• Anonym (Vill uppvakta min man)

Män! Hur vill ni bli uppvaktade?

Jag är kvinna som är i en relation med en man. Vi bor inte ihop och har varit tillsammans i mer än 1.5 år. Jag skulle vilja uppvakta min särbo, typ överraska honom med något. 

Vad tycker ni män mest om när det gäller att bli uppvaktade? Hur får er kvinna er på fall?

• Svar på tråden Män! Hur vill ni bli uppvaktade?
  • Anonym (Man)

Inte att tjejen engagerar sig i mina intressen. Jag vill ha dom för mig själv.

Jag uppskattar mindre tjat, snabbsex, gör en macka och en kopp kaffe och leverera om man tittar på en match eller dylikt. Det är enormt uppskattat för egen del.

• En glad tjej
    Anonym (Iolin) skrev 2024-08-01 07:57:20 följande:
    Förstår. Det jag ville få fram var att uppvaktning/omtanke kan se väldigt olika ut beroende på livssituation. Det kändes dumt att bara svara hur jag uppvaktar/värnar om honom idag när vårt liv ser så annorlunda ut jämför med ert. Därför svarade jag först vad han hade gillat på den tiden vi levde så som ni gör nu och sen sist lite kort vad vi har möjlighet att göra för varandra idag. 
    Jag förstår. Jag tror att för att ett förhållande ska hålla måste man engagera sig hela tiden och inte slappna av, få varandra att känna sig speciella, även när man varit tillsammans länge. Nu kommer han och jag aldrig få barn ihop så vårt förhållande kommer ju aldrig bli på det vis att man bråkar om vem som ska ta barnen på morgonen osv. vilket känns så skönt. Det är han och jag (ja, naturligtvis våra barn men de är ju inte våra gemensamma och de är ganska stora) och då är det ju extra viktigt att hålla lågan vid liv eftersom vi inte har några barn som håller ihop oss.
  • Anonym (huslig)

Jag brukar ställa mig och baka kakor bara klädd i köksförkläde.

Det funkar.

• En glad tjej
    Anonym (Man) skrev 2024-08-01 08:04:36 följande:

Inte att tjejen engagerar sig i mina intressen. Jag vill ha dom för mig själv.

Jag uppskattar mindre tjat, snabbsex, gör en macka och en kopp kaffe och leverera om man tittar på en match eller dylikt. Det är enormt uppskattat för egen del.

Vi bor inte ihop så inget tjat överhuvudtaget haha! Idag ska jag hem till honom och laga mat, han ska fixa nåt i sin trädgård. Jag tror han uppskattar det för då slipper han laga mat Flört
  • En glad tjej
    Anonym (huslig) skrev 2024-08-01 08:08:25 följande:

Jag brukar ställa mig och baka kakor bara klädd i köksförkläde.

Det funkar.

Hmm, är du man eller? För jag känner min partner och han hade inte uppskattat om jag bara ställt mig i ett köksförkläde, jag hade inte känslor mig bekväm i det heller haha!
  • Anonym (Man)
    En glad tjej skrev 2024-08-01 08:14:29 följande:
    Vi bor inte ihop så inget tjat överhuvudtaget haha! Idag ska jag hem till honom och laga mat, han ska fixa nåt i sin trädgård. Jag tror han uppskattar det för då slipper han laga mat Flört
    Alla saker som, tar hand om, en man är uppskattade. Precis som vi vill ta hand om/skydda er. Jag tror det sitter i sen gammalt i våra gener, även om världen idag ser ut på ett helt annat sätt.
  • En glad tjej
    Anonym (Man) skrev 2024-08-01 08:20:07 följande:
    Alla saker som, tar hand om, en man är uppskattade. Precis som vi vill ta hand om/skydda er. Jag tror det sitter i sen gammalt i våra gener, även om världen idag ser ut på ett helt annat sätt.
    Ja, så är det nog. Jag vill bara veta att det jag gör för honom är uppskattat, därför jag vänder mig till a dra män för att få ett hum om vad ni tycker om.
  • Anonym (Man)
    En glad tjej skrev 2024-08-01 08:35:20 följande:
    Ja, så är det nog. Jag vill bara veta att det jag gör för honom är uppskattat, därför jag vänder mig till a dra män för att få ett hum om vad ni tycker om.
    Jag har erfarenhet av olika förhållanden och är i ett längre förhållande nu. Min samlade erfarenhet är att det inte är ett problem i början av ett förhållande. Problemen kommer senare. Man blir bekväm och är inte lika angelägen att fixa och ta hand om sin partner på samma sätt som innan.

Det är då man behöver prata, kommunicera om hur man vill ha det/ska ha det. Det är då arbetet med förhållandet börjar om man nu vill ha en längre relation.

Men i början brukar detta sköta sig själv, så du har nog inget att oroa dig för. Bara var dig själv och ta det inte så allvarligt.
  • En glad tjej
    Anonym (Man) skrev 2024-08-01 09:03:35 följande:
    Jag har erfarenhet av olika förhållanden och är i ett längre förhållande nu. Min samlade erfarenhet är att det inte är ett problem i början av ett förhållande. Problemen kommer senare. Man blir bekväm och är inte lika angelägen att fixa och ta hand om sin partner på samma sätt som innan.

Det är då man behöver prata, kommunicera om hur man vill ha det/ska ha det. Det är då arbetet med förhållandet börjar om man nu vill ha en längre relation.

Men i början brukar detta sköta sig själv, så du har nog inget att oroa dig för. Bara var dig själv och ta det inte så allvarligt.
    Men, ett förhållande är ju allvarligt och måste tas på allvar, tycker jag i alla fall! Redan nu måste jag och min partner kommunicera eftersom vi är olika individer med olika behov.
  • Anonym (Boka bord)
    Anonym (Vill uppvakta min man) skrev 2024-07-31 07:17:52 följande:
    Män! Hur vill ni bli uppvaktade?

Jag är kvinna som är i en relation med en man. Vi bor inte ihop och har varit tillsammans i mer än 1.5 år. Jag skulle vilja uppvakta min särbo, typ överraska honom med något. 

Vad tycker ni män mest om när det gäller att bli uppvaktade? Hur får er kvinna er på fall?

Fint intativ av dig. Bjud ut honom på restaurang men  det kanske kostar alldeles för mycket numera?
  • En glad tjej
    Anonym (Boka bord) skrev 2024-08-01 09:08:00 följande:
    Fint intativ av dig. Bjud ut honom på restaurang men  det kanske kostar alldeles för mycket numera?
    Det har vi gjort, ätit på restaurang alltså. Vi ska faktiskt gå ut på lördag och äta och dricka gott. Vet inte om jag bjuder, får se, vi brukar dela då det kostar en slant. Idag ska jag hem till honom och laga mat medan han fixar nåt i sin trädgård, det bjuder jag såklart på. 
  • Anonym (huslig)
    En glad tjej skrev 2024-08-01 08:15:59 följande:
    Hmm, är du man eller? För jag känner min partner och han hade inte uppskattat om jag bara ställt mig i ett köksförkläde, jag hade inte känslor mig bekväm i det heller haha!
    Nej, jag är inte man, jag tycker om att vara lättklädd på sommaren.
Svar på tråden Män! Hur vill ni bli uppvaktade?