Inlägg från: Anonym (N) |Visa alla inlägg
  • Anonym (N)

Hon säger att min personlighet gör henne kåt?

Anonym (Sant) skrev 2024-08-12 18:25:59 följande:

Tjejer vill vara dyrkade, så allt måste vara bra och dom ska vara bättre på allt i jämförelse med andra tjejer. Det innebär att killar ibland får spela lite teater. En kille vill vara respekterad, det räcker.

Tjejer går mer på helhet, brister i utseende kan kompenseras med charm, jobb, pengar, anseende, makt, framgång eller annat. Killar är mer ensidiga och faller ofta först och främst för utseende.

Jag har spanat in en kille nu som jag är väldigt kåt på. Nu ska jag ta reda på om han är lika sugen på mig, och sedan får jag se om hans personlighet passar mig också. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Samma sak) skrev 2024-08-12 19:15:22 följande:
    Jag tror att hon inte finner TS fysiskt attraktiv. Jag tror att hon tycker att han är en fin kille personlighetsmässigt. Kan det uppväga bristen på fysisk attraktion? Kanske. Förmodligen inte i längden.
    Säger man till någon att jag är så kåt på din personlighet så är man definitivt inte fysisk attraherad.

Jag tror inte ens hon är kåt på hans personlighet. Jag tror hon är kåt på hans uppvaktning . Snart lägger sig hennes kåthet och hon Ser en person hon inte ens tycker är attraktiv framför sig. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Nina) skrev 2024-08-12 21:39:13 följande:

Jag är en sån som attraheras mer av personlighet än utseende. Jag är gift sedan flera år tillbaka så jag har aldrig använt Tinder eller liknande, och det skulle ändå aldrig ha fungerat när man måste bedöma om någon är attraktiv genom att titta på bilder och läsa en kort text om personen.
    Av samma anledning har jag aldrig följt någon främling hem från krogen för att ha sex. Det funkar helt enkelt inte med folk jag inte känner.

När jag först träffade min man tyckte jag att han var jättesnygg men jag hade aldrig räknat med att jag skulle bli kär i honom. Det var först när jag känt honom i fyra månader och jag började inse hur stark hans personlighet är, hur beskyddande och omhändertagande han är mot sina närmaste, och vilken enorm respekt han har för kvinnor som jag började bli kär i honom.
    När jag erkände det för honom berättade han att han varit kär i mig sedan första dagen vi träffades men att han inte tänkte göra några närmanden om han inte visste att jag var intresserad.

Så, det är fullt möjligt att bli främst attraherad av personlighet, även om man tycker personen är snygg och sexig även i utseendet.

Men du skriver ju att du tyckte han var jättesnygg första gången du träffade honom.

Jag har lärt mig att aldrig skippa den fysiska attraktionen.

Jag blev kär i första ögonkastet. Nu gäller bara ta reda på personligheten för att se om vi kan ta det vidare eller inte. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Sant) skrev 2024-08-12 22:08:49 följande:
    Män är mer visuella än kvinnor, men kan ha överseende med annat.

Kvinnor kan å sin sida ha överseende med utseende om mannen har andra gynnsamma kvaliteer.
    Jag har aldrig varit så kåt någon gång som nära jag såg killen jag har spanat in nu. 

Jag kommer aldrig mer ha överseende med fysiska attraktionen. 
  • Anonym (N)
    Tixer skrev 2024-08-12 22:07:19 följande:

Vad är problemet kör bara Du får ju för fan k*****

Nu ja. Sedan blir det ett sexlöst förhållande. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Nina) skrev 2024-08-12 21:52:59 följande:
    För honom handlade det om utseende, till en början och förmodligen även efter att han börjat lära känna mig. Jag förstår att alla inte fungerar som jag.
    Jag sa till en kille att jag tycker han är jättesnygg, och att jag blir kåt när jag ser honom. Det gillade han. 
  • Anonym (N)
    Cathariiina skrev 2024-08-13 07:12:24 följande:

Jag har lyckats med att bli förälskad i män bara över text, alltså bara deras personlighet, intelligens, åsikter, sätt att uttrycka sig, vackra språk. Men sedan har jag ju tagit reda på hur karl'n sett ut, och är han då inte hyfsat snygg (men inte nödvändigtvis JÄTTEsnygg), så går förälskelsekänslorna över och jag placerar honom i vän- eller tänkbar vän-facket. 

Så JO personligheten kan kompensera för ett medelmåttigt utseende, men inte för ett direkt fult utseende. Sedan finns det förstås även skillnader mellan vilka saker som olika kvinnor inte kan kompromissa med i utseendet, men tydligen är det inte så för din tjej när det gäller dig, så du kan nog lugnt sluta oroa dig för detta nu. Hon ÄR ju med dig!

Det där var jag med om två gånger också. Lärde känna på nätet, blev förälskad. jättebra personlighet. När vi sågs var personligheten ännu bättre. Hade kunnat haft det jättebra med honom om man bara ska räkna in personligheten, men när jag såg honom så försvann allt mitt intresse. Besvikelsen går nog inte ens att beskriva.

