Inlägg från: Anonym (Funderar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Funderar)

Galonbyxor

Ni som använt galonbyxor med hängslen, upp till vilken ålder har ni haft det? Vi har hittills använt det och de går på mellanstadiet det har inte varit några protester så vi har kört på med det, funderar på om vi ska fortsätta med det.

• Svar på tråden Galonbyxor
  • Anonym (Funderar)

Oj så olika det kan vara

• Anonym (Funderar)
    Anonym (Galonis) skrev 2024-08-04 13:19:08 följande:

Vi har tre barn och det var olika baserat på personlighet.

Äldsta hade galonisar längst, för hon låg typ och simmade i vattenpölarna, älskade att leka i skogen och satt ner mycket, rullade runt och höll på - vi köpte "vanliga" regnbyxor åt henne inför mellanstadiestarten och övergången funkade bra (hon hade knappast klagat över att få galonisar då också, utan det var mer vi vuxna som ville förekomma att det eventuellt kunde börja ses som töntigt). Mittenbarnet var mer intresserat av att springa omkring så övergången till vanliga regnbyxor kändes logisk redan under lågstadiet, för han blev helt enkelt inte blöt längre, galonisar blev överflödiga.  Yngsta slutade tyvärr för tidigt - han har alltid haft starka åsikter om kläder och vägrade både galonisar och vanliga regnbyxor redan i slutet förskoleåldern. Vi tvingade på dem förskolan ut men på lågstadiet fick han stå där och vara blöt och kall och sur på rasterna.

Det var ju väldig skillnad, vi har hittills kört på galonisar även på mellanstadiet då det fortfarande leks och fars runt, kan tillägga att det är en mindre skola
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Regn) skrev 2024-08-10 06:23:14 följande:
    Våra har haft klassiska galonkläder med hängselbyxor hela mellanstadiet. Eftersom de är ute på rasterna lika mycket som i lågstadiet har vi inte sett någon anledning att byta. Yngsta som börjar 6:an i höst kör på det medan den äldre endast har det hemma nuförtiden. 
    Får jag fråga vad ni har för märke på era?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Regn) skrev 2024-08-11 19:06:13 följande:

Oj måste kolla...

Nordbjörns ofodrade under sommaren och sen har bägge slaskis fodrade galonställ under vinterhalvåret. Vilka har ni då?

Vi har haft kulings i 146/152 sen dessa som jag köpte nu vet jag faktiskt inte, får väl se om de kommer till användning 
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Regn) skrev 2024-09-11 00:00:02 följande:

Hur blev det för er? Har de använts något ännu? Här kör yngsta på i skolan och jag lyckades till och med få på den äldsta på vårat landställe hör och häpna!

Här har varit så fint väder ett längre tag så det har inte varit aktuellt men idag med ösregn så hade båda sina galonställ till skolan.
  • Anonym (Funderar)

Vem skulle ha bestämt att man inte kan ha galonbyxor på mellanstadiet? Vem sätter de normerna? Här är det inget konstigt alls och inte bara mina barn som har.

• Anonym (Funderar)

Naturligtvis så får man ha precis vad man vill, ingen av våra har farit illa av att ha galonkläder, vi tycker det är oslagbart om vi exempelvis är på någon nöjespark eller liknade i ösregn och används även på skolan när det behövs.

• Anonym (Funderar)

Verkar komma en ny tillverkare som gör i större storlekar såg på instagram drippdropp_regnklader

Svar på tråden Galonbyxor