Vad tycker ni om pridetåget?
Jag tycker om det och att visa upp min lilla stjärt
Jag tycker om det och att visa upp min lilla stjärt
Jag trodde paraden mest var ett sätt för exhibitionister att visa upp sig. Den har inget med hbtq-frågor att göra.
Vi som inte har behov av visa upp vår sexualitet eller vår läggning har andra forum där vi kan träffa likasinnade utan en massa drama.
Pride har blivit alldeles för överdrivet.
Om Hbtq-rörelsen vill normalisera hbtq så förstår jag inte varför man gör någon form av lyteskomik av Pride paraden. Det blir ett osmakligt jippo, något att skratta åt istället för att ta det på allvar. Jag tycker att Pride har gjort sitt. Förstår inte syftet med att tex visa brösten eller klä sig i läderstring och handbojor men antagligen ser en del sin chans att visa upp sig och få uppmärksamhet.
Jag trodde paraden mest var ett sätt för exhibitionister att visa upp sig. Den har inget med hbtq-frågor att göra.
Vi som inte har behov av visa upp vår sexualitet eller vår läggning har andra forum där vi kan träffa likasinnade utan en massa drama.
Pride har blivit alldeles för överdrivet.
En avart, ej för barn definitivt. Personer som känner sig utanför. Och känna sig utanför gruppen , stammen eller normen är för människor svårt . Vi vill tillhöra flocken. Så dessa människor försöker normalisera sin läggning och sig till vilket pris som helst.
De har gått så långt att de gjort sin sexuella läggning till sin identitet. Sedan kan tåget givetvis vara ett tillfälle för de som vill visa sig, vara i centrum
Histronisk personlighetsstörning.
Känns som det kunde gjorts bättre om man är seriös med sitt budskap. I nuvarande form är upplevelsen att man vill inkludera dom som redan tycker rätt(enligt dom) och medvetet provocera dom som inte tycker det.
En väninna till mig är lesbisk och hon är kritisk till pride. Syftet från början var gott, men nu är det bara ännu ett politiserat jippo. Hon förstår inte heller varför paraderna har blivit en uppvisning för lädermasochister. Vad har det med fri sex att göra? Hon är kritiskt inställd till SD som parti, men även hos dem finns det hbtq-personer. Varför är inte dem välkomna i pridetågen?
Väninnan var med i tågen i början, men nu känner hon bara avsmak inför alltihop.
Jag blev lite förvånad först när hon sa allt detta till mig. Det var inget jag hade reflekterat över tidigare, men nu förstår jag henne bättre.
En väninna till mig är lesbisk och hon är kritisk till pride. Syftet från början var gott, men nu är det bara ännu ett politiserat jippo. Hon förstår inte heller varför paraderna har blivit en uppvisning för lädermasochister. Vad har det med fri sex att göra? Hon är kritiskt inställd till SD som parti, men även hos dem finns det hbtq-personer. Varför är inte dem välkomna i pridetågen?
Väninnan var med i tågen i början, men nu känner hon bara avsmak inför alltihop.
Jag blev lite förvånad först när hon sa allt detta till mig. Det var inget jag hade reflekterat över tidigare, men nu förstår jag henne bättre.
Vad är det som är så speciellt med att vara homosexuell? Jag bryr mig inte hur många kön du har eller vad du kallar dig. då får hångla med vem du vill. Det är en minoritet av befolkning som är homosexuella.
Tycker att pride får alldeles mycket utrymme. Finns betydligt viktigare samhällsproblem som istället kan lyftas fram. Tex psykisk ohälsa.
Vad är det som är så speciellt med att vara homosexuell? Jag bryr mig inte hur många kön du har eller vad du kallar dig. då får hångla med vem du vill. Det är en minoritet av befolkning som är homosexuella.
Tycker att pride får alldeles mycket utrymme. Finns betydligt viktigare samhällsproblem som istället kan lyftas fram. Tex psykisk ohälsa.
Svar till Anonym (....).
Ett mycket beaktansvärt inlägg. Tack.
Om bilderna var på riktigt borde man rimligtvis kunna se det på plats och det har varken jag eller någon jag träffat gjort och då har vi sett paraden varje år i 20 års tid. Det du berättar om har bara hänt i din fantasti och säger mer om dig än om Pride.
Det där har du fantiserat ihop själv och säger mer om dig än om Pride. Om du tror att Ebba Bush står på ett flak och simulerar att hon har sex i paraden så får det stå för dig.
Pride i Stockholm är en oberoende förening och tillhör inte RFSL.