• Anonym (25 årig man)

Hur avgörande är håret?

Okej såhär ligger det till, jag är en kille på 25 år som senaste året börjat märka att jag blir mer o mer tunnhårig.

tränar rätt mycket och håller mig i form så känns konstigt att det skulle vara pga livsstilen.

att redan börja se hår falla påverkar självkänsla, har iofs alltid haft rätt kort hår men ändå ganska tjockt.

vill helt inte hålla på att göra nån transplantation för det är onödiga pengar för en sån sak tycker jag.

så kvinnor hur viktigt är håret för attraktionen om man pratar utseende? Är de så viktigt som jag tror eller är det skitsamma?

• Svar på tråden Hur avgörande är håret?
  • 711freddan
    Anonym (Nej, inget för mig) skrev 2024-08-07 15:10:16 följande:

För mig som kvinna går tunnhåriga män eller helt skalliga män bort. För en massa olika associationer och skäl, vi inte ska gå in på. Men i korta drag påminner mig det om gamla gubbar. Men det är en smak sak. Jag tänder inte på det personligen.

Sen tycker jag det är så härligt med mäns dubbel moral i  sådana här frågor. Själva är dom hur snygga som helst oavsett ålder enligt dom själva. Men för kvinnor sparas det inte med orden. Vi är förbrukade vid 30. När vi längre inte är fertila. Är vissa tjocka, går dom bort helt. Då det faktiskt kan bero på ärftlighet och sjukdom också i en del fall.

Så var ödmjuk är mitt råd, det kommer du långt på. Det är tyvärr en bristvara hos dagens män.

Påminner snagg dig om gamla gubbar?
  • XDX

DHT är viktigt för hälsan, ingen bra idé att sänka DHT. Kolla Hans Amato på Youtube och www.testonation.com hur man naturligt behåller håret och har hälsosamt DHT. 

• EmmaU79

Min KK har gett upp och rakat av allt och måste säga att jag tycker det är sexigt. Hade jag bara sett ansiktet hade jag kanske tyckt det var lite mindre attraktivt men givet att han är lång och stor så ger rakat huvud en ännu manligare aura vilket jag tycker spetsar våran relation lite. Jag är 15 år äldre men han har överhanden och tar hand om en ;)

skägg är ett måste dock, om huvudet är rakat.

• Anonym (Jo)

Hår på huvudet är viktigt! När jag gav mig ut och dejtade så ville jag inte har en kort kille med flint/tunt hår. Det hade gjort mig avtänd. 

• Anonym (Sara)

Har ingenting emot hårlösa män. När du blir allt för tunnhårig så man kan se kala fläckar föreslår jag att du rakar bort allt regelbundet. 

• Anonym (Man)

Svart till Nej i ye för mig. Vad är det för dubbelmoral i att inte vilja ha en överviktig partner? Jag tar hand om min hälsa, äter balanserat och tränar regelbundet. Då ser inte jag någon som inte tar hand om sig och saknar karaktär som en bra match för mig. Sjukdom är väldigt ovanlig orsak. När det gäller det ärftliga så ärver man ofta vanorna av sina föräldrar.

• Anonym (25 årig man)
    Anonym (Jo) skrev 2024-08-07 18:39:25 följande:

Hår på huvudet är viktigt! När jag gav mig ut och dejtade så ville jag inte har en kort kille med flint/tunt hår. Det hade gjort mig avtänd. 

Anonym (Jo) skrev 2024-08-07 18:39:25 följande:

Jag Är inte kort Dock är 186 cm
  • Anonym (25 årig man)
    Anonym (Sara) skrev 2024-08-07 18:51:38 följande:

Har ingenting emot hårlösa män. När du blir allt för tunnhårig så man kan se kala fläckar föreslår jag att du rakar bort allt regelbundet. 

Så illa är de inte än iaf men passar bra i snagg så får köra på de
  • Anonym (Jo)

TS! Du ser, med din längd kommer du långt! 

bland mina tjejkompisar så är det få som har preferenser när det kommer till hår och skallighet bland män. 

• Anonym (Pi)

Vid närmare eftertanke var jag kär i tre tunnhåriga killar när jag var mellan 20 och 30. Så för mig spelar det uppenbarligen ingen roll. 

• Anonym (Matilda)

Börjar man Bli tunnhårig så finns det bara en sak att göra i min värld - snagga sig. Hålla på och försöka dölja det med fula kepsar eller kamma över det blir bara pinsamt. En man rakar av sig håret, punkt. Jag slapp säga det till min sambo utan han märkte själv när han var runt 30 att hårfästet började krypa upp, så han Köpte sig en rakapparat. Nästan alla passar i snagg så länge de också är vältränade och välklädda. 

• Anonym (25 årig man)
    Anonym (Matilda) skrev 2024-08-07 20:09:19 följande:

Börjar man Bli tunnhårig så finns det bara en sak att göra i min värld - snagga sig. Hålla på och försöka dölja det med fula kepsar eller kamma över det blir bara pinsamt. En man rakar av sig håret, punkt. Jag slapp säga det till min sambo utan han märkte själv när han var runt 30 att hårfästet började krypa upp, så han Köpte sig en rakapparat. Nästan alla passar i snagg så länge de också är vältränade och välklädda. 

Ja så är det! Kamma över känns inte bra det har du rätt i! Tack o lov har jag rätt smalt ansikte så då är snagg helt ok är man lite rundare ser de dock inge vidare ut
  • Cathariiina

Ärligt svar då: det finns en del män som blir sexiga om de rakar bort håret. Du kan ju testa det - men det krävs en mycket maskulin skallform och utseende och utstrålning i övrigt. Det är inte heller fint om det finns diverse knölar på kraniet som står ut och syns. 

Men förutom de ovanstående männen - som är ett fåtal - så tycker jag nog att håravfall skadar en mans utseende. Jag kan t.ex. inte förstå varför Prins William inte använder toupé, han ser ju så gammal och gubbig ut nu fast han bara är 42... som ung var han en pudding, och det är egentligen bara den kala skallen som gör skillnaden. Han har inte blivit tjock eller fått mage eller hängande kinder eller dubbelhakor.

SÅ synd! Bing Crosby är också ett exempel på en kändis som såg bra ut i toupé men hemsk utan. Sean Connery såg väl ungefär lika bra ut både med och utan.

Du kanske skulle prova ut en toupé? Det är en liten sak som gör stor skillnad.

• 711freddan
    Cathariiina skrev 2024-08-08 23:01:00 följande:

Ärligt svar då: det finns en del män som blir sexiga om de rakar bort håret. Du kan ju testa det - men det krävs en mycket maskulin skallform och utseende och utstrålning i övrigt. Det är inte heller fint om det finns diverse knölar på kraniet som står ut och syns. 

Men förutom de ovanstående männen - som är ett fåtal - så tycker jag nog att håravfall skadar en mans utseende. Jag kan t.ex. inte förstå varför Prins William inte använder toupé, han ser ju så gammal och gubbig ut nu fast han bara är 42... som ung var han en pudding, och det är egentligen bara den kala skallen som gör skillnaden. Han har inte blivit tjock eller fått mage eller hängande kinder eller dubbelhakor.

SÅ synd! Bing Crosby är också ett exempel på en kändis som såg bra ut i toupé men hemsk utan. Sean Connery såg väl ungefär lika bra ut både med och utan.

Man behöver ju inte raka sig helt kal, han har fortf hår på huvudet, så kör på snagg, hår kvar men väldigt kort och det smälter in bra och är snyggt
  • Anonym (Helt)
    Cathariiina skrev 2024-08-08 23:01:00 följande:

Ja, det åldrar verkligen och drar ner utseendet. Hade helt klart satsat på toupé.
  • Anonym (LOL)
    XDX skrev 2024-08-07 16:03:15 följande:

DHT är viktigt för hälsan, ingen bra idé att sänka DHT. Kolla Hans Amato på Youtube och www.testonation.com hur man naturligt behåller håret och har hälsosamt DHT. 

Wow, intressant. Tack! 
  • Anonym (Anonym)

Inte viktigt för mig I alla fall. En man jag är attraherad av är tunnhårig (tror han rakar av allt för det mesta men det syns ju ändå när det växer ut) Men han är ju väldigt snygg i övrigt. Men för mig spelar håret inte roll/är inte avgörande. /30 årig kvinna

Svar på tråden Hur avgörande är håret?