Inlägg från: Anonym (Myggan89) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Myggan89)

BIM Augusti 2024

Jag är bara på ÄL+5 men aldrig känt mig så otålig haha! Haft mensvärk runt ÄL (brukar inte ha det?!) och nu tycker jag mina bröstvårtor är liiite ömma men inte så värst. 

Plussade i december -23 som tyvärr slutade i missfall men då hade jag väldigt ömma bröst och mensvärk ett par dagar innan bim. Så håller tummarna!

P.s - skulle haft BF idag om det inte blev missfall 💔 tung dag idag?

• Anonym (Myggan89)

Tre punkter blir visst till frågetecken här på FL. Skulle alltså inte vara en fråga i min sista mening i föregående inlägg 

• Anonym (Myggan89)
    Anonym (anonym) skrev 2024-08-21 16:54:47 följande:

Till er som oroar er för alkoholen: Jag har försökt få barn ett bra tag nu. Har fått rekommendationen att fortsätta "som vanligt" under de två veckorna man väntar på bim. Mest för att inte göra sig själv galen. Sen om man nu plussar efter festhelgen skulle jag inte vara orolig att barnet påverkats på något sätt. 

Håller med!! 

Ska också på kräftskiva i helgen som varit planerad i flera månader och har BIM nästa vecka på onsdag typ. Så alldeles för tidigt att testa. 

Är också med på noterna att innan du fått positivt vet du ju inte hur det står till och både barnmorska och när man läser online så ska man leva på som vanligt. 

Kommer inte knarka eller liksom bli stupfull men ska ta nån öl eller två tänkte jag

• Anonym (Myggan89)
    Mikaaelaa skrev 2024-08-21 19:39:44 följande:

Hoppar in i tråden.
    Jag om min sambo har försökt blir gravid sedan i april. (Inte gått in för de lika mycket varje månad) Förra månaden hade jag sen mens för att vara jag (misstänker klinisk graviditet då jag först plussade svagt och sedan inte alls) Den här månaden har jag haft ÄL runt 16/8 och haft molsmärtor och typ någon form av halsbränna i stort sett varje dag sedan typ söndags. Kan ju vara symptom efter ÄL också men har fortfarande kvar symptomen, framför allt molandet. Har ett barn sedan tidigare (2017).

Hej! Jag hade också ÄL typ 15/16 augusti. Gud vad kul med en kompis 😊

Har dessutom OCKSÅ haft molande typ lätt mensvärk sen ganska kort efter ÄL. Brukar inte ha det? Tycker också bröstvårtorna känns ömma? 

Plussade i december 2023 (dock missfall) men då hade jag inga symptom förrän typ 4 dagar innan jag plussade. Känns ju för tidigt att testa redan nu på ÄL+6 typ och därför för tidigt för symptom också 😔
  • Anonym (Myggan89)
    Mikaaelaa skrev 2024-08-21 21:15:57 följande:

Tyxler jag har en del andra symptom men man kanske känner efter lite för mycket. Är inte riktigt öm i brösten än men de har börjat dra och sticka lite i dem. 

Jag har också dilemmat att jag ska på 50 års fest i helgen, blir en knepig situation då jag likt fler av er brukar kunna vara lite festprisse. Tänkte dock ta ett testa tidigt test på lördag morgon , blir ÄL+8 (utan förhoppning). blir hur som helst mycket lugnare för mig, vill inte ta några risker OM det visar sig att jag skulle plussa efter.

Funderar på att göra samma. Tidigt test på lördag morgon så man vet, men har testat tidigt så många ggr förr och fått negativt så en del av mig vill bara vänta tills ev mens kommer eller testa efter det 
  • Anonym (Myggan89)
    JLFRFRE skrev 2024-08-22 06:25:47 följande:

Kunde inte låta bli och tog ett testa tidigt med svagt positivt så testade ett digitalt 🥹
    Så mycket blandade känslor just nu 😭❤️ Känns mäktigt och läskigt på samma gång. Hoppas så att den lille vill stanna kvar 🥹❤️

GRATTIS!! Hur tidigt testade du?
  • Anonym (Myggan89)
    JLFRFRE skrev 2024-08-22 09:21:22 följande:
    Tack! 🥹❤️ BIM-5 (säger man så?), så väldigt tidigt ändå! Det är ÄL+9. 
    Åhhh vad kul! Är ett första barnet? Hur länge har ni försökt?

Är bara på ÄL+6 så typ BIM-6 och kan absolut inte testa men väntan är ju olidlig 😅
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-22 21:27:59 följande:

När har alla Bim? :) Måste ju få upp lite pepp i tråden!

Typ 28/8. Evigheeeeet kvar
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-23 11:33:29 följande:
    Ja går så segt 😂 fattar exakt , tänk för mig då, typ 15/9😂

haha, tycker synd om dig!! 😂
    funderar på att ta ett CB testa tidigt imorgonbitti.. men vet inte. Hatar att få ett negativt resultat och egentligen skönast att vänta tills mensen kommer eller inte. 

har dock väldigt ömma bröstvårtor (inte själva brösten?) och  lite molvärk till och från. Eller så känner man efter för mycket bara?

Usch hatar denna väntan och väntan och väntan. Blir knäpp

• Anonym (Myggan89)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-23 11:58:54 följande:
    Hahha det tackar jag för 😂
    är du på BIM-5 eller?
    ja man har ju noll tålamod 😂
    tempar du? Tänkte hur grafen ser ut? Så hade vi kunnat analysera lite 😅

Jaa!! Jag räknar med bim-5, just för att ÄL var senare än vanligt denna cykel. 

vad gullig du är!! Så här ser min temp ut. Helt okej ändå! Men sover lite dåligt (somnar sent och vaknar några ggr per natt) så vet inte om jag vågar lita på denna 🤭🥲

Svar på tråden BIM Augusti 2024