• Anonym (Polisen)

Vad är fördelen?

....för en svensk om Trump blir president i usa?

• Svar på tråden Vad är fördelen?
  • KillBill
    Anonym (Polisen) skrev 2024-07-26 20:41:16 följande:
    Vill Trump förbjuda Pride-parader? Hur ska det sprida sig till Sverige?

Vänta nu, du låter precis som valacken (eller vad den kallade sig tidigare) "frisk, hälsosam, stolt" Precis som nordkoreansk media. Någon pratade om en personkult. Jag har bott i kina under en period och det var på det sättet de pratade om sina ledare, lite åt crazy-hållet
    Håller med. Påståendet är så tokigt att klockorna stannar..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Polisen)

">

kim Jung får alla önskningar att slå in, han är deras vänliga pappa. En riktig rejäl karlakarl. Han gör alla stolta och glada.

• Dr Nail
    Anonym (Polisen) skrev 2024-07-27 15:30:38 följande:

">

kim Jung får alla önskningar att slå in, han är deras vänliga pappa. En riktig rejäl karlakarl. Han gör alla stolta och glada.

Fast låten lowkey en banger, måste man ändå erkänna.
  • Anonym (Polisen)
    Dr Nail skrev 2024-07-27 16:54:47 följande:
    Fast låten lowkey en banger, måste man ändå erkänna.
    Någon kommenterade att det varit tyst från taylor Swift sen låten släpptes.
    Drömmer
  • Cathariiina
    Anonym (Polisen) skrev 2024-07-26 20:41:16 följande:
    Vill Trump förbjuda Pride-parader? Hur ska det sprida sig till Sverige?

Vänta nu, du låter precis som valacken (eller vad den kallade sig tidigare) "frisk, hälsosam, stolt" Precis som nordkoreansk media. Någon pratade om en personkult. Jag har bott i kina under en period och det var på det sättet de pratade om sina ledare, lite åt crazy-hållet
    Det är väl klart att han inte vill FÖRBJUDA det, i ett land som bygger på frihetstanken. Men han kommer inte heller att haussa upp sådant längre, själv gå i bräschen, ge statsbidrag till eländet, dra upp dem på scenen när han håller sina tal, ge dem ministerposter och så. Och då kommer det så småningom att dö ut, och när det dör ut där så dör det ut i Västeuropa också, för vi hämtar mycket av våra kulturella influenser ifrån andra sidan vattendraget. 
  • Anonym (Polisen)
    Cathariiina skrev 2024-07-27 17:45:46 följande:
    Det är väl klart att han inte vill FÖRBJUDA det, i ett land som bygger på frihetstanken. Men han kommer inte heller att haussa upp sådant längre, själv gå i bräschen, ge statsbidrag till eländet, dra upp dem på scenen när han håller sina tal, ge dem ministerposter och så. Och då kommer det så småningom att dö ut, och när det dör ut där så dör det ut i Västeuropa också, för vi hämtar mycket av våra kulturella influenser ifrån andra sidan vattendraget. 
    Vad baserar du dina idéer på då? En känsla tydligen, och antaganden att pridefestivalen kommer att försvinna från Sverige för att Trump  är en fantastisk karlakarl? En sån där "friendly father" kanske?
  • Cathariiina
    Anonym (Polisen) skrev 2024-07-27 18:03:13 följande:
    Vad baserar du dina idéer på då? En känsla tydligen, och antaganden att pridefestivalen kommer att försvinna från Sverige för att Trump  är en fantastisk karlakarl? En sån där "friendly father" kanske?
    Det skrev jag ju. Republikanerna är mot allt sådant, så även om de inte kommer att förbjuda det - för de är emot förbud också, USA är ett fritt land - så kommer de inte heller att understödja det med skattemedel mera. Och då kommer det att dö ut, för de som vill ha pride och liknande varken vill eller kan betala själva. Det är samma grupper som vill suga ut samhället. 

Det var inte jag som ville gå med i NATO, men nu när vi är med där, så får vi väl hoppas att Trump kan agera lite "friendly father" åt oss också... Han blir ju vår högste överbefälhavare. Och jag säger igen, att det INTE var jag som ville att den amerikanske presidenten skulle vara det, oavsett vem han är. Men vi fick ju inte folkomrösta om skiten.
  • Anonym (Polisen)
    Cathariiina skrev 2024-07-27 18:08:45 följande:
    Det skrev jag ju. Republikanerna är mot allt sådant, så även om de inte kommer att förbjuda det - för de är emot förbud också, USA är ett fritt land - så kommer de inte heller att understödja det med skattemedel mera. Och då kommer det att dö ut, för de som vill ha pride och liknande varken vill eller kan betala själva. Det är samma grupper som vill suga ut samhället. 

Det var inte jag som ville gå med i NATO, men nu när vi är med där, så får vi väl hoppas att Trump kan agera lite "friendly father" åt oss också... Han blir ju vår högste överbefälhavare. Och jag säger igen, att det INTE var jag som ville att den amerikanske presidenten skulle vara det, oavsett vem han är. Men vi fick ju inte folkomrösta om skiten.
    Du fortsätter ju med dina egna antaganden, för att inte tala om antagandet att dina antaganden ska inträffa i Sverige bara för att Trump blir president i usa.

Du förstår inte hur folkomröstningar fungerar. Du verkar gå i villfarelsen att det är ett exekutivt beslut från folket. Svenska folket har tidigare röstat för att få kärnkraften att försvinna och att vänstertrafiken stanna kvar.

Trump har tidigare indikerat att han kommer att skapa en konflikt inom Nato. Innebär i förlängningen en konflikt mellan Europa/ usa och därigenom Sverige.
  • Anonym (Polisen)
    Cathariiina skrev 2024-07-27 18:08:45 följande:

Det här stämmer inte heller. Du verkar okunnig.
  • Cathariiina
    Anonym (Polisen) skrev 2024-07-27 18:21:58 följande:
    Det här stämmer inte heller. Du verkar okunnig.
    OK han får inte titeln "Överbefälhavare", men han står över den högste militären och bestämmer i stora drag, sedan får generalerna bryta ner det på strategisk nivå. Det ÄR faktiskt så. 
Svar på tråden Vad är fördelen?