-
Fast det är ju en helt annan sak. Halvnakenhet eller ens helnakenhet är inte fult, det fula de gör i prideparaden är att de SPELAR på det. Visar upp sig FÖR ATT visa upp sig. Och ofta har de vulgära plagg, vulgära attrapper, gör vulgära gester o.s.v.. Håller du på så i duschrummet på badhuset? I så fall hoppas jag att du blir avstängd!Anonym (Stranden) skrev 2024-08-10 16:08:57 följande:Antar att du inte går till badstranden heller. Och badhus förstår jag inte hur någon kan ta sina barn till, massor med halvnakna män och kvinnor. Usch!
-
Jo, och dessa förstör ju för vanliga homosexella samt riktiga transpersoner (som verkligen blivit felkönade vid födelsen, detta går att se på en brain scan att de verkligen har det andra könets hjärna, det kön som de känner att de är) också. De vanliga homosexuella samt riktiga transpersonerna vill bara vara ifred, flyta in, go on with their lives. De vill inte bli associerade med dem som går i dessa parader, med stora lösbröst och löskukar framme etc..Anonym (Hbtq) skrev 2024-08-10 16:24:53 följande:
Om Hbtq-rörelsen vill normalisera hbtq så förstår jag inte varför man gör någon form av lyteskomik av Pride paraden. Det blir ett osmakligt jippo, något att skratta åt istället för att ta det på allvar. Jag tycker att Pride har gjort sitt. Förstår inte syftet med att tex visa brösten eller klä sig i läderstring och handbojor men antagligen ser en del sin chans att visa upp sig och få uppmärksamhet.
Men detta kommer de på RFSL aldrig att fatta. -
Ja, fast det var många år sedan nu. Om paraden har tonats ner sedan dess så är det ju positivt, men då var det hemskt. Folk som till och med simulerade sex på flaken... Jag fick hålla för ögonen på min dotter (vi råkade springa på i denna parad av misstag).Anonym (Stranden) skrev 2024-08-11 11:07:00 följande:Jag har aldrig någonsin sett något sådant på Pride. Har du sett paraden på riktigt? Låter mest som du tittat på AI bilder på nätet.RFSL är sammanlänkade med de som håller i pride.Anonym (Stranden) skrev 2024-08-11 11:07:50 följande:Det är inte RFSL som håller i Pride.
-
Jo, och som jag skrev tidigare, det är likadant för de riktiga transsexuella (de som verkligen blev felkönade vid födelsen p.g.a. riktiga, diagnosticerbara tillstånd). De anser att dessa trans-människor som blandar båda könens attribut, eller gör sig till en karikatyr av det motsatta könet (som alla de där männen som klär ut sig till något slags divor med fjäderboa och långa, tjocka ögonfransar, och uppträder affekterat och tillgjort på ett sätt som riktiga kvinnor inte gör) - förstör för dem. För att folk i allmänhet inte förstår skillnaden.Anonym (Grossglockner) skrev 2024-08-11 16:22:41 följande:
En väninna till mig är lesbisk och hon är kritisk till pride. Syftet från början var gott, men nu är det bara ännu ett politiserat jippo. Hon förstår inte heller varför paraderna har blivit en uppvisning för lädermasochister. Vad har det med fri sex att göra? Hon är kritiskt inställd till SD som parti, men även hos dem finns det hbtq-personer. Varför är inte dem välkomna i pridetågen?
Väninnan var med i tågen i början, men nu känner hon bara avsmak inför alltihop.
Jag blev lite förvånad först när hon sa allt detta till mig. Det var inget jag hade reflekterat över tidigare, men nu förstår jag henne bättre.
De riktiga transsexuella har inget intresse av att vara "trans" och se ut som ett mellanting mellan könen, eller som en nidbild av det andra könet. Det enda de önskar är att genomgå de nödvändiga hormonbehandlingarna och operationerna för att kunna passera som det kön de känner att de tillhör. Och förutom att de måste ta hormoner hela livet - vilket de gör i enskildhet, de pratar inte om det - så vill de bara fortsätta sina liv, ha ett jobb, kanske någon slags familj, flyta in, inte dra uppmärksamhet till sig själva. Leva som vem som helst, och glömma bort den tiden då de var tvungna att leva i fel kön med alla problem som det innebar.
Det som styr dem som åbäkar sig i prideparaderna, är något helt annat. Exhibitionism förmodligen, i alla fall till en del. Och lust att provocera. Men som sagt - de förstör för dem verkligen är drabbade av de här tillstånden. -
Ja, och i länder där många män har dött eller blivit invalidiserade i krig, finns det mycket ilska över att dessa HBTQ-personer hyllas på detta sätt, medan veteranerna som möjliggjort landets frihet glöms bort...baam77 skrev 2024-08-11 17:28:32 följande:
Vad är det som är så speciellt med att vara homosexuell? Jag bryr mig inte hur många kön du har eller vad du kallar dig. då får hångla med vem du vill. Det är en minoritet av befolkning som är homosexuella.
Tycker att pride får alldeles mycket utrymme. Finns betydligt viktigare samhällsproblem som istället kan lyftas fram. Tex psykisk ohälsa.