• Anonym (Skallig tjej)

Hade du kunnat dejta en kvinna utan hår?

Hej!
    Jag är i 35-årsåldern och har inget hår. Det här tär enormt på mitt självförtroende. Jag känner mig äcklig, oattraktiv och okvinnlig. När jag var yngre och hade hår var jag en tjej som såg bra ut, hade inga problem att få killar.

Jag har lite svårt för att bära peruk för känns som att jag luras.. Även om jag absolut ser mycket bättre ut med peruk.

Fått för mig att ingen man skulle kunna tänka sig att dejta någon som mig. Möjligtvis någon enstaka med fetisch för skalliga tjejer. 
    Hade ni kunnat dejta en skallig tjej? Spelar det roll om hon har peruk eller går utan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du kunnat dejta en kvinna utan hår?
  • Anonym (Man)

Hår är viktigt, det ska jag inte sticka under stolen med. Men du kan säkert träffa någon ändå. Jag skulle köra på peruk om jag var dig.

• Tecum

Hår är viktigt på kvinnor. Men det finns ju de som snaggar sig, fult tycker jag och inte så stor skillnad, men de hittar i allmänhet en man

• Avenia

Jag hade köpt olika peruker, olika färger, haft det som uttryck för min stil. Sedan skulle jag berätta vid första dejten att jag har peruk. Den rätta kommer inte att  lämna dig. 

• Anonym (Klart)

Klart du ska ha peruk, det är många som "luras" med silikon, fillers, botox, fasader, pushups etc etc.

• Anonym (Fd peruk)

Jag hade en släng av cancer och valde peruk. Visst finns det "fördelar" att vara utan, men man väljer själv vad man visar för omvärlden och vad som är mer privat. 

Jag tycker faktiskt inte ens det är att luras, för att ha hår är tämligen "normalt" och ett rimligt sätt att smälta in. 

• Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Klart) skrev 2024-07-22 19:59:36 följande:

Klart du ska ha peruk, det är många som "luras" med silikon, fillers, botox, fasader, pushups etc etc.

Har tänkt på det. På nåt sätt känns exempelvis fillers och silikon mer "okej" för det är mer permanent, peruken åker ju av till kvällen. 
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Fd peruk) skrev 2024-07-22 19:59:59 följande:

Jag hade en släng av cancer och valde peruk. Visst finns det "fördelar" att vara utan, men man väljer själv vad man visar för omvärlden och vad som är mer privat. 

Jag tycker faktiskt inte ens det är att luras, för att ha hår är tämligen "normalt" och ett rimligt sätt att smälta in. 

Tack så mycket för din kommentar! Du har helt rätt i att man inte måste visa allt öppet och ja det är normalt att ha hår. Man sticker ju verkligen ut utan hår, inte alltid så kul.

Hoppas du blivit frisk från cancern.
  • Anonym (Klart)
    Anonym (Skallig tjej) skrev 2024-07-23 08:28:21 följande:
    Har tänkt på det. På nåt sätt känns exempelvis fillers och silikon mer "okej" för det är mer permanent, peruken åker ju av till kvällen. 
    En peruk är HELT okej. Min kompis har alopecia och använder peruker. Hon har lagt mycket pengar på fina peruker och byter efter humör. Hon har aldrig haft problem med dejtandet. Ibland använder hon ingen och ibland har hon keps. Hon är galet snygg i alla fall. Om du vill ha peruk tycker jag absolut att du ska satsa på det.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Klart) skrev 2024-07-23 08:53:49 följande:
    En peruk är HELT okej. Min kompis har alopecia och använder peruker. Hon har lagt mycket pengar på fina peruker och byter efter humör. Hon har aldrig haft problem med dejtandet. Ibland använder hon ingen och ibland har hon keps. Hon är galet snygg i alla fall. Om du vill ha peruk tycker jag absolut att du ska satsa på det.
    Helt ok för dig att tycka att någon är galet snygg utan hår. Själv har jag oerhört svårt att ta in det som en sanning. Posta gärna en bild på en skallig kvinna som är galet snygg enligt dig. 
Svar på tråden Hade du kunnat dejta en kvinna utan hår?