Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie

BIM Augusti 2024

Siripiri skrev 2024-08-06 13:07:09 följande:

Haha nä bra fråga 😂 

Jag har gjort lite anteckningar: 

28/7 - ägglossningsont kvällen, hög/värkte lite till å från
    31/7 - sticker/drar lite i livmoderstrakten, nästan ner mot mutti
    31/7 - vita väldigt tjocka flytningar kväll

Natten mellan 1 och 2/8 - vaknade med mitt i natten av en stark känsla molade mensvärkskänsla. Gick över hyfsat fort så jag kunde somna om. 

2/8 - BIM -7 stack pyttelite ibland i livmodern 
    3/8 - BIM -6 trött fast jag sovit 8h
    4/8 - BIM -5 mycket konstiga drömmar inatt igen
    5/8 - BIM -4 massa drömmar igen, brösten fortsätter ömma 
    6/8 - BIM -3 massa drömmar inatt och trött 

Har även fått lite random hits av lätt illamående sen förra veckan, samt ömmande bröst sen BIM -5  

Grymt spännande att följa dig i detta. Låter ju onekligen lovande 😍😍
  • Nanathalie
    Bez skrev 2024-08-07 08:14:34 följande:

hej hoppar in i tråden! 

har ett barn fött 22 och nu kört oskyddat i ca 1 år 

är på BIM idag och tog test igår där jag såg en skugga men skulle kunna va spök, i morse tog jag de här? måste va pluss va??? kan väll inte vara spök på de oxå isåfall? 
    Har dock jorden mensvärk och mens svettningar så känns som de ska braka loss när som helst så vågar inte riktigt tro på testet 

Har ni koll på hur tidigt man kan ta digitalt annars?

Jag hade tagit ett digitalt direkt!
  • Nanathalie
    Anonym (A.O) skrev 2024-08-07 09:02:11 följande:
    BIM -3 idag.
    Tog fel test imorse och fick utslag.

Är jag gravid då? Det är ett ägglossningstest från testlagret.

Ska köpa gravtest imorgon.
    Testade nämligen med clearblue early igår och det gav inget utslag.

Vad tror ni?
    Ältest kan ge utslag om man är gravid, men det enklaste är att fortsätta testa med digitalt för att veta säkert! Är du låghormonare så kan det ju ta extra tid innan du plussar med cb. Håller tummarna 🙂
  • Nanathalie
    Anonym (A.O) skrev 2024-08-07 10:30:45 följande:

köpte ett test. kunde inte hålla mig!!!!

MEN YESSSS! GRATTIS!😍
  • Nanathalie

Såhär ser mina förbannade jävla ältester ut. Ursäkta språket. Kommer fortsätta testa tills jag får mens för fattar inte varför jag inte får stegring. Byter märke nu dock på ältest men känns ju rätt kört med negativt på både cb och gravidkollen. Kan nog inte skylla på testen.

Förra månaden hade jag 40 dagars cykel och mens exakt 12 dagar efter vad jag trodde var äl (symtom endast). Jag vet inte varför jag drömmer om att den ska vara normal på 28-30 dagar denna månad vilket skulle innebära att äl var typ i måndags.

Usch blir besviken på kroppen. 

• Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-07 16:50:43 följande:
    Fy fan, fattar frustrationen! Att ha problem med ägglossningen är ännu jobbigare än att bara få negativt på gravtest. När ägglossningen inte kommer har man ju inte ens chans att försöka! Vilken cykeldag är du på nu? 

Tänkte också att 40 dagar lång cykel är ganska lång, har läst att vid så långa cykler är det inte alltid så att ägglossningen fungerar som den ska (jag har dock runt 34-37 dagar lång cykel och jag brukar oftast ha ägglossning).  Men visst hade du slutat med ppiller ganska nyligen? Hur gammal är du? 
    Tog precis ett easy@home test som ser ut såhär. Ska ta ett om dagen nu och försöka hålla varannan dag-sex just in case ifall den är på G. 

Tror den långa cykeln beror på mina tidigare ppiller. Aldrig vart ojämn innan. Men detta ältest visar ju ändå NÅGOT, känns märkligt om jag ska behöva vänta 1v på äl om det ger detta utslaget men vi får väl se. 
  • Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-08-07 19:32:23 följande:

Det ser väl lite lovande ut eller?! 

Men lite ändå, vågar inte riktigt tro!
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-07 21:50:54 följande:
    Jag tycker också det ser ut att vara på G! Tycker mina kan se ut sådär 2-4 dagar innan positivt. Håller alla tummarna!!
    Tänker att det kan vara förbi redan och att det jag ser ju är "dippen" på lh men vi märker detta i kommande dagar 😂 appen definierade testet som "lågt" igår på 0.44 så är det lägre idag vid samma tid får jag förlika mig med att äl är över för denna gång..  typ så.
Svar på tråden BIM Augusti 2024