Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Padirac skrev 2024-11-03 17:04:43 följande:
    Ok, så marknaden tycker en sak och olika delar av befolkningen har olika preferenser baserat på egennytta eller baserat på andra uppfattningar?

Det verkar som att valet är betydligt mer komplext än vad du säger om marknaden.
    Vad menar du att jag säger om marknaden...?
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-03 17:21:40 följande:
    Sorry , du svarade på min replik till GF.  My bad.

Så, vad säger du om marknaden och vad tror du själv om marknaden och olika grupper av väljare?
    Ingen aning, men jag tror Trump blir bättre både for mraknaden och folket.

Men det är oviktigt just nu. Demokraterna har dodat Peanut och Fred! Folket gor uppror.
    www.foxnews.com/us/peanut-squirrel-social-media-firestorm-new-york-officials-euthanize-beloved-rodent
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-03 18:03:50 följande:
    Jasså, Fox skriver att det var poliser på order av en domare?

Men.. en del kan ju inte skilja på myndigheter och politiker.. de tror till och med att de som inte är med dem är mot dem. Tokstollar {#emotions_dlg.flower}
    Demokraterna styr där. Och slösar med skattepengar. Gillar du inte Fox kan du hitta det över hela internet, insta, tiktok....
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-03 20:19:30 följande:
    Insta?, TikTok?

Kan de inte heller skilja på myndighetsutövning i enlighet med gällande lagar och politiker där?  Eller vad menar du?
    sluta larva dig
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-03 21:20:39 följande:
    Uppenbarligen kan en del inte behripa skilnaden mellan myndighetsutövning i enlighet med lagar och politiker.

Det går verkligen utför ... fort dessutom..
    När det tar fyra departement plus en domare att skriva under att döda en stackars känd ekorre som levt bra i 7 år (och skickar ett helt team dit i timmar för att verkstalla), men de kan inte få till underskrifter för kritiska saker som tr ex att hantera debris efter översvämning är något fundamentalt fel.

New York Rep. Nick Langworthy (R-NY) wrote in the post. ?Instead of focusing on critical needs like flood mitigation in places like Steuben County, where local officials have to struggle just to get permits from the DEC to clear debris-filled waterways, they?re out seizing pet squirrels. NY taxpayers deserve better.?

Jag larvar mig inte. Just nu är detta faktist en viktig fråga för mig inför tisdagen. Känslorna går på högvarv.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-03 21:48:16 följande:
    Att någonting är eller inte är fundamentalt fel betyder inte att myndighetsutövningen sker i enlighet med lagar och att det inte är politikerna som dödat ekorren. 

Det är ju helt befängda påståenden!

Du känner säkert till USAs rättssystem som bygger på common law och vad det innebär i fråga om rättsskipning.  
    Man vill inte ge dem mera skattepengar när de inte kan prioritera vart de går utan spenderar på detta sätt. Lag eller inte.
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2024-11-04 19:12:35 följande:
    Nej USA har inte fungerat dåligt under Biden under Trump däremot, har du glömt hur värdelöst USA fungerade under Trump? Rysslands invasion av Ukraina och Hamas terrordåd i Israel har ingen koppling till USA men däremot skulle det vara ett stort problem för Ukraina och för Europa om Trump blir president igen. 
    Vad menar du fungerade värdelöst?

• Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-04 20:26:41 följande:
    Han lyckades inte införa lagar som i framtiden skyddar jordnötter och fred?
    Han vill se till att det blir fred i Ukraina.

• Tow2Mater
    KillBill skrev 2024-11-05 07:15:45 följande:
    Ta bara Trumps hantering av Covid 19. USA hade högre dödstal och en utdragen pandemi jämfört med de flesta andra västländer.  Trump misslyckades totalt med att samordna de federala insatserna på ett effektivt sätt han agerade senfärdigt och spred felaktig information. Trumps  organisations taffliga hantering var sannolikt orsaken till hundratusentals människor dog i onödan. År 2020 var exempelvis överdödligheten i USA  mer än 100% högre än i Sverige..
    Han borde stoppat flygen från Kina mycket mycket tidigare, Där gjorde han faktist fel.

Jag står med p-nut, och fred.

• Tