Anonym (Rekommenderar det starkt) skrev 2024-08-08 21:26:33 följande:
Har mått dåligt hela livet. Ångesten har kvävt mig varje dag sen jag var 4 år tills nyligen o nu är jag 35+.
Efter mycket misshandel och mordförsök på mig som barn har jag försökt ta självmord, självmedicinera mig, vaknat upp många gånger utan att veta om det är dag eller natt ute eller ens vilken dag det är o tom inte vetat i vilken stad jag har befunnit mig i o för att inte tala om tröttheten som blev värre o värre för varje år. Har mått skit ärligt talat. Har inga vänner eller någon form utav relation heller.
Men det som har hjälpt mig i slutänden är (vet att det låter löjligt men helt sant),
Järntabletter!
Det har lättat på tyngden både psykiskt och över bröstet. Nu har jag bara tyngden i huvudet kvar om någon har varit dum mot mig. Annars går det faktiskt bra att ta sig framåt. Har även lyckats studera till något som jag aldrig trodde att jag skulle klara.
Käkar järn och D vitamin. D vitamin enbart hjälpte mig inte så mycket utan det var Järnet. O varje fredag magnesium. Blir ganska trött på det men musklerna behöver det.
Varför inte prova ? Käkar "Järn Plus" (Alpha Plus) OBS! Inte ifrån apoteket. De säljer bara svagt skräp.
Hoppas det kan hjälpa dig på vägen. Obs, käkar inga mediciner och har vägrat bli involverad med sjukvården då jag inte vill vara en fluga i deras spindelnät.
Låter väldigt tufft. Jag beklagar vad du varit med om. :(
Jag har också varit med om mycket hemskt i livet som lett till att jag har ångest och depression.
Tack för tipset om järntabletter.
Jag har järnbrist, har fått hjälp av vården att få injektion, men att äta starkare järntabletter kan vara en god idé också.
Just det, magnesium också.. ska kolla upp det. Annars äter jag D-vitamin och B-vitamin... nästan varje dag. Jag kan glömma ibland.