• Anonym (Skallig tjej)

Hade du kunnat dejta en kvinna utan hår?

Hej!
    Jag är i 35-årsåldern och har inget hår. Det här tär enormt på mitt självförtroende. Jag känner mig äcklig, oattraktiv och okvinnlig. När jag var yngre och hade hår var jag en tjej som såg bra ut, hade inga problem att få killar.

Jag har lite svårt för att bära peruk för känns som att jag luras.. Även om jag absolut ser mycket bättre ut med peruk.

Fått för mig att ingen man skulle kunna tänka sig att dejta någon som mig. Möjligtvis någon enstaka med fetisch för skalliga tjejer. 
    Hade ni kunnat dejta en skallig tjej? Spelar det roll om hon har peruk eller går utan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du kunnat dejta en kvinna utan hår?
  • Anonym (Pelle)

Om du VILL ha peruk och känner dig fin i det, ska du inte skämmas ett ögonblick för att använda det. Hur många har inte redan löshår/extensions, har gjort diverse kosmetiska ingrepp eller sminkar sig så att man knappt känner igen dem utan? Finns väl knappt någon som är helt "naturlig".

Hade jag kunnat dejta en kvinna utan hår? Till 100 procent, eftersom jag redan gjort det. Mitt ex har alopecia. En mycket snygg kvinna. Vi är som sagt inte tillsammans längre, men det hade INGET att göra med hennes brist på hår.

Sen ska man inte sticka under stol med att hår attraherar, men du kan säkert "rocka" din hårlöshet och vara skitsnygg ändå. Framför allt vill du väl inte ha en man som väljer bort dig pga att du saknar hår. Se det som att du skiljer agnarna från vetet...

• Anonym (E)

Vissa är snygga utan hår andra mindre snygga. Det beror på ju ansiktsform mm. 

• Anonym (Man)
    Anonym (E) skrev 2024-07-23 10:07:18 följande:

Visa en enda bild på en person som är snyggare utan hår än med hår.
  • Anonym (E)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-23 10:14:12 följande:
    Finns inte så många före och efter bilder att tillgå
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-23 09:59:03 följande:
    Helt ok för dig att tycka att någon är galet snygg utan hår. Själv har jag oerhört svårt att ta in det som en sanning. Posta gärna en bild på en skallig kvinna som är galet snygg enligt dig. 

Ingen har väl påstått att det är en sanning att skalliga tjejer kan vara snygga? "Klart" tycker hennes vän är galet snygg utan hår och det är väl helt okej att säga och känns såklart peppande för mig att höra. Det är även helt okej för dig att tycka att det inte är fint med kvinnor utan hår, det är även okej för dig att säga det. Jag frågade ju om man kan tänka sig dejta en skallig kvinna, så jag vill såklart få olika svar. MEN förstår faktiskt inte ditt behov att säga emot de i tråden som tycker tjejer utan hår kan vara snygga? Och varför be om bilder på skalliga kvinnor? Så att de kan säga att de inte alls är snygga? Till vilket syfte då? Jag vet redan att de allra flesta föredrar kvinnor med hår och jag vet att många män ser hårlöshet som oattraktivt, men varför strö salt i såren på mig?
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2024-07-23 10:03:27 följande:

Om du VILL ha peruk och känner dig fin i det, ska du inte skämmas ett ögonblick för att använda det. Hur många har inte redan löshår/extensions, har gjort diverse kosmetiska ingrepp eller sminkar sig så att man knappt känner igen dem utan? Finns väl knappt någon som är helt "naturlig".

Hade jag kunnat dejta en kvinna utan hår? Till 100 procent, eftersom jag redan gjort det. Mitt ex har alopecia. En mycket snygg kvinna. Vi är som sagt inte tillsammans längre, men det hade INGET att göra med hennes brist på hår.

Sen ska man inte sticka under stol med att hår attraherar, men du kan säkert "rocka" din hårlöshet och vara skitsnygg ändå. Framför allt vill du väl inte ha en man som väljer bort dig pga att du saknar hår. Se det som att du skiljer agnarna från vetet...

Tack för din kommentar! Den kändes väldigt uppmuntrande. 
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (E) skrev 2024-07-23 10:07:18 följande:

Ja det har jag tänkt på att jag har tur i oturen, jag har fin form på huvudet och har nog rätt fint ansikte med.
  • Räkan77

Om du trivs bättre med peruk så ska du självklart bära peruk när du dejtar. Tycker inte att det är nåt du behöver upplysa om vid första dejten. Men det kan vara bra att göra det innan du tar av den första gången så att mannen inte blir förvånad och ni hamnar i en situation där du blir osäker.

Om en man skulle dissa dig för att du inte har hår och använder peruk så är ni inte rätt för varandra. Sånt händer ju hela tiden, att man inser efter ett tag att man inte är rätt för varandra. Det blir ju så när man börjar lära känna varandra.

• Anonym (Klart)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-23 09:59:03 följande:
    Helt ok för dig att tycka att någon är galet snygg utan hår. Själv har jag oerhört svårt att ta in det som en sanning. Posta gärna en bild på en skallig kvinna som är galet snygg enligt dig. 
    Sanning? Det är väl helt enkelt så att vi tycker olika.
  • Anonym (Klart)
    Anonym (Skallig tjej) skrev 2024-07-23 10:46:25 följande:

Ingen har väl påstått att det är en sanning att skalliga tjejer kan vara snygga? "Klart" tycker hennes vän är galet snygg utan hår och det är väl helt okej att säga och känns såklart peppande för mig att höra. Det är även helt okej för dig att tycka att det inte är fint med kvinnor utan hår, det är även okej för dig att säga det. Jag frågade ju om man kan tänka sig dejta en skallig kvinna, så jag vill såklart få olika svar. MEN förstår faktiskt inte ditt behov att säga emot de i tråden som tycker tjejer utan hår kan vara snygga? Och varför be om bilder på skalliga kvinnor? Så att de kan säga att de inte alls är snygga? Till vilket syfte då? Jag vet redan att de allra flesta föredrar kvinnor med hår och jag vet att många män ser hårlöshet som oattraktivt, men varför strö salt i såren på mig?
    Väl rutet, TS. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Hade du kunnat dejta en kvinna utan hår?