Han jag är kär i nu har jag inte lärt känna ännu, men han är lite överviktig och jag är jättekåt.

För mig måste det finnas sexuell attraktion som har med utseendet att göra på ett eller annat sätt. Personligheten spelar roll om vi ska ha ett förhållande att funka också. 

Men en bra personlighet kan aldrig göra mig kåt. 
    Det finns en kille nu som är kär i mig som har jättebra personlighet, exakt det personlighet jag söker i förhållande. Men det går inte , jag känner ingen attraktion pga han är inte min typ utseendemässigt.
  • Anonym (N)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-13 14:27:05 följande:
    Nyfiken.  Vad är din typ utseendemässigt?  Varför värt du så besviken på de du träffade innan han du är kär i nu ?  Han du träffar nu är lite överviktig?   Är det övervikt du attraheras utav ?
    Jag kände mig riktigt illa. För jag hade sagt till honom att personligheten är det viktiga osv, och att jag kommer fortfarande gilla honom för att jag aldrig hade känt så tidigare för han hade så bra personlighet. 
    När vi möttes så tänkte jag att det kan inte vara sant, jag tappade alla känslor ganska direkt när vi möttes. 

Vi gick ändå på dejten och han var hur trevlig och snäll som helst, han hade bra jobb och fint hus. sedan när jag åkte därifrån skrev han att det var väldigt trevligt och han såg fram emot att ses igen. Jag kände mig väldigt förvirrad just då. 

Men. eftersom jag tyckte om hans personlighet så mycket och jag ville verkligen försöka. Så bestämde jag mig för att ses igen. Men jag fick aldrig någon fysisk attraktion och jag kände att det går inte. Jag tyckte det var riktigt tråkigt och besvikelsen av det hela höll i sig ett bra tag. 

Jag attraheras inte av övervikt generellt. Men har märkt att jag har lite av samma typ när det kommer till ansikte. Och han är så snygg, och när jag såg honom kände jag mig attraherad direkt. 
    Sedan att han är rund upptäckte jag inte direkt eftersom jag bara kollade ansiktet för han stod som bakom något så man såg inte hela honom, och fick en känsla att honom vill jag ha.
    Sedan när jag såg att han var lite överviktig så störde det inte mig utan tyckte det passade honom. Och jag känner mig väldigt kåt varje gång jag kollar på honom.
  • Anonym (N)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-13 15:19:53 följande:
    Ok, intressant.  För mig är kroppen viktigare för fysisk attraktion än ansiktet.  Det fungerar inte alls med en mullig eller överviktig kvinna.
    Det jag har lärt mig av min erfarenhet är att personligheten hjälper mig inte att bli kåt och vilja ha sex med personen. Jag trodde det, och pratade länge om att jag bara gick på personligheten.
    Men sedan det där hände har jag insett hur det egentligen ligger till. Det måste finnas fysisk attraktion för att jag ska bli attraherad och kåt. 

Hur mycket jag än vill att personligheten ska göra mig kåt så går det inte.

Sedan började jag upptäcka den typen som attraherade mig, så jag började gå på spaning istället. 

Sedan en annan kille som senast var intresserad av mig. Helt perfekt personlighet, hade alla egenskaper jag drömmer om en kille. Men ingen attraktion utseendemässigt, och jag gav det inte ens en chans, för jag kunde inte se mig själv ha sex med honom och det kommer inte ändras för hans perfekta personlighet. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-13 15:19:53 följande:
    Ok, intressant.  För mig är kroppen viktigare för fysisk attraktion än ansiktet.  Det fungerar inte alls med en mullig eller överviktig kvinna.
    Om man tänker kroppen så brukar dom jag attraheras av vara ungefär runt min längd eller någon cm längre. Ca. 170cm
  • Anonym (N)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2024-08-13 15:56:31 följande:
    Man vet aldrig! Ibland kan attraktionen uppstå senare när man minst anar det:))

De män med bra personligheter en chans, men växer det inte fram någon attraktion inom rimlig tid så går det ju inte
    Tyvärr, jag har i många år dejtat bra personligheter som jag inte varit fysisk attraherad av. 

Sedan har jag suttit funderar över varför jag inte har någon sexlust.

Jag vet vad som funkar för mig nu och kommer hålla mig till det. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2024-08-14 14:57:05 följande:
    Jo det funkar ju inte varje gång. Menade bara att det kan hända när man minst anar det.
    Ja, när man minst anar det ja, jag var inte ute och sökte när jag hittade denna kille. Han var bara där och jag blev kåt av hela hans utseende. 
    För mig gör inte personligheten mig kåt. Tyvärr. 

Jag kanske funkar annorlunda än andra kvinnor, men för mig är utseende allt för att bli kåt.

För mig finns det inget som kan kompensera ett utseende jag inte är attraherad av.

Och jag skulle aldrig acceptera någon som sa till mig att han blir kåt på min personlighet. Blir han inte kåt på mitt utseende kan han sticka. 
Svar på tråden Hon säger att min personlighet gör henne kåt?