• Anonym (Grumpy old man)

Tjejer tröttnar

I början av en relation är det ömsesidig passion. Men efter fem - tio år tröttnar tjejer oftare än killar. Det spelar ingen roll om orgasmer finns. De tröttnar. Kanske beroende på för lite testosteron. De tror att de tappat lusten. Men sen hittar de en ny partner och passionen är tillbaka...
    Fördomsfullt?

• Svar på tråden Tjejer tröttnar
  • LadyViolet

Well, största anledningen till att vi tröttnar är att männen slutar uppvakta oss, slutar bry sig om sitt utseende, slutar utvecklas och slutar investera i relationen. 

Det är inte svårare än så. 

• EnAnonumius
    Anonym (Grumpy old man) skrev 2024-08-05 12:34:44 följande:
    Tjejer tröttnar

I början av en relation är det ömsesidig passion. Men efter fem - tio år tröttnar tjejer oftare än killar. Det spelar ingen roll om orgasmer finns. De tröttnar. Kanske beroende på för lite testosteron. De tror att de tappat lusten. Men sen hittar de en ny partner och passionen är tillbaka...
    Fördomsfullt?

Passion i ett förhållande handlar knappast bara om sex och hur mycket sex man har.

Och du satte fingret på problemet "man tröttnar", men du missade grovt om "anledning".

Många kvinnor tröttnar i ett förhållande och får ingen lust när karln de är ihop med slutar att investera emotionellt i ett förhållande.  Det är ganska så vanligt att männen efter ett tag när de tror att de "har sitt på det torra" att de slutar att investera i relationen på det emotionella planet, och tror att "de skall få sex iallafall" och sedan så undra de varför kvinna inte har lusta till sex längre.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Jag)

Jag skriver på ovanstående kommentarer.
    När mannen slutar se en i ett förhållande, försvinner tyvärr sexlusten sakta men säkert.

• Anonym (Snowihite)

Kanske är det därför som det ofta fungerar bättre andra gången.

Både kvinnan och mannen har lärt sig att man måste hela tiden göda relationen så att passionen för varandra inte dör.

Detta är min erfarenhet. Min man och jag har båda ett dött äktenskap bakom oss och redan från början i vår relation talade vi om detta och vi har verkligen försökt att hålla vår relation levande på alla plan. Idag många år senare har vi fortfarande pirret av förväntan kvar. Jag slutar nog aldrig att överraskas över min man.  

• Anonym (Mx)
    LadyViolet skrev 2024-08-05 12:40:09 följande:

Well, största anledningen till att vi tröttnar är att männen slutar uppvakta oss, slutar bry sig om sitt utseende, slutar utvecklas och slutar investera i relationen. 

Det är inte svårare än så. 

Anonym (Jag) skrev 2024-08-05 13:57:56 följande:

Jag skriver på ovanstående kommentarer.
    När mannen slutar se en i ett förhållande, försvinner tyvärr sexlusten sakta men säkert.

Ett enkelt sätt att helt friskriva sig från allt ansvar i relationen. Jag tror att det beror på båda parter i en längre relation om den nu dippar.
  • Anonym (Man74)

80% av skiljsmässor initieras av kvinnor. 

När kvinnorna fått det dom vill ha, barn, då är mannen inte så intressant längre. Försörjningen funkar ändå, så varför lägga energi på en man? Kvinnans har nu lyckats föra sina gener vidare o uppnått sitt mål: barn, då behövs inte mannen längre.

• LadyViolet
    Anonym (Man74) skrev 2024-08-05 18:28:03 följande:

När kvinnorna fått det dom vill ha, barn, då är mannen inte så intressant längre. Försörjningen funkar ändå, så varför lägga energi på en man? Kvinnans har nu lyckats föra sina gener vidare o uppnått sitt mål: barn, då behövs inte mannen längre.

80% av alla skilsmässor initieras av kvinnor därför att vi har lite högre krav på en relation än vad många män verkar ha. 

Jag vill inte ha fler barn, och vill inget hellre än att ha en relation med en man men hittills har jag inte träffat någon som både är intressant och som är villig att investera lika mycket som jag är. Då är jag hellre ensam.

Vi kvinnor måste väl få vara fria att göra val baserat på vår egen vilja? Och varför skulle kvinnor - i högre utsträckning än män - endast ha relationer för att få barn? Vi kan ju skaffa barn på egen hand till skillnad från er. 

• Anonym (Förklaringen)

Jag har i år låtit håret växa till längre tills det såg närmast ovårdat ut.
    I torsdags fick min man köra förbi klipphaket och jag berättade noga att jag skulle beställa klipptid.
    Jag fick tid 24 h senare, fredag kl 16.15, vilket jag berättade för min man direkt där i bilen.

Efter fredagens klippning och komplett styling med betydligt kortare hår åkte jag direkt till vänner där vi skulle äta middag, han tog sig dit själv.

Säger han något om att jag varit hos frissan? Ser han det?

Nä.

En kvinna som känner sig som en del av inredningen snarare än en levande varlese blir inte särskilt intresserad av att fortsätta äktenskapet.

• StudierKemi
    Anonym (Man74) skrev 2024-08-05 18:28:03 följande:

Ja, så är det. Det är inte självvalt av kvinnan, det är kroppen som signalerar detta. Jag själv har börjat dras till en pojke i mitten av tonåren, men jag har inte besvärat honom något mer sen han uttryckte artigt att han inte är intresserad. Hade den pojken gått med på att ligga med mig (han är åtminstone byxmyndig, men det är ett gränsfall), så skulle han få fri tillgång till mig när som helst, även när jag studerar hemifrån, han skulle få fri tillgång till f*tta hela tiden och få spruta 5 ggr per dag eller mer om han nu vill, och jag behöver inte komma alls. Jag skulle inte ha dumpat p.g.a. den vanliga anledningen "utebliven orgasm". Jag skulle inte räkna hans alla orgasmer, jag skulle bara vara där för honom.

Han skulle få ta mig bakifrån när jag ligger platt på mage och läser/pluggar, precis när han vill, eller om jag står upp och lagar mat. Sådant här händer inte när mannen känns gammal. Då vill kvinnan genast inte "bli utnyttjad", och är "trött efter jobbet/plugget" för det mesta, och bla bla. Som gammal/typisk vuxen måste man lägga sig platt för ungdomen, oavsett vilket kön man har. Man måste ha pengar som gammal och bjuda på sig själv också. Man måste fatta att ungdomen regerar! Kan ni förstå hur sugen jag är på honom? 

Att bli kemist är ett bra val för att få sin vilja och snuskiga fantasier igenom.... Detta kan visst alla bli med Disciplin. (Allt är kemi, olika yrkesgrupper skriker efter en). Det är civilingenjör som inte alla kan bli... Men som sagt, skilsmässor initieras av kvinnor, det är inte deras eget fel, det är "naturens fel", och fler borde prioritera hälsan, vikten och generösiteten så att man kan nå någon ovanligt fin tonåring. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Förklaringen) skrev 2024-08-05 19:54:04 följande:

Jag har i år låtit håret växa till längre tills det såg närmast ovårdat ut.
    I torsdags fick min man köra förbi klipphaket och jag berättade noga att jag skulle beställa klipptid.
    Jag fick tid 24 h senare, fredag kl 16.15, vilket jag berättade för min man direkt där i bilen.

Efter fredagens klippning och komplett styling med betydligt kortare hår åkte jag direkt till vänner där vi skulle äta middag, han tog sig dit själv.

Säger han något om att jag varit hos frissan? Ser han det?

Nä.

En kvinna som känner sig som en del av inredningen snarare än en levande varlese blir inte särskilt intresserad av att fortsätta äktenskapet.

Känns igen så väl. Så trist när man kan skaffa nya snygga klänningar och tränat sig i så gott som perfekt form, men det går helt obemärkt förbi. Men när det kommer till att ha sex så är man genast värd att lägga massa tid och energi på. 

Det leder till att man känner sig utnyttjad, som att man bara är bra att ha sex med. Då är det väl inte så konstigt att man tappar lusten?

Svar på tråden Tjejer tröttnar