• Anonym (Hbtq)

Vad tycker ni om pridetåget?

Om Hbtq-rörelsen vill normalisera hbtq så förstår jag inte varför man gör någon form av lyteskomik av Pride paraden. Det blir ett osmakligt jippo, något att skratta åt istället för att ta det på allvar. Jag tycker att Pride har gjort sitt. Förstår inte syftet med att tex visa brösten eller klä sig i läderstring och handbojor men antagligen ser en del sin chans att visa upp sig och få uppmärksamhet. 

• Anonym (Hbtq)
    Kri  I Stockholm Pride är det många nakna och vulgära och det politiska budskapet bakom verkar inte vara det primära. Varför måste allt inom hbtq spelas så mycket på sex? Om de vill bli seriöst tagna är det väl inte rätt väg att gå?
  • Anonym (Hbtq)
    Sunflora

Då jag bor i Stockholm har jag varit på många Pride parader så jag vet vad jag pratar om. Att kalla Pride paraden för städad får mig däremot att undra om du själv någonsin sett en Pride parad? Vilken annan parad jämför du med?

Kri 

Tycker många tjejer visar brösten i Pride paraden så rätt lika mellan könen, men killar kanske kör mer kinky
  • Anonym (Hbtq)
    baam77 skrev 2024-08-11 17:28:32 följande:

Vad är det som är så speciellt med att vara homosexuell? Jag bryr mig inte hur många kön du har eller vad du kallar dig. då får hångla med vem du vill. Det är en minoritet av befolkning som är homosexuella. 

Tycker att pride får alldeles mycket utrymme. Finns betydligt viktigare samhällsproblem som istället kan lyftas fram. Tex psykisk ohälsa. 

Klokt skrivet. Håller med dig till 100%, särskilt som Pride paraden bara blivit ett jippo och en anledning till att ha kul, festa och visa upp sig.
Svar på tråden Vad tycker ni om pridetåget?