Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Tjejer tröttnar

Jag skriver på ovanstående kommentarer.
    När mannen slutar se en i ett förhållande, försvinner tyvärr sexlusten sakta men säkert.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Förklaringen) skrev 2024-08-05 19:54:04 följande:

Jag har i år låtit håret växa till längre tills det såg närmast ovårdat ut.
    I torsdags fick min man köra förbi klipphaket och jag berättade noga att jag skulle beställa klipptid.
    Jag fick tid 24 h senare, fredag kl 16.15, vilket jag berättade för min man direkt där i bilen.

Efter fredagens klippning och komplett styling med betydligt kortare hår åkte jag direkt till vänner där vi skulle äta middag, han tog sig dit själv.

Säger han något om att jag varit hos frissan? Ser han det?

Nä.

En kvinna som känner sig som en del av inredningen snarare än en levande varlese blir inte särskilt intresserad av att fortsätta äktenskapet.

Känns igen så väl. Så trist när man kan skaffa nya snygga klänningar och tränat sig i så gott som perfekt form, men det går helt obemärkt förbi. Men när det kommer till att ha sex så är man genast värd att lägga massa tid och energi på. 

Det leder till att man känner sig utnyttjad, som att man bara är bra att ha sex med. Då är det väl inte så konstigt att man tappar lusten?

• Anonym (Jag)
    Anders 386 skrev 2024-08-07 11:27:56 följande:
    Och hur ofta får männen beröm???
    Många män lever i ett förhållande där partnern förväntar sig beröm och uppmärksamhet medan dom själva mest får pekpinnar om sitt utseende och förväntas åtrå sin hustru utan att själva få känna sig åtrådda....

En man som aldrig får känna sig åtrådd tröttnar snart på att ge sin partner ständigt beröm.  

Jag har ingen koll på hur andra kvinnor behandlar sina män, men jag brukar ge beröm när jag tycker han gjort något bra eller klär sig fint. Däremot verkar min man knappt bry sig om jag bär en säck eller en snygg klänning. Inte om jag blir fet eller inte. Färgar håret grönt med tuppkam eller inte. Ändå hör jag så ofta här att män är utseendefixerade?!

Den enda gången han bryr sig är när han vill något ( känns det iaf som). Det har fått min sexlust att gå på sparlåga. De känns som man endast är intressant för att ha sex med. Sedan blir det grinigt om man inte vill, trots att jag sagt att jag aldrig känner mig sedd i vardagen.

Måste detta vara ett vanligt scenario så fort man varit i förhållande i 10+ år?

Svar på tråden Tjejer tröttnar