Anonym (eagle) skrev 2024-07-24 17:52:57 följande:
Jag är så pass gammal och trygg i mig själv att ja, det skulle jag kunna.
Är du världens sötaste och trevligaste och jag lär känna dig så ... vad spelar det för roll, hår eller inte?
Nån tjej tycker att hon är för lång. Någon gillar inte sin rumpa. En tjej tycker att hon har för små bröst, eller för stora, eller att det ser fult ut att de är olika stora. Nån småbarnsmamma gillar inte sina två bilringar i midjan som hon fick efter senaste graviditeten.
Jag kan inte se att "dåligt mående" för avsaknad av hår skulle vara någonting annorlunda.
Jag har aldrig varit med en tjej som inte haft komplex för någonting med sin kropp.
En gillade inte sina inåtvända bröstvårtor. En ogillade de mörka stråna på överläppen. En undrade om jag inte tyckte att hon var för mörk (fransk-arabisk) när hela Sverige var fullt av blondiner (trodde hon). En ogillade att hon i princip saknade bröst helt. En tyckte hon var för tjock ...
Det är så mycket energi som går åt i onödan till saker som i slutänden spelar väldigt liten roll. Vi ska tycka om varandra som personer och vilja varandra väl. Det räcker långt i ett förhållande.
Gör som du vill med peruk men jag tänker att för den som träffar dig dagligen när ni blir ihop så är ditt hårlösa jag det naturliga som förr eller senare lr den inte behövas i hans sällskap i alla fall.
Tack för din kommentar. Förstår absolut vad du menar och säger inte att du har fel, men att helt sakna hår är inte riktigt som vilket komplex som helst. Jag har ju också "vanliga" saker som jag känner mig osäker över. Exempelvis har jag fött barn och har lite bristningar. Varit osäker över mina tänder som jag tyckt är lite för snea. Men att jag inte har något hår är ju ingen liten sak som bara jag tänker på. Det är ju typ det första folk ser (och tänker på, antar jag) när de ser mig och det gör att jag ser väldigt annorlunda ut. Det är nog mer att jämföra med någon som har en synlig missbildning eller som en bekant jag hade som yngre som hade ett stort rött födelsemärke över större delen av ansiktet.
Men såklart bra att tänka på att alla har saker de är osäkra över.