• Anonym (Förvirrad)

    Min vän konspirerar

    vi är i 30-års åldern och jag fattar att alla har rätt att tro på vad dem vill men känner att det som ?händer? min vän är jobbigt.. ända sedan corona kickade igång har min vän fastnat i konspirationsteorier där coronaviruset var den största. Han skrek på människor som vaccinerat sig och gjorde narr av dem, satt hela middagar och var i stort sett den enda som tillät sig själv att prata om att allt handlade om en ny världsmakt/ kontroll / pengar. 

    går vi på ställen där det är förbjudet med kontantbetalning är det kört. Då står han i ca 30 minuter och attackerar stacksrs kassabiträdet om hur butiken ger upp för den nya världsordningen och hur vi ska kontrolleras. Han säger att vi i Sverige är långt nere i skiten pga vi suddar ut kön/uppmanar att våra barn ska bli homosexuella och glömma sina kön. att alla är transvestiter. Går vi hem från krogen och han ser en prideflagga vet man att det är kört, då kommer han börja stapla upp bevis och kalla oss dumma i huvudet som inte ser att världen nornaliserar sexualitet. Nu senast var det kriget mellan Israel och Palestina som han hävdar är en konspiration, även kriget i Ukraina. Allt är konspiration efter konspiration. 


    Har börjat tycka det är jobbigt att träffa honom, speciellt eftersom att jag ska ha barn med min sambo och när vänner frågar om vi vet könet så skrattar han hånfullt och säger att ?idag får man inte ha kön?. Till den grad att han är jobbig.. 

    Han är smart, ett jävla geni? men jag förtsråe inte vad som hänt här? Jag som hans vän står på sidan och ser hur människor tar avstånd från honom och någon sa att hans familj blivit likadan. 


    TEORIER??? 

  • Svar på tråden Min vän konspirerar
  • Konservativ

    Låter som en ganska jobbig person. Varför umgås du med honom?

    Men han har inte fel.

  • Anonym (U)

    Med all sannolikhet en psykossjukdom. Han kommer naturligtvis inte att inse hur galen han är, men erbjud din hjälp om han om får sjukdomsinsikt.

  • Anonym (Xq)

    Låt han hålla på tills alla fåren vaknar upp. 

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (U) skrev 2024-07-26 14:29:17 följande:

    Med all sannolikhet en psykossjukdom. Han kommer naturligtvis inte att inse hur galen han är, men erbjud din hjälp om han om får sjukdomsinsikt.


    Vet inte alltså med tanke på att nån sa hela familjen blivit likadan och ingen är direkt fattig eller drabbats ekonomiskt av pandemin Eller världsordningen som det ser ut iaf?. Hans syster fick panikattacker för alla frågade henne om hon skulle vaccinera sig eller inte. Jag själv vaccinerade mig inte och tog bara inte upp ämnet folk?. Men här verkar det vara något riktigt slog slint och det går liksom inte över..
  • Anonym (Lyssna)

    Han har inte fel men svårt att inse hur naiva vi är i Sverige. Han verkar ha ett stort hjärta som inte ger upp.

    Berätta för honom att du har för mycket i ditt lov just nu och inte har energi för att höra hur världen är i en konspiration. Du ska ju sätta ett barn just ni i denna värld. 

  • Anonym (Lol)

    Ge honom en enkel biljett till USA. Han kan arbeta i Trumps kampanjstab, där utmärker han sig inte. 


    Ett sånt jävla miffo. Och du har umgåtts med honom sedan 2020 minst. Vad säger det om dig? Du ska kanske också sticka till USA?

    Detta är väl en typisk Fredagstråd. 

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lol) skrev 2024-07-26 15:04:03 följande:

    Ge honom en enkel biljett till USA. Han kan arbeta i Trumps kampanjstab, där utmärker han sig inte. 


    Ett sånt jävla miffo. Och du har umgåtts med honom sedan 2020 minst. Vad säger det om dig? Du ska kanske också sticka till USA?

    Detta är väl en typisk Fredagstråd. 


    Låter som att du passar där också, iof. Kanske ännu mer. Och nope, det är en barndomsvän som jag förklarade liksom har förlorat det. Förstår inte vad som var otydlig. 
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-07-26 15:23:06 följande:
    Låter som att du passar där också, iof. Kanske ännu mer. Och nope, det är en barndomsvän som jag förklarade liksom har förlorat det. Förstår inte vad som var otydlig. 
    Och du är tvungen att  umgås med denna vän? 
  • Anonym (Vojne-V)

    Som någon nämnde tidigare så låter det som en psykos.

Svar på tråden Min vän konspirerar