• Anonym (Funderar)

Galonbyxor

Ni som använt galonbyxor med hängslen, upp till vilken ålder har ni haft det? Vi har hittills använt det och de går på mellanstadiet det har inte varit några protester så vi har kört på med det, funderar på om vi ska fortsätta med det.

• Svar på tråden Galonbyxor
  • Anonym (Em)
    Anonym (Regn) skrev 2024-09-15 12:52:12 följande:
    Just det som vår äldsta använder det till. Det är ju inte så att hon använder dem dagligdags men just på landet vid olika aktiviteter är det ju oslagbart. Annorlunda med den yngsta som fortfarande leker i skogen på raster.
    Men är väl rimligt att ha separata skolkläder om man har speciella behov på fritiden. Precis som skoterskor och annat. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Regn) skrev 2024-09-15 12:52:12 följande:
    Just det som vår äldsta använder det till. Det är ju inte så att hon använder dem dagligdags men just på landet vid olika aktiviteter är det ju oslagbart. Annorlunda med den yngsta som fortfarande leker i skogen på raster.
    Menar alltså att ungen inte behöver ha skoteroverall och skor i skolan för att det är bra plagg för vissa aktiviteter på fritiden/
  • Anonym (Funderar)

Naturligtvis så får man ha precis vad man vill, ingen av våra har farit illa av att ha galonkläder, vi tycker det är oslagbart om vi exempelvis är på någon nöjespark eller liknade i ösregn och används även på skolan när det behövs.

• Anonym (Regn)
    Anonym (Funderar) skrev 2024-09-16 15:04:43 följande:

Naturligtvis så får man ha precis vad man vill, ingen av våra har farit illa av att ha galonkläder, vi tycker det är oslagbart om vi exempelvis är på någon nöjespark eller liknade i ösregn och används även på skolan när det behövs.

Ursäkta, jag glömde helt att svara på dig TS. Det känns ju ändå bra att det är någon mer som delar uppfattning åtminstone. Hur gamla är dina barn om jag får fråga?
  • Anonym (Skalbyxor)

I den åldern hade jag köpt låga skalbyxor utan hängslen från något bra märke med hög vattenpelare. 

• Anonym (Skalbyxor)
    Anonym (Regn) skrev 2024-09-13 13:37:46 följande:
    Galonbyxor utan hängslen finns överallt skulle jag säga och vi har som sagt hittat även hängselbyxor i större storlekar. Tänker att det inte borde finnas om efterfrågan inte finns liksom.
    Galonbyxor utan hängslen finns att köpa och de som har hängslen brukar gå att ha både med eller utan hängslen 
  • Anonym (förälder)
    Anonym (Funderar) skrev 2024-08-03 12:06:16 följande:
    Galonbyxor

Ni som använt galonbyxor med hängslen, upp till vilken ålder har ni haft det? Vi har hittills använt det och de går på mellanstadiet det har inte varit några protester så vi har kört på med det, funderar på om vi ska fortsätta med det.

Min äldste grabb hade regnbyxor med hängsle tills han slutade åk 5
    Mellan grabben & den yngsta grabben har fortfarande galonbyxor med hängsle.  
    Dom går i åk 6 & åk 4
  • Anonym (Regn)
    Anonym (förälder) skrev 2024-09-22 22:46:50 följande:
    Min äldste grabb hade regnbyxor med hängsle tills han slutade åk 5
    Mellan grabben & den yngsta grabben har fortfarande galonbyxor med hängsle.  
    Dom går i åk 6 & åk 4

Kul att några fler här faktiskt använder det upp i åldrarna. Du har också hittat i större storlekar då gissar jag?

• Anonym (förälder)
    Anonym (Regn) skrev 2024-09-24 17:26:58 följande:

Kul att några fler här faktiskt använder det upp i åldrarna. Du har också hittat i större storlekar då gissar jag?

Grabbarna har slakis regnkläder. 
  • Anonym (Regn)
    Anonym (förälder) skrev 2024-09-26 21:51:40 följande:
    Grabbarna har slakis regnkläder. 

Vi gillar dem också skarpt! Har ni några andra att varva med på sommarhalvåret eller kör ni dem året runt?

• Petrusnyberg

Jag är en vuxen kille å 168 cm å älskar mitt slaskis galonsett absolut på hösten när termometern visar mellan -5 till plus 10, bor i Västerbottens inland vill jag tillägga

• Anonym (förälder)
    Anonym (Regn) skrev 2024-09-27 20:06:43 följande:

Vi gillar dem också skarpt! Har ni några andra att varva med på sommarhalvåret eller kör ni dem året runt?

Lillgrabben har ett galonställ av märket water man nu i skolan/fritids.  
    Mellan grabben har ett regn ställ av märket navy vid varmare årstider.
  • Anonym (Funderar)

Verkar komma en ny tillverkare som gör i större storlekar såg på instagram drippdropp_regnklader

• Petrusnyberg
    Anonym (Regn) skrev 2024-08-11 19:06:13 följande:

Oj måste kolla...

Nordbjörns ofodrade under sommaren och sen har bägge slaskis fodrade galonställ under vinterhalvåret. Vilka har ni då?

Är de bara din yngre som har nordbjörns galonisar på sommaren eller har även din äldre också dessa
Svar på tråden Galonbyxor