04 07:52:21 följande:

Hej hej, hoppar in här lite sent. Vi har försökt sedan i April att få till en regnbågsbebis. Förlorade vårt barn efter fullgången graviditet i vintras i IUFD. Tuff vår och sommar och längtan efter plus (och behovet av att få plussa och få lite hopp om livet igen är stort)...

BIM 6/9. 

Kul att få följa er alla ❤️

Åh nej.. så brutalt och orättvist! Skickar hopp, kärlek och styrka ❤️ och välkommen in i gänget 🙏
  • Anonym (Myggan89)
    Annpor skrev 2024-09-05 07:05:43 följande:

Overkligt. Efter så mycket sorg och smärta plussade jag äntligen imorse, 10 dagar efter ÄL. Känslan efter att ha fått begrava sitt första barn, och att nu förhoppningsvis få ta med ett syskon hem?En regnbåge till våren?❤️🤞🏻 🌈 

Wow!!! Känslan är otrolig!! Grattis 😍😍😍
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-06 08:49:35 följande:
    Lätt att bli testtokig eller iallafall för mig 😄
    Så tänkte först se om temp håller sig hög , dippade på Äl+ 11 sist så ska försöka ha tålamod till dess😄
    Det är så spännande att följa er som är längre fram 😍 själv väntar jag på ägglossning om typ en vecka.. 

Men hur såg tempen ut imorse? fortsätter den vara hög ?
  • Anonym (Myggan89)
    Nanathalie skrev 2024-09-06 07:18:07 följande:

Testade ett annat typ av test idag utöver cb early och känner mig bara allmänt inbillningssjuk. Jag försöker ju mest förstå vart i menscykeln jag befinner mig just nu. Väntar jag på bim? Har jag passerat bim? Väntar jag på äl?

Har fått tid till gyn om 2v. 

Svårt med upplösningen, men jag tror inte jag ser ett streck.. kan ju vara för tidigt! Håller tummarna ❤️
  • Anonym (Myggan89)
    LiljanTR skrev 2024-09-06 08:19:12 följande:

Hjälp! Har 7 dagar till bmi men tog ett tidigt test imorse. Jag tycker mig ana början till en svag linje, eller inbillar jag mig?! 
    Jag ser också 😍😍 wow!!
  • Anonym (Myggan89)
    hej567 skrev 2024-09-06 07:52:22 följande:

Vad tror ni? Ser ni ett svagt streck? Det här är rfsu testa tidigt på bim -5 så är väldigt tidigt. Ska ta ett till på söndag 😊

Ja nånting är det ju 😅 men lite ojämnt så svårt att säga men fortsätt testa. Jag hejar på! 😍
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-06 09:37:59 följande:
    Ja visst är det skoj att följa alla 😍
    Blir kul att följa dig också när Äl skett !
    så här ser det ut nu 
    Oooh spännande spännande! Ser ju fortsatt väldigt lovande ut 😍 hoppas det håller sig högt 🤞
  • Anonym (Myggan89)
    Nanathalie skrev 2024-09-06 09:38:56 följande:
    Mina ältester ser ut som de ALLTID gjort. Svaga jävla utslag utan toppar. Börjar oroa mig för pcos.. har inte tid med sådanthär. Blir typ stressad. Känner mig frustrerad och ledsen. Har rätt tuff pms just nu också, eller känslan av pms. Blir alltid sänkt av den skiten. Känns helt värdelöst alltihop egentligen..

Jag förstår känslan. Vi kanske inte går igenom exakt samma fysiska grejer (min kropp verkar funka rätt regelbundet), men psykiskt känner jag som dig. Ibland känns allt bara värdelöst i väntan på plusset. Det är så tärande och frustrerande att inte ha makt över en sån här situation, som att skaffa barn 💔

Vill du byta jobb så letar du ett nytt, vill du göra slut så lämnar du din partner, vill du köpa en cykel så gör du det. Men i detta är man sååå maktlös..

Jag hejar verkligen på från sidan!!! Och hoppas och tror det kommer hända en dag ❤️

• Anonym (Myggan89)
    mothertotwo skrev 2024-09-06 11:20:13 följande:

Jag blir bara irriterad på äl-testerna. Kommer hoppa det i fortsättningen och testa temp nästa månad. Tog precis ett nytt och hållit mig i 4h med att kissa. Nu är det mycket svagare igen. Kan det ha varit stegring där den 4de på kvällen? För då hade jag jävligt ont i magen och hela dagen igår hade jag ont. Det är den tydligaste jag fått, men test sträcket är fortfarande svagare än kontrollsträcket. Den översta som bara har ett test är från nu. Om så fallet är det ganska minimal chans för min del denna månad. Natten till måndagen var sista chansen med sambon. Men sen får jag också tänka att detta är mitt första försök. Tycker ni alla är så otroligt starka som verkligen kämpar på för att uppnå era drömmar om en liten. Sen är det väldigt kul att se alla plus som dyker upp också Skrattande

Nej men dessa ÄL-tester.. man blir galen! Har haft de här gröna förut och fick typ aldrig stegring. Bytte till baby plan och fick väldigt tydlig stegring och positiva test helt plötsligt. Så misströsta ej ❤️ byt märke om du är nyfiken! 

Men jag går främst på fysiska symptom som sekret och sen också på temp för att bekräfta att ÄL ännu inte skett (låg temp) och sen bekräfta när det skett (hög temp). 

Lycka till !

Svar på tråden BIM September 2024