Anonym (On point) skrev 2024-08-23 14:31:07 följande:
Allvarligt talat så håller jag helt med om att det var de demokratiska och parlamentariska arbetsmodellerna man ville skydda. SD har som vi vet en annan syn på vad demokrati är.
När man ser statsförvaltningen som ett hot mot demokratin kan man undra över om det är ministerstyre som SD förordar.
Hoppsan, det måste ha gått lite för fort när du tänkte.
Ingen vill se statsförvaltningen som ett hot, men det blir ett hot mot demokratin när Socialdemokraterna hoppar över att myndighetsutnämningarna ska ske på skicklighet och kompetens. Socialdemokraterna toppar i att tillsätta parti-lojala medlemmar till utnämningsmakten. Det är inte hållbart att statssekreterarna för socialdemokraterna ska bli myndighetschefer.
Ideologi går före befolkningens bästa och vi får inkompetenta myndighetschefer som ska ansvara över statsförvaltningen. Att tillsätta myndighetstjänster utan öppen process eller motivering gör att vi får in skit i statsförvaltningen och det är ett jäkla meck att göra sig av med puckos som förpestar allt som är av godo. Tyvärr har Socialdemokraterna utnyttjat sin makt och det är inte förenligt med demokratin.
Att inte se statsförvaltningen som ett hot mot demokrati tyder på att man föredrar att socialdemokraterna ska få utöva sitt maktmissbruk. Det skulle också kunna förklaras med att somliga faktiskt inte förstår att Socialdemokraterna hotar demokratin, det sistnämnda är förlåtligt och förståelig pga. public servis inte påminner väljarna om sossarnas maktmissbruk tillräckligt ofta, det faller i glömska.
Jag är inte trygg med att ha kvar Kinberg som landshövding men likt för bannat måste jag betala för henne. Enligt mitt tycke har Ulf gjort fel men han är ändå inte värre än Stefan Löfven som missbrukade sin makt rejält. Valet blir en enkelt för mig och det gäller att välja den som har åsamkat minst skada i vårt demokratiska system.
Ministyret som SD förordar är ingenting i jämförelse mot vad Löfven gjorde när han tillsatte stolpskottet Dan Eliasson som rikspolischef.
Men det är tydligt att socialdemokraterna inte vill ställa krav på myndighetsposter eftersom sossarna föredrar att sänka kraven för polishögskolan också, allt för "jämställdhetens skull"
Kontentan blir att vi får "stritspittar" till poliser och ena aspiranten är dummare än den andra då ingen av aspiranterna klarar av IQ test eller behöver ha godkänt i historia för att ta sig in på utbildningen.
Stackars den polis som tvingas till att arbeta med kollegor som inte ens kan historia, måste vara riktigt frustrerande. Nu ska den nuvarande regeringen försöka styra om skeppet men korkade poliser och konsekvensen blir att vi måste tumma på våran integritet i from av visitationszoner och kamerabevakning. Regeringens nuvarande reform är en konsekvens av socialdemokraternas ideologi. Tyvärr måste vi rucka på våran friheter för att inte friheterna ska stävjas ännu mer.
Så det är väl sossarna vi ska tacka för att fick "stritspittar" till poliser som inte förstår när de pysslar med korruption. Så IQ- befriade är den nya generationens poliser att man har inte fattat att man pysslar med korruption! Den som har tillräckligt mycket IQ har förstått att man inte ska bli polis. Stackars den gamla generationens poliser som tvingas att ha arbetskollegor som inte ens kan stava till korruption då studenterna inte behöver ha historia som ett krav för att bli polis.
Allt det sossarna vidrör hotar våra demokratiska rättigheter. Deras ideologier kan tillsynes låta oskyldiga men vi ser vart deras ideologiska galenskaperna har fört oss. Se vart vi är nu!
Vänd dig till Killbill, där får du det stöd du önskar. Har vi riktigt otur så är det fler som resonerar som er och då är det kört för hela vårt demokratiska system. Jag vill i alla fall ha kompetenta myndighetschefer. Om en myndighets chef är kompetent och sosse så gör det inget, problem uppstår när en myndighetschef ska vara inkompetent och sosse;).
För killbills skull kan jag även nämna att jag inte vill ha en inkompetent moderat. Det är bäst jag nämner det då killbill tenderar till att övertolka den som hittar skit hos socialdemokraterna.
Man kan tro att du vill ha inkompetens inom statsförvaltningen utifrån ditt resonemang. Jag hoppas att jag har fel.