• Anonym (en liten stjärt)

Vad tycker ni om pridetåget?

Jag tycker om det och att visa upp min lilla stjärt

• Svar på tråden Vad tycker ni om pridetåget?
  • Anonym (Hm)

Fruktansvärt. Älskade att gå dit men kan omöjligt göra det med mina barn längre. Det har blivit ett jippo, ett skämt.

• Anonym (Linn)

Osmakligt. Vill vuxna man se halvnakna män visst, men att Pride skulle vara något för barn är ju helt oacceptabelt. 

• Anonym (Stranden)
    Anonym (Linn) skrev 2024-08-09 07:46:13 följande:

Osmakligt. Vill vuxna man se halvnakna män visst, men att Pride skulle vara något för barn är ju helt oacceptabelt. 

Antar att du inte går till badstranden heller. Och badhus förstår jag inte hur någon kan ta sina barn till, massor med halvnakna män och kvinnor. Usch! 
  • Anonym (Hbtq)

Om Hbtq-rörelsen vill normalisera hbtq så förstår jag inte varför man gör någon form av lyteskomik av Pride paraden. Det blir ett osmakligt jippo, något att skratta åt istället för att ta det på allvar. Jag tycker att Pride har gjort sitt. Förstår inte syftet med att tex visa brösten eller klä sig i läderstring och handbojor men antagligen ser en del sin chans att visa upp sig och få uppmärksamhet. 

• Anonym (Kri)

Jag brukar kolla på paraden i West Pride och där kan jag inte minnas att det blottats några privata kroppsdelar på sistone. 
    De lyfter fram politiska budskap framför den sexuella aspekten. 

• Anonym (Hbtq)
    Kri  I Stockholm Pride är det många nakna och vulgära och det politiska budskapet bakom verkar inte vara det primära. Varför måste allt inom hbtq spelas så mycket på sex? Om de vill bli seriöst tagna är det väl inte rätt väg att gå?
  • Anonym (Kri)
    Anonym (Hbtq) skrev 2024-08-10 17:36:10 följande:
    Kri  I Stockholm Pride är det många nakna och vulgära och det politiska budskapet bakom verkar inte vara det primära. Varför måste allt inom hbtq spelas så mycket på sex? Om de vill bli seriöst tagna är det väl inte rätt väg att gå?
    Är väl främst männen som driver på allt sex. Översexuella män som ligger med allt i mansväg.

Upplever inte alls att lesbiska för sig med samma exhibitionistiska stil. Männen tar över.

Ja, det är lite pinsamt om det du säger nu stämmer med Stockholm Pride. De håller liv i de fördomar som redan finns.
  • Sunflora
    Anonym (Hbtq) skrev 2024-08-10 16:24:53 följande:

Om Hbtq-rörelsen vill normalisera hbtq så förstår jag inte varför man gör någon form av lyteskomik av Pride paraden. Det blir ett osmakligt jippo, något att skratta åt istället för att ta det på allvar. Jag tycker att Pride har gjort sitt. Förstår inte syftet med att tex visa brösten eller klä sig i läderstring och handbojor men antagligen ser en del sin chans att visa upp sig och få uppmärksamhet. 

Kolla på vilken annan parad som helst, Pride är väldigt städat i jämförelse. En parad är inte till för att normalisera utan för att ha roligt och för uppmärksamhet som du skriver. Hur många Pride parader har du varit på? Jag har aldrig sett någon visa brösten eller klä sig i läderstring. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Stranden) skrev 2024-08-10 16:08:57 följande:
    Antar att du inte går till badstranden heller. Och badhus förstår jag inte hur någon kan ta sina barn till, massor med halvnakna män och kvinnor. Usch! 
    Fast det är ju en helt annan sak. Halvnakenhet eller ens helnakenhet är inte fult, det fula de gör i prideparaden är att de SPELAR på det. Visar upp sig FÖR ATT visa upp sig. Och ofta har de vulgära plagg, vulgära attrapper, gör vulgära gester o.s.v.. Håller du på så i duschrummet på badhuset? I så fall hoppas jag att du blir avstängd!
  • Anonym (....)
    Anonym (Hbtq) skrev 2024-08-10 16:24:53 följande:

Jo, och dessa förstör ju för vanliga homosexella samt riktiga transpersoner (som verkligen blivit felkönade vid födelsen, detta går att se på en brain scan att de verkligen har det andra könets hjärna, det kön som de känner att de är) också. De vanliga homosexuella samt riktiga transpersonerna vill bara vara ifred, flyta in, go on with their lives. De vill inte bli associerade med dem som går i dessa parader, med stora lösbröst och löskukar framme etc..

Men detta kommer de på RFSL aldrig att fatta.
Svar på tråden Vad tycker ni om pridetåget?