• Anonym (Mjölk eller inte ?)

Mjölk bra eller dåligt ?

Någon mer som tycker det är svårt att få någon klarhet i hurvida mjölk är bra eller dåligt för hälsan? Känns som att man hittar olika fakta överallt. 

Är det någon här som har kunskap om detta ? Jag tänker ur hälsoaspekt. Vissa hävdar att mjölkprodukter bidrar till åldrande, dålig hy etc. 

• Svar på tråden Mjölk bra eller dåligt ?
  • Dr Nail

En enkel princip: om du gillar den, om du mår bra av den då är den bra för dig.

• Anonym (S)

Jag vet inte heller, men det blir inte mycket kvar att äta om man ska följa allt vad alla säger om mat. Kolhydrater är dåligt, kött är dåligt, mjölkprodukter är dåligt enligt olika källor. Jag tänker att det bästa är att äta varierat och näringsrikt. Jag tror inte att man behöver utesluta vissa saker, om man inte är allergisk.

• Anonym (Olika)
    Anonym (Mjölk eller inte ?) skrev 2024-07-25 04:16:26 följande:
    Mjölk bra eller dåligt ?

Någon mer som tycker det är svårt att få någon klarhet i hurvida mjölk är bra eller dåligt för hälsan? Känns som att man hittar olika fakta överallt. 

Är det någon här som har kunskap om detta ? Jag tänker ur hälsoaspekt. Vissa hävdar att mjölkprodukter bidrar till åldrande, dålig hy etc. 

Beror på hur ens värden ser ut. 

Nackdelen är framförallt att det är kaloririkt så om man har problem med vikten ska man dricka vatten istället.
Svar på tråden Mjölk bra eller dåligt ?