BIM September 2024
Hur hanterar ni alla känslor som kommer när man försöker bli gravid och inte lyckas?
Jag har försökt i 4 månader och är ledsen varje dag, men gråter kanske 2-3 gånger i veckan. Hade jag inte haft en tvååring hemma hade jag nog varit sängliggandes när tillfälle ges. Jag känner mig så misslyckad, stressad och ensam då alla mina vänner får bebisar i år. Jag bröt ihop totalt när jag tog förra månadens negativa graviditetstest och vet inte hur jag ska hantera ett till
Jag känner mig oerhört stressad med då jag själv har satt en tidgräns. När jag blir 35 slutar vi försöka, och det är om 3månader? kanske jag känner annorlunda när jag väl blir 35år. Men just nu har jag sagt då slutar vi försöka..
Känner exakt samma som er. Är ledsen varje dag men kanske inte gråter, men det tar sig uttryck på andra sätt. Jag kan inte sova, jag har ont i magen, jag har ångest, jag känner mig utanför, jag känner mig misslyckad och allt är kamp. Kamp mot klockan (är 35 år), kamp mot hjärnspöken, kamp mot samhället och vad det känns som kamp mot alla andra kvinnor som är gravida.
Jag blev gravid i december 2023 men fick tyvärr missfall. Sen vilade vi lite och nu har vi försökt cirka fyra månader utan resultat men det känns som en evighet.
Håller med om att precis ALLA är gravida runt mig och jag orkar inte gratta andra och ställa tusen frågor och klappa på stora magar. Vill bara stänga in mig tills jag är gravid själv 💔❤️