Inlägg från: Anonym (Skallig tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skallig tjej)

Hade du kunnat dejta en kvinna utan hår?

Hej!
    Jag är i 35-årsåldern och har inget hår. Det här tär enormt på mitt självförtroende. Jag känner mig äcklig, oattraktiv och okvinnlig. När jag var yngre och hade hår var jag en tjej som såg bra ut, hade inga problem att få killar.

Jag har lite svårt för att bära peruk för känns som att jag luras.. Även om jag absolut ser mycket bättre ut med peruk.

Fått för mig att ingen man skulle kunna tänka sig att dejta någon som mig. Möjligtvis någon enstaka med fetisch för skalliga tjejer. 
    Hade ni kunnat dejta en skallig tjej? Spelar det roll om hon har peruk eller går utan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du kunnat dejta en kvinna utan hår?
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Klart) skrev 2024-07-22 19:59:36 följande:

Klart du ska ha peruk, det är många som "luras" med silikon, fillers, botox, fasader, pushups etc etc.

Har tänkt på det. På nåt sätt känns exempelvis fillers och silikon mer "okej" för det är mer permanent, peruken åker ju av till kvällen. 
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Fd peruk) skrev 2024-07-22 19:59:59 följande:

Jag hade en släng av cancer och valde peruk. Visst finns det "fördelar" att vara utan, men man väljer själv vad man visar för omvärlden och vad som är mer privat. 

Jag tycker faktiskt inte ens det är att luras, för att ha hår är tämligen "normalt" och ett rimligt sätt att smälta in. 

Tack så mycket för din kommentar! Du har helt rätt i att man inte måste visa allt öppet och ja det är normalt att ha hår. Man sticker ju verkligen ut utan hår, inte alltid så kul.

Hoppas du blivit frisk från cancern.
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-23 09:59:03 följande:
    Helt ok för dig att tycka att någon är galet snygg utan hår. Själv har jag oerhört svårt att ta in det som en sanning. Posta gärna en bild på en skallig kvinna som är galet snygg enligt dig. 
    Anonym (Man) skrev 2024-07-23 10:14:12 följande:
    Visa en enda bild på en person som är snyggare utan hår än med hår.

Ingen har väl påstått att det är en sanning att skalliga tjejer kan vara snygga? "Klart" tycker hennes vän är galet snygg utan hår och det är väl helt okej att säga och känns såklart peppande för mig att höra. Det är även helt okej för dig att tycka att det inte är fint med kvinnor utan hår, det är även okej för dig att säga det. Jag frågade ju om man kan tänka sig dejta en skallig kvinna, så jag vill såklart få olika svar. MEN förstår faktiskt inte ditt behov att säga emot de i tråden som tycker tjejer utan hår kan vara snygga? Och varför be om bilder på skalliga kvinnor? Så att de kan säga att de inte alls är snygga? Till vilket syfte då? Jag vet redan att de allra flesta föredrar kvinnor med hår och jag vet att många män ser hårlöshet som oattraktivt, men varför strö salt i såren på mig?
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2024-07-23 10:03:27 följande:

Om du VILL ha peruk och känner dig fin i det, ska du inte skämmas ett ögonblick för att använda det. Hur många har inte redan löshår/extensions, har gjort diverse kosmetiska ingrepp eller sminkar sig så att man knappt känner igen dem utan? Finns väl knappt någon som är helt "naturlig".

Hade jag kunnat dejta en kvinna utan hår? Till 100 procent, eftersom jag redan gjort det. Mitt ex har alopecia. En mycket snygg kvinna. Vi är som sagt inte tillsammans längre, men det hade INGET att göra med hennes brist på hår.

Sen ska man inte sticka under stol med att hår attraherar, men du kan säkert "rocka" din hårlöshet och vara skitsnygg ändå. Framför allt vill du väl inte ha en man som väljer bort dig pga att du saknar hår. Se det som att du skiljer agnarna från vetet...

Tack för din kommentar! Den kändes väldigt uppmuntrande. 
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (E) skrev 2024-07-23 10:07:18 följande:

Vissa är snygga utan hår andra mindre snygga. Det beror på ju ansiktsform mm. 

Ja det har jag tänkt på att jag har tur i oturen, jag har fin form på huvudet och har nog rätt fint ansikte med.
  • Anonym (Skallig tjej)
    Räkan77 skrev 2024-07-23 10:58:04 följande:

Om du trivs bättre med peruk så ska du självklart bära peruk när du dejtar. Tycker inte att det är nåt du behöver upplysa om vid första dejten. Men det kan vara bra att göra det innan du tar av den första gången så att mannen inte blir förvånad och ni hamnar i en situation där du blir osäker.

Om en man skulle dissa dig för att du inte har hår och använder peruk så är ni inte rätt för varandra. Sånt händer ju hela tiden, att man inser efter ett tag att man inte är rätt för varandra. Det blir ju så när man börjar lära känna varandra.

Tack för din kommentar!

Ja, sånt händer ju att man påbörjar något men det sen inte funkar av olika anledningar. Jag har dock svårt att våga för jag är rädd att jag kommer prova flera ggr men alltid bli lämnad när det kommer fram. 
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (O) skrev 2024-07-23 13:30:58 följande:
    Har inga bilder, men snabbköpskassörskan i kvarteret där jag bor har inget hår och är görsnygg iaf! 
    Är du man eller kvinna? Glad
  • Anonym (Skallig tjej)

När jag behöver lite pepp brukar jag kolla på "danigmakeup" på Instagram. Hon är jättesnygg både med och utan peruk.

Ett annat "problem" jag har är att jag inte gärna sminkar mig till vardags. Det tar tid och känns ovant. Men känns som att det behövs lite smink för att känna sig lite kvinnlig utan hår.

• Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Fd peruk) skrev 2024-07-23 20:25:33 följande:

Ja, jag har frisknat till. Och jag lärde mig märkligt nog att yta också har en poäng. Det är inte bara något negativt med smink och peruk. Det må vara att "luras", men är ju också att skapa en yta som ger en möjlighet att visa "vem man är".
    Sak samma att man inte har hår, fransar och fantastisk hud. Det finns ju lite produkter och prylar som ger en möjlighet att visa vem man är. Precis som att man faktiskt inte promenerar omkring naken.

Självklart ser du som nyligen hårlös på situationen ur andra perspektiv än jag som bearbetat detta en gång och då bestämt mig för hur jag ville leva. 

Nu dejtade jag inte som hårlös, men jag är fullständigt övertygad om att du på grund av din upplevelse nu faktiskt inte är intresserad av en relation med någon som tycker att äkta hår är så viktigt. Det är ju liksom inte så att hår växer ut för att en pojke vill att en kvinna ska ha sånt. Kroppen är som den är och går är snyggt, men faktiskt inte ett måste.

Tusen tack för alla dina kommentarer, känns så peppande Glad

Ska kanske börja se det som att ha peruk är samma som att ha ett klädesplagg som jag inte tar av bland folk, dvs inget som helst konstigt!
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Bald is Beautiful) skrev 2024-07-24 01:01:44 följande:

www.businessinsider.com/female-celebrities-shaved-heads-photos&utm_medium=referral&utm_content=topbar

Minst hälften av dessa kvinnor är snyggare utan hår än de är på bilden med hår!

Ja de alla är jättefina. Känner dock att det är lite skillnad mellan att vara helt kal (eller helt renrakad som vissa på bilderna var) jämfört med att vara snaggad. De snaggade har ju ändå lite hår kvar och det är snyggare enligt mig. 
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Klart) skrev 2024-07-24 11:04:24 följande:
    Du begriper inte bättre än att man kan säga saker på olika sätt? Man behöver inte ta i så att man spricker. Det är bara elakt.
    Exakt. Jag skrev ju att jag absolut vill ha svar även från män som inte hade kunnat tänka sig dejta en skallig kvinna, men förstår inte grejen att upprepade gånger skriva att det inte alls är snyggt och argumentera emot dem som tycker det är snyggt.Förvånad
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (L) skrev 2024-07-24 12:21:37 följande:
    Nja, de allra flesta män anser att kvinnor med hår är snyggare än kvinnor utan hår. Helst ska det vara långt. Det finns studier som visar att män föredrar kvinnor med långt hår. Visst finns det män som anser att kvinnor som är snaggade eller korthåriga är snyggare, men de är få. Nu pratar vi om vad allmänheten, den stora massan, tycker.
    Så är det absolut! Jag har fått acceptera att jag inte längre ses som en typiskt snygg kvinna enligt allmänheten. Men skönt att höra att det ändå är en rätt stor andel män som hade kunnat dejta en skallig kvinna trots att det kanske inte är det utseendet som föredras.Glad
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Fd peruk) skrev 2024-07-24 13:03:12 följande:

Har problem med att citera, men vill verkligen fortsatt påpeka att det naturligtvis tar lite tid att landa i ett nytt utseende, men att det naturligtvis är något man kan förhålla sig till olika.

Jag tycker du ska unna dig de vinster som finns med peruk och inte vara så strikt i "det naturliga". Särskilt män brukar ju lyfta fram just "naturliga kvinnor" och som kvinna tycker jag det är vanligt att män helt enkelt faktiskt inte SER peruker, smink och annat. 

Det finns ingen anledning att helt redogöra för vad som är skapat av kroppen och vad som fått lite hjälp. Naturligtvis kan det vara rimligt att inte överraska folk... Men folk som har peruk har inte lovat vissa sin skalle, utan man gör som man vill.

Haha ja så är det verkligen, många män som säger att de gillar naturliga tjejer förstår inte hur mycket piff många kvinnor gör som de inte ser. Jag använder peruk en kort stund i början och nej män (inte de flesta kvinnor heller) ser inte att det är en peruk (om den är verklighetstrogen alltså).
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (eagle) skrev 2024-07-24 17:52:57 följande:

Jag är så pass gammal och trygg i mig själv att ja, det skulle jag kunna.

Är du världens sötaste och trevligaste och jag lär känna dig så ... vad spelar det för roll, hår eller inte?

Nån tjej tycker att hon är för lång. Någon gillar inte sin rumpa. En tjej tycker att hon har för små bröst, eller för stora, eller att det ser fult ut att de är olika stora. Nån småbarnsmamma gillar inte sina två bilringar i midjan som hon fick efter senaste graviditeten.

Jag kan inte se att "dåligt mående" för avsaknad av hår skulle vara någonting annorlunda.

Jag har aldrig varit med en tjej som inte haft komplex för någonting med sin kropp.

En gillade inte sina inåtvända bröstvårtor. En ogillade de mörka stråna på överläppen. En undrade om jag inte tyckte att hon var för mörk (fransk-arabisk) när hela Sverige var fullt av blondiner (trodde hon). En ogillade att hon i princip saknade bröst helt. En tyckte hon var för tjock ...

Det är så mycket energi som går åt i onödan till saker som i slutänden spelar väldigt liten roll. Vi ska tycka om varandra som personer och vilja varandra väl. Det räcker långt i ett förhållande.

Gör som du vill med peruk men jag tänker att för den som träffar dig dagligen när ni blir ihop så är ditt hårlösa jag det naturliga som förr eller senare lr den inte behövas i hans sällskap i alla fall.

Tack för din kommentar. Förstår absolut vad du menar och säger inte att du har fel, men att helt sakna hår är inte riktigt som vilket komplex som helst. Jag har ju också "vanliga" saker som jag känner mig osäker över. Exempelvis har jag fött barn och har lite bristningar. Varit osäker över mina tänder som jag tyckt är lite för snea. Men att jag inte har något hår är ju ingen liten sak som bara jag tänker på. Det är ju typ det första folk ser (och tänker på, antar jag) när de ser mig och det gör att jag ser väldigt annorlunda ut. Det är nog mer att jämföra med någon som har en synlig missbildning eller som en bekant jag hade som yngre som hade ett stort rött födelsemärke över större delen av ansiktet. 

Men såklart bra att tänka på att alla har saker de är osäkra över. 
Svar på tråden Hade du kunnat dejta en kvinna utan hår?