Inlägg från: 711freddan |Visa alla inlägg
  • 711freddan

Hur avgörande är håret?

Anonym (Nej, inget för mig) skrev 2024-08-07 15:10:16 följande:

För mig som kvinna går tunnhåriga män eller helt skalliga män bort. För en massa olika associationer och skäl, vi inte ska gå in på. Men i korta drag påminner mig det om gamla gubbar. Men det är en smak sak. Jag tänder inte på det personligen.

Sen tycker jag det är så härligt med mäns dubbel moral i  sådana här frågor. Själva är dom hur snygga som helst oavsett ålder enligt dom själva. Men för kvinnor sparas det inte med orden. Vi är förbrukade vid 30. När vi längre inte är fertila. Är vissa tjocka, går dom bort helt. Då det faktiskt kan bero på ärftlighet och sjukdom också i en del fall.

Så var ödmjuk är mitt råd, det kommer du långt på. Det är tyvärr en bristvara hos dagens män.

Påminner snagg dig om gamla gubbar?
  • 711freddan
    Cathariiina skrev 2024-08-08 23:01:00 följande:

Ärligt svar då: det finns en del män som blir sexiga om de rakar bort håret. Du kan ju testa det - men det krävs en mycket maskulin skallform och utseende och utstrålning i övrigt. Det är inte heller fint om det finns diverse knölar på kraniet som står ut och syns. 

Men förutom de ovanstående männen - som är ett fåtal - så tycker jag nog att håravfall skadar en mans utseende. Jag kan t.ex. inte förstå varför Prins William inte använder toupé, han ser ju så gammal och gubbig ut nu fast han bara är 42... som ung var han en pudding, och det är egentligen bara den kala skallen som gör skillnaden. Han har inte blivit tjock eller fått mage eller hängande kinder eller dubbelhakor.

SÅ synd! Bing Crosby är också ett exempel på en kändis som såg bra ut i toupé men hemsk utan. Sean Connery såg väl ungefär lika bra ut både med och utan.

Du kanske skulle prova ut en toupé? Det är en liten sak som gör stor skillnad.

Man behöver ju inte raka sig helt kal, han har fortf hår på huvudet, så kör på snagg, hår kvar men väldigt kort och det smälter in bra och är snyggt
Svar på tråden Hur avgörande är håret?