Inlägg från: Anonym (Hahahahaaa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hahahahaaa)

Vad tycker ni om pridetåget?

Anonym (Stranden) skrev 2024-08-11 11:07:00 följande:
    Jag har aldrig någonsin sett något sådant på Pride. Har du sett paraden på riktigt? Låter mest som du tittat på AI bilder på nätet. 
    Hahaha jag måste säga att jag älskar det försvaret, ser det ofta på Twitter/X när någon visar horribla bilder från ett pridetåg. ""That is rightwing-propaganda! AI-generated!" Spelar ingen roll att det är fotografens egna omanipulerade mobilfoton tagna på plats, det är ändå AI-genererat, fake news.

Det var inte en man som låg i en uppblåsbar barnpool med urin där festivaldeltagarna kissade på honom och i poolen. Har inte hänt!

Det var ej heller en fet gay i string och läderkeps som rappade om "Fill your holes with semen" utan det var en MAGA-konspiration trots filmbevis. Kanske inspelat i studio av MAGA-aktivister själva.
  • Anonym (Hahahahaaa)
    Anonym (Hbtq) skrev 2024-08-11 19:51:29 följande:
    Sunflora

Då jag bor i Stockholm har jag varit på många Pride parader så jag vet vad jag pratar om. Att kalla Pride paraden för städad får mig däremot att undra om du själv någonsin sett en Pride parad? Vilken annan parad jämför du med?

Kri 

Tycker många tjejer visar brösten i Pride paraden så rätt lika mellan könen, men killar kanske kör mer kinky
    Jag tycker att en bättre jämförelse till en pride parad inte är vare sig en chalmers cortegé, ett triumftåg, en militärparad eller en en Rio-karneval utan ett medeltida flagellant-tåg.

Under pestvågorna gick flagellanter runt mellan städer och byar, nästan nakna/nakna och piskade sig själva eller varandra. Det var botgöring/världens undergång, heligt men ändå dekadent och åskådare samlades och tittade med både skräck och förundran på människorna som marscherade igenom byn/stan. Det var en happening, vördnad för de tågande och morbid fascination samtidigt.

Jag tror att det är den bästa historiska liknelsen och jag tror det fyller samma funktion. En påminnelse om världens undergång.   
Svar på tråden Vad tycker ni om pridetåget?