Inlägg från: Anonym (Myggan89) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Myggan89)

BIM Augusti 2024

Hej, hoppar också in här 🤗

Kort bakgrund: jag är 35 och sambo 32 år. Försöker få vårt första barn. Blev gravid på första försöket i dec 2023. Tyvärr missfall i v 10 slutet av januari. Blödde en del så gav kroppen och knoppen några månaders återhämtning. Nu är vi på fjärde försöket och jag skulle behöva lite råd!

Har BIM nån gång i augusti om jag bara kan tyda om/när ÄL sker 😂 blir inte riktigt klok. Är på dag 20 och har inte fått en tydlig ökning i temp enligt mig. Har tempat länge, minst sex månader, och brukar absolut ha höjning vid dag 20. Brukar inte använda ÄL-tester men har gjort det ändå pga desperat? 

Bifogar min kurva och ÄL-tester.

Det översta är från igår morgon, mitten från igårkväll och det längst ner från imorse.

Vad säger ni experter? Har ÄL varit eller kommer ske idag/imorgon? Gud så sent i så fall? har vanligtvis en cykel på ganska precis 30-31 dagar med luteal fas på ca 12 dagar. 

Tack för pepp och råd!!

• Anonym (Myggan89)

Jahapp, bilderna ville inte bifoga. Här kommer de igen!  

• Anonym (Myggan89)
    LokaHallon88 skrev 2024-08-16 08:03:39 följande:

Hej,

Är det någon som ser något? {#emotions_dlg.flower}

Ja, men kanske en liten skugga där? Håller tummarna! Vilken dag är du på ?
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym01082121 skrev 2024-08-16 19:24:18 följande:
    Hej ja men tycker det är konstigt att jag har mer äl flytningar nu och mer sexlust än tidigare i veckan 😊.. menmen inte haft det så tidigare.

Nej jag tempar inte, har provat men blir alltid att jag glömmer. Vaknar av min dotter varje morgon så blir ju automatiskt oftast att jag hinner stiga upp, är det lönt att tempa om man hinner stiga upp? Eller är det lönlöst? 

Nä du ska tempa innan du stiger upp, samma tid varje dag och efter minst 4-6 timmars sammanhängande sömn. 

Väldigt höga krav 😅 tycker det är svårt att få till och jag har inte ens barn (än!). 

• Anonym (Myggan89)
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-17 18:06:05 följande:

Hej! Jag hoppar in här också. Har oregelbundna cyklar, men är rätt säker att jag hade äl ca 31 juli. Hade den 12/8 vad jag tror var nidblödning. BIM (om den ens kommer) är 20/8. Inbillar jag mig eller ser jag en svag svag linje? Har trötthet, kissnödig, känner mig konstant febrig och molande värk konstant i 2 dagar nu. Brukar aldrig få symptom innan mens. Detta testet togs 15/8. Har köpt fler som jag tänkte ta nästa vecka. Försökt bli gravid över ett år. Ge mig lite hopp!!! :(((

Jag vet inte, tycker mig inte se nåt :( men ibland är det svårt att få med eventuella svaga streck på bild!!

Varför tar du inte ett testa tidigt-test nu? Om BIM är 20/8 så kan du ju börja sex dagar före det med testa tidigt. 

Håller tummarna ❤️

• Anonym (Myggan89)
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-17 18:58:29 följande:

Kan inte hålla mig, men samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket☹️ ska testa imorgon igen så får vi se, hcg borde ju isåfall ökat en del sedan sista testet togs i torsdags🥰

tack snälla❤️

Hur har det gått? ❤️
  • Anonym (Myggan89)
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-18 11:15:28 följande:
    Testade mig imorse igen, både med rfsu sticka samt BC digital. Negativt på båda :( vet inte om jag borde vänta några dagar till (vet inte hur många dagar efter nidis som man borde vänta innan man testar). Iallafall ingen mens i sikte ännu & molande värken är kvar. Vet inte om jag borde ge upp hoppet denna månad också☹️❤️
    När jag var gravid (tyvärr missfall) testade jag negativt på bim -2 och positivt på bim!! Så det kan ju absolut finnas chans 🙏❤️

Men du testar med vanliga test och inte tidiga test alltså?
  • Anonym (Myggan89)
    Lior33 skrev 2024-08-18 18:01:42 följande:

Hoppas på nästa månad för er som inte plussat denna 🤞🏼❤️

Hur många är vi som fortfarande inväntar BIM? 

Min är 25/8 (kommer inte testa förrän BIM +1)

Inväntar också BIM, är bara på ÄL+3 men min lutealfas kan vara lite kinkig ibland så beräknar BIM till runt 27/28 augusti kanske. 

Känner ingenting förutom att jag haft svag mensvärk ända sen ÄL. Skumt? men är ju också ultrarapitt så försöker inte vara orolig 😆

• Anonym (Myggan89)
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-21 07:47:23 följande:
    Jag tog ett test idag, BIM +1. Vet inte om det bara är jag, men tror jag ser antydan till ett streck. Ska testa igen på fredag som planerat!❤️
    Tyvärr tycker jag mig inte se nåt streck? men det kan vara svårt att få på bild såklart. Håller tummarna ❤️
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Längtar) skrev 2024-08-21 07:48:16 följande:
    Tog också ett test imorse. ÄL+10 som var negativt. har plussat tidigt tidigare så nu känns det kört denna månad. Men min tempkurva har inte vikt neråt än (tvärtom), så antar att det fortfarande finns hopp 😅
    Ser ju ut som en superbra kurva! Vad använder du för app ?
Svar på tråden BIM Augusti 2024