Vad är fördelen?
....för en svensk om Trump blir president i usa?
Det kan bli fred i Ukraina snabbare. Visserligen genom att Ukraina tvingas till fred. Men det är nog den bästa lösningen ändå. Annars kan det leda till ett utdraget krig alternativt att Ryssland förlorar. Det senare riskerar dock att leda till ett Ryssland som vill hämnas och vi får ett nytt krig med ett starkare Ryssland om några decennier.
"Det kan bli fred i Ukraina snabbare. Visserligen genom att Ukraina tvingas till fred. Men det är nog den bästa lösningen ändå. Annars kan det leda till ett utdraget krig alternativt att Ryssland förlorar. Det senare riskerar dock att leda till ett Ryssland som vill hämnas och vi får ett nytt krig med ett starkare Ryssland om några decennier."
Du ser alltså inget problem med att Ukraina måste ge upp en tredjedel av sitt territorium och att Ryssland vinner ett angreppskrig? För det är så Trumps "fred" ser ut.
Och nästa gång Ryssland hotar ett grannland, ska de även då få sin vilja igenom?
Ingen.
Då kan jag inte åka till USA i ytterligare 4 år för jag sätter inte min fot i ett land som styrs av en livsfarlig jubelidiot.