Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie

BIM Augusti 2024

Jag funderade på om jag hade äl runt 6e för mina ältester såg ju ut såhär innan jag började lägga in dem i premom.

Det har liksom gått upp och sedan ner på cb.. Men jag missade såklart den 6e för cb rosa hade en felkod 🙃????

Kommer fortsätta testa tills mensen kommer. Typ. Eller tills premom går ner. Brukar dina tester ha dessa värden även när äl är helt över? Tänker att lh ska ju gå upp och ner. Kan lh vara såhär starkt på testet utan att egentligen vara "aktivt" liksom?

• Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-11 07:24:56 följande:
     Det kan absolut gå upp och ner på detta sätt, och sen kommer ägglossningen. Håll i, håll ut! 
    Jättetacksam för att du orkar svara. Jag kan inte sånthär😂
  • Nanathalie
    MalinBud skrev 2024-08-12 00:33:28 följande:

åhhh..  jag blir så less på att vänta 😅 

har BIM på onsdag 14/8, och gjorde inget ?riktigt? försökt under äl-tiden, men ändå finns hoppet där 🙈 

har tagit (utgångna 😂) gravtester i tre dagar som visar på negativt. Tänker att jag använder upp de utgångna och kommer inte mensen senast torsdag-fredag så köper jag nya tester. Vill inte få upp hoppet för mycket då vi egentligen inte försökt.. det skulle vara fint att plussa nu i augusti, men om det inte tar sig nu kommer jag börja köra äl-tester för att bekräfta kommande cykel.. med första barnet gick allt så smidigt så är väl lite naiv och hoppas på samma tur och ära även denna gång.. 

molvärk sedan dagarna innan äl som inte ger med sig. Ömma bröst som började dagarna efter äl (även minakad sexlus) men smärtan i ömma brösten har minskat senaste dagarna? Det brukar inte vara så utan det brukar göra mindre ont när mensen kommer.. sen även lite oren hy och allmän trötthet.. vi får se.. 🤔🙃

Jag vet inte ens om äl varit, eller ska komma, eller om det är bim på söndag, eller äl på söndag, så förstår din känsla med att man ändå hoppas. För man vill så gärna. Jag blev gravid PÅ ppiller med första och inom några månader med andra men det var ju typ 100 år sedan så minns inte ens helt hur jag gjorde, mer än att dottern blev till på 1 samlag på en hel månad utan koll på när äl var. Så den gången behövdes endast 1 gång - vilket innebär att man inte MÅSTE pricka helt rätt för att få jackpotten liksom. 
  • Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-08-12 10:10:11 följande:

Idag kom mensen tre dagar försent.. så nu blir det att vänta min nästa ÄL. Funderar på att testa ÄL-stickor även om jag vet när jag har ÄL pga känner av de, för har dåligt med sekret, så behöver tips på de BÄSTA märket 😊😊 Funderar även på att tempa för kul skull med! Älskar statistik 😇😂 

Nej nej nej nej inte gravidkollen. Testat med dem och fått 0 utslag trots älsymtom, bytte till easy@home och helt plötsligt fanns rejält utslag. Vet MÅNGA som inte ens får utslag på gravidkollen och därför råkat missa äl, eller trott att äl uteblivit. 

Easy@home från amazon! Så kan du lägga in testerna i en app som visar mängden lh! HÖGT rekommenderat.
  • Nanathalie
    viplanerar3an skrev 2024-08-12 15:36:11 följande:

Hej på er!
    jag hoppar in i denna tråd 😌 detta blir vårt 9:onde försök till att bli gravida. 
    BIM på söndag den 18/8. 

Har en fråga; när Jag har en mjuk Bh på mig som jag alltid har (bygellös) och kommer åt brösten så ömmar det. Men har jag ingen Bh så känns det nästan ingenting?  Supermätkligt. ELLER inbillning och önsketänkande 😂 har dock aldrig upplevt det innan. Någon som upplevt samma?

Hur går det för er andra? :) när brukar ni börja testa?

Jag har också Bim söndag, alternativr äl söndag. Sjukt förvirrande cykel lite beroende på om mina ältester börjat ge utslag. Vågar inte sluta ta dem, vill inte riskera missa äl om den är sen. Förra månaden kom äl på cykeldag 29 vilket skulle innebära söndag, men tidigare har jag haft en cykel på 30 dagar vilket innebär att äl skall ha varit och bim är på söndag sååååå. Förvirrande!

Men, om inget nytt utslag kommer på ältest ska jag testa mig för graviditet på typ lördag. 

Har inga symtom utöver ständigt illamående men det har jag också vid ägglossning.
  • Nanathalie
    Fundersammen skrev 2024-08-12 13:52:23 följande:

Först - all styrka till er som kämpar månad för månad, minns när jag följde hårt dessa trådar när jag kämpade sist.

jag har ännu inte sett ett plus - ska ha bim idag men kan ske imorgon? jag är normalt extremt konsekvent kring min menscykel men denna gången helt annorlunda - jag har nu mensvärk men älflytningar och mår illa till och från - inte sådär sura uppstötningar utan ni vet när det spänner i halsen? jag hade lagt barn på hyllan i flera år och detta är första gången jag både haft nidblödning och andra symptom och efter nidblödningen en totalvändning av mina normala symptom är inför mens som varit detsamma sen jag var tonåring?.

ska testa imorgon - men jag börjar bli så fruktansvärt nervös och orolig - speciellt då inga ?tidiga test? har visat något

Låter ju ändå lovande! Håller tummarna!
  • Nanathalie
    MalinBud skrev 2024-08-12 21:57:25 följande:
    Så spännande! Hoppas du får ditt plus snart! 
    imorse var mitt lika negativt som tidigare 🙃 

jag vet inte.. min sexlust brukar minska efter ägglossning, lagom till att sexlusten minskar brukar brösten börja ömma, men denna gång har det varit lite annorlunda? jag är så trött, men samtidigt sover jag så dåligt 😮?💨🙃 dessutom har det börja domna i höften plötsligt när jag ligger på sidan.. så har det aldrig varit förut.. så antingen ökade min vikt med typ 10kg på 3 dagar eller så är något galet med huvudet på mig hahahah.. 
    Sover också helt uruselt och är jättelättväckt, kan inte somna om när jag blir väckt. Har också mycket sekret och en hel jävla del illamående.. Men, kanske helt ute och cyklar med bim så kan vara inbillning.
  • Nanathalie
    Snorkfrökenhär skrev 2024-08-12 22:17:37 följande:

Hej igen tråden, haft så fullt upp så jag har glömt kika in här men kul att se hur det går för er andra. Vi är några som väntar på BIM i veckan ser jag. 

Jag har BIM 16/8 om jag hade ÄL när jag tror jag hade det, lite lurigt den här gången och har knappt ens haft sex så jag har noll förhoppningar den här gången 😆 Men man vet ju aldrig, hoppet lever ändå 🙏🏻

+1 😆
  • Nanathalie
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-13 07:06:15 följande:
    Vilken dag är du på?
    Jag är på Bim+1 och supernegativt. 
    förstår inte riktigt .. har också symptom!
    Är det ens möjligt att få negativt och fortfarande vara gravid när man passerat Bim? Man blir så frustrerad!
    Hur var det, vet ni säkert att äl varit? Annars kan ju äl ha varit senare, och därmed är bim senare!
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-08-13 14:17:40 följande:
    Jag vet att dem inte ska avläsas efter en tid och att det sker en avdunstning av urin osv. Men är inte dessa konstiga? Alla tre testen kommer från samma förpackning. Första testet blev inget blått sträck efter avläsningstiden, andra testet blev ett blått sträck efter avläsningstiden och det tredje testet visar en svag blå nyans efter avläsningstiden. (Dock dålig självupplösning) ser det bättre framför mig.
    Borde inte alla test bli detsamma, speciellt om det är ett packet med tre? 😂.  Dessa är ju självklart negativa! Får testa igen på Torsdag om inte mensen kommit. Torsdag är jag på dag 40. Mrn jag förstår inte varför jag testar med clearblue, för dem har inte funkat i mina andra graviditeter fast andra testet fungerat :) 
    Så svårt att se på grund av dålig upplösning. Men testa andra tester istället! Typ digitalt 😁
Svar på tråden BIM Augusti 2024