Inlägg från: Anonym (25 årig man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (25 årig man)

Hur avgörande är håret?

Okej såhär ligger det till, jag är en kille på 25 år som senaste året börjat märka att jag blir mer o mer tunnhårig.

tränar rätt mycket och håller mig i form så känns konstigt att det skulle vara pga livsstilen.

att redan börja se hår falla påverkar självkänsla, har iofs alltid haft rätt kort hår men ändå ganska tjockt.

vill helt inte hålla på att göra nån transplantation för det är onödiga pengar för en sån sak tycker jag.

så kvinnor hur viktigt är håret för attraktionen om man pratar utseende? Är de så viktigt som jag tror eller är det skitsamma?

• Svar på tråden Hur avgörande är håret?
  • Anonym (25 årig man)
    Anonym (Hm) skrev 2024-08-07 13:45:42 följande:

Styrketränar du mkt? Har hört att det är många styrketränare som tappar hår. Medan löpning etc är bra för hårets blodcirkulation. Har läst på mycket eftersom jag själv har problem med håravfall, tunt hår.
    Oftast beror det på en ökning av DHT och en känslighet av densamme ( vilket lätt ökar av styrketräning). 

https://halsoliv.expressen.se/traning/expert-gymvanorna-kan-gora-dig-skallig/#:~:text=%C3%84ven%2520valet%2520av%2520aktivitet%2520p%C3%A5,som%2520vill%2520beh%C3%A5lla%2520sitt%2520h%C3%A5r.

Ja jag styrketränar till stor del. Mer än kondition 
  • Anonym (25 årig man)
    Anonym (Jo) skrev 2024-08-07 18:39:25 följande:

Hår på huvudet är viktigt! När jag gav mig ut och dejtade så ville jag inte har en kort kille med flint/tunt hår. Det hade gjort mig avtänd. 

Anonym (Jo) skrev 2024-08-07 18:39:25 följande:

Hår på huvudet är viktigt! När jag gav mig ut och dejtade så ville jag inte har en kort kille med flint/tunt hår. Det hade gjort mig avtänd. 

Jag Är inte kort Dock är 186 cm
  • Anonym (25 årig man)
    Anonym (Sara) skrev 2024-08-07 18:51:38 följande:

Har ingenting emot hårlösa män. När du blir allt för tunnhårig så man kan se kala fläckar föreslår jag att du rakar bort allt regelbundet. 

Så illa är de inte än iaf men passar bra i snagg så får köra på de
  • Anonym (25 årig man)
    Anonym (Matilda) skrev 2024-08-07 20:09:19 följande:

Börjar man Bli tunnhårig så finns det bara en sak att göra i min värld - snagga sig. Hålla på och försöka dölja det med fula kepsar eller kamma över det blir bara pinsamt. En man rakar av sig håret, punkt. Jag slapp säga det till min sambo utan han märkte själv när han var runt 30 att hårfästet började krypa upp, så han Köpte sig en rakapparat. Nästan alla passar i snagg så länge de också är vältränade och välklädda. 

Ja så är det! Kamma över känns inte bra det har du rätt i! Tack o lov har jag rätt smalt ansikte så då är snagg helt ok är man lite rundare ser de dock inge vidare ut
Svar på tråden Hur avgörande är håret?