Inlägg från: Anonym (Myggan89) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Myggan89)

BIM Augusti 2024

blir galen på FL?.. går aldrig att bifoga bild haha, här kommer alltså min kurva 

• Anonym (Myggan89)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-23 14:29:27 följande:
    Hahha jag är med! 😅
    men! Kurvan ser ju väldigt lovande ut hittills, allt känns beroende på dina kommande dagar då du ändå är ?långt? ifrån BIM. Mycket spännande skulle jag säga 😍😂
    Ja den ser absolut bra ut!! Och bröstvårtor och molande värk är ju bra. Rätt trött och gråtmild också meeeen allt kan ju vara inbillning 😂

Jag håller er uppdaterade 🥰🥰
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-24 08:11:13 följande:
    Graf idag?😊😍

God morgon! 

finns det något hopp? jag tog ett CB ultratidigt test imorse och det stod ?inte gravid?.. men kurvan ser ju lovande ut?!

Vad tror ni? Någon som har en solskenshistoria? ❤️ hittills då jag testat tidigt och fått negativt har det aldrig varit en graviditet..

• Anonym (Myggan89)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-24 08:32:19 följande:
    alltså var Äl 16/8? Eller 
    Ja precis! FF sätter ut den då, jag tror det hände 15 eller 16/8. Vilket ju inte borde ge utslag på ultra nu..

Nåja, jag inväntar mensen början av nästa vecka ❤️ tack för pepp och omtanke 🥰
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-24 08:47:39 följande:
    Ja precis! FF sätter ut den då, jag tror det hände 15 eller 16/8. Vilket ju inte borde ge utslag på ultra nu..

Nåja, jag inväntar mensen början av nästa vecka ❤️ tack för pepp och omtanke 🥰
    Vilket ju BORDE* ge utslag nu.. ska det stå
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-24 09:10:42 följande:
    Men är ju bara äl+ 7-8 då?
    är ju väldigt tidigt tänker jag. 
    finns ju mycket hopp än 🥰😊 
    kan ju alltså vara 7-8 dagar kvar till mens ? Egentligen 
    Det är sant 🤭 men brukar ha hyfsad kort lutealfas.. fast när jag plussade sist (tyvärr missfall) fick jag plus först 14 dagar efter ÄL

tack för pepp!! 💕
  • Anonym (Myggan89)
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-24 09:57:53 följande:
    Hoppas så att det är en liten liten liten därinne ❤️

Vi har samma cykel (ÄL samma dag) så hoppas att vi båda får positivt snart! Denna väntan är tuff!

Åh ja! Detsamma ❤️ och är du också född 1989? då är vi dessutom lika gamla 😆🙏

hållee tummarna för oss så hårt! Väntan är olidlig.. jag och sambon hade kommit överens om att inte testa tidigt utan vänta på ev mens. Men vaknade tidigt av stress och hjärtklappning och var bara tvungen att veta. Det är hemskt. 

hur länge har ni försökt? ❤️ vi fick missfall slutet av januari sen vilade vi två-tre månader ungefär så detta är vårt fjärde riktiga försök. 

Kram på dig!

• Anonym (Myggan89)
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-25 11:20:41 följande:

Ett svagt svagt streck dök upp efter många timmar (så ska inte läsas av egentligen?.) på ett CB testa tidigt. Tror att det är färgbortfall så tror inget om det. Läst mig till att CB ibland gör så, fast har aldrig hänt mig tidigare.

Tempade för första gången, 38,15 så antingen feber eller något annat.

ÄL + 9
    BIM - 3 till - 6

Vill så gärna att det är en liten därinne! Har lite ont i livmoder och har kräkts tre gånger på nätterna senaste två veckorna ( mycket känsligare mage än vanligt?). 

Tror att allt är psykosomatiskt så idag känner jag att det blir som det blir. Vågar inte tro på något!

Vaaa det där ser ju jättebra ut. ändå ett tydligt streck ju 😍 och dina andra symptom låter ju också lovande!! Håll oss uppdaterade!

Själv har jag varken testat eller tempat mig idag då vi var på kräftskiva igår och jag drack några glas (pga negativt test) och sov borta. BIM-4/5 och väldigt ömma bröstvårtor. Men det brukar jag ha innan mens så förväntar mig att den dyker upp nästa vecka..
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Trean) skrev 2024-08-25 22:40:24 följande:

Fler som börjar bli testtokiga nu varje dag innan bim?
    Jag är relativt säker på att mensen är på väg. Är så lättretlig och sekretet har torkat upp till ingenting.. ???? ska dock ta ett test imorgon så får vi se. 

Testade tidigt i lördags = negativt. Nu orkar jag inte testa mer för orkar inte bli ledsen och besviken 😢 väntar hellre på mensen.. jag är bara på ÄL+10 men har kort lutealfas så mens borde komma om 2-3 dagar.
  • Anonym (Myggan89)
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-25 11:20:41 följande:

Ett svagt svagt streck dök upp efter många timmar (så ska inte läsas av egentligen?.) på ett CB testa tidigt. Tror att det är färgbortfall så tror inget om det. Läst mig till att CB ibland gör så, fast har aldrig hänt mig tidigare.

Tempade för första gången, 38,15 så antingen feber eller något annat.

ÄL + 9
    BIM - 3 till - 6

Vill så gärna att det är en liten därinne! Har lite ont i livmoder och har kräkts tre gånger på nätterna senaste två veckorna ( mycket känsligare mage än vanligt?). 

Tror att allt är psykosomatiskt så idag känner jag att det blir som det blir. Vågar inte tro på något!

Hur har det gått för dig?? 🥰
  • Anonym (Myggan89)
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-26 13:50:12 följande:

Var nog spökstreck, vilket är vanligt på just CBs tester. 

Tog ett nytt testa tidigt idag som var negativt, så är nog inte gravid. Hur har det gått för dig?

Har molvärk och stickningar sedan förra veckan, men är ganska säker på att mensen är på väg. Känns ändå okej och jag har inte min vanliga PMDS denna månaden, vilket är skönt!

Jag förstår. Fy vad läskigt det är med spökstreck..

Jag har inte testat mer. Min temp ser bra ut men den håller ju sig hög tills nån dag innan mens och jag är nog bara på bim-4 idag så det är normalt. Ertersom jag tog ett negativt test i lördags räknar jag med mens snart 😔

Tycker knappt jag har några symptom alls längre. Lite känsliga vårtor som sagt men tycker det avtar. 
  • Anonym (Myggan89)
    sjojungfru24 skrev 2024-08-26 14:38:41 följande:

är helt ny inom detta men här är mitt försök med det jag har hittills 😊

Det är en lite svajig kurva. Speciellt om du hade ÄL så verkar inte progesteronet särskilt starkt eller vad man ska säga. Efter ÄL ska hormonet progesteronet utsöndras ända fram till mens vilket gör att tempen är förhöjd. Din temp sjunker efter ett par dagar med högre temp. Kan vara en utebliven ägglossning eller en svag ägglossning. 

Jag har läst lite på Jenny Koos (Vulverine) blogg om detta om du också är nyfiken ❤️

Fördtår att tempande är en djungel till en början. Tycker jag med men kämpa på!

• Anonym (Myggan89)
    Mikaaelaa skrev 2024-08-26 17:04:49 följande:

Jag ska testa i morgon.
    Är då antingen på BIM (25dgr cykel som jag vanligtvis har) men mer troligt BIM -3 utifrån ÄL

Spännande! Håller tummarna!! 😍

Jag tänkte nog testa imorgon om tempen är fortsatt hög. Borde vara bim-2 då. Men nu är alla små symptom jag hade tidigare som bortblåsta så är rätt skeptiskt..
  • Anonym (Myggan89)
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-26 21:35:31 följande:

Inte så läskigt - det är vad det är liksom och var rätt säker på att det var fel.

Jag har fortsatt hög temp (38 grader?) men mensen bör vara på ingång. Ska ta nytt test på torsdag om inte mensen kommit - ska då på första möte med min man för fertilitetsutredning. 

Heja dig - hoppat att mensen inte kommer och graviditetstest var för tidigt gjort bara!

Jag förstår. Lycka till med allt!

Idag på ÄL+11 sjönk min temp rejält så gör inget test. Mensen bör komma idag eller imorgon. 

Kanske också ska fundera på att boka tid för utredning även fast jag varit gravid ganska nyligen. Usch det var inte så här jag trodde det skulle bli 💔😢

• Anonym (Myggan89)
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-27 08:24:42 följande:

Ååååå, hoppas att temperaturen bara dum-skojar med dig ❤️

Min temp går uppåt hela tiden, imorse 38,5. Jag tar dock progesteron-kräm varje dag för att förlänga min luteal-fas och det kan öka kroppstemperaturen. 

Förstår att du tycker att det är jobbigt med utredning, men det är ju ?bara? 33% av fallen med infertilitet som är enbart pga kvinnan. 33% är en kombo och 33% är på mannens / donatorns sida. Vet ej om din eventuella partner har testat sig, men det kanske är en trygghet att veta att simmarna funkar som dom ska? 
    Min man ska kolla sina 😅

Tack men mensen kom som ett brev på posten en stund senare. Usch! 😭 men men.. nya tag nästa månad. Om det inte vore för att jag är bortrest fem dagar PRECIS vid ägglossning. Fan också. 

Jo jag vet att infertilitet kan bero på vem som helst eller bägge. Eller vara oförklarligt. Men vi blev gravida tillsammans på första försöket i december -23 (tyvärr missfall) sen väntade vi några månader för jag ville det. Detta var vårt tredje riktiga försök. Så är egentligen inget som borde vara alarmerade. Är mer åldern jag tänker på 😔 fyllde 35 i år och ja, man blir ju inte yngre. Men tror vi kämpar på nån månad till. 

Bra att ni kollar upp er om det känns rätt ❤️ jag tror och hejar på er! 🥰

• Anonym (Myggan89)
    Fundersammen skrev 2024-08-28 09:10:46 följande:

Tänkte jag skulle uppdatera men samtidigt fråga om nån har någon ide XD för jag blir inte klok på min kropp - så min mens var 10 dagar sen efter jag hade skrivit här runt sida 39-isch - men jag fick ingen normal mens vilket förbryllade mig

så jag hade i 2-3 veckors tid efter äl genomskinliga flytningar som vid äl men äl hade redan varit och jag hade fått en nidblödning (tror jag) och dagarna efter den blödningen kom flytningarna som varade upp till när ?mensen? kom, i onsdags(?) hade jag ljusljusrosa blod i flytningarna, kom vid 2 tillfällen, sen hade jag från torsdagen en väldigt sparsam mensblödning fram till söndagen där behoven av att byta binda pga. Mängden var 2-3 gånger och resten bytte jag bara av hygieniska skäl - min mens normalt är extremt riklig och denna gången kom det nästan inget plus jag fortfarande hade flytningarna som jag haft i veckor, det kom som mest på kvällen och morgonen och mitt på dagen sällan något alls förutom när jag torkade mig och jag hade lätt molvärk till och från men inte den fruktansvärda mensvärken jag normalt har (dock ibland så känns den mindre, men de känningar jag är van att känna vid livmodern vid mensen var inte där)

så istället för 15-20 bindbyten på 3-4 dagar så bytte jag totalt 6 bindor på 4 dagar varav ca hälften var för jag ?behövde? byta?. Jag har fortsatt ha flytningar och illamående efter helgen men sist jag testade mig så var det fortfarande negativt - jag har bokat gyn i nästa vecka så jag får prata med någon, men den mensen jag fick var verkligen allt från det normala och som jag nämnt tidigare så är min menscykel alltid densamma med samma rutiner, känningar, normalt sett kraftig mensvärk

men det har verkligen varit en rollercoaster av känslor och jag förstår inte vad som händer riktigt - är det någon som varit låghormonare och haft en sparsam mens?

Hej!
    Har inte varit med om liknande själv.. men fint att du bokat tid hos gyn ❤️ alltid skönt att kolla upp om man är fundersam. 

Får jag fråga hur gammal du är?

Svar på tråden BIM Augusti 2024