EJT skrev 2024-08-13 18:30:20 följande:
Så frustrerande! Men håll i testandet eftersom du inte fått positivt ännu... Kanske är det så tätt inpå avslut av preventivmedel att ÄL inte kommit igång? Eller så är den sen som sagt.
När du tempar så börjar du vid mensen första dag (du kan såklart börja redan nu, men för att få förståelse över hela cykeln behöver du ju tempa genom hela den). Tempa t.ex.i munnen varje morgon direkt när du vaknar, helst samma tid om möjligt. Ladda ner appen Fertility Friend eller Flo och registrera tempen varje dag där. Efter ägglossning (1-2 dagar efter) höjs tempen med minst ca 0.3-0.5 grader och bibehålls tills dess att mensen kommer (eller fortsätter vara förhöjd om du är gravid). Tempen är det säkraste sättet att veta om ÄL skett, men du måste alltså ha temp-datan över hela cykeln.
Jag undersökte saken och insåg att jag hade spiralen inne från 8/5 till 22/5, och typ 2v innan det slutade jag med ppiller. Kan vara att jag inte har äl men förra månaden (dag 29) hade jag solklara älsymtom. Denna månad har jag inte fått dem än, förutom sekret. Och igårkväll rejäl mensvärk i magen som håller i sig men lindrigt idag. Känns ändå som om äl är igång men att jag, klantarslet, inte lyckats hitta den än pga fel tester osv.
Tror inte den är på g. Känns som om jag missat den. Men får fortsätta testa bara. S u c k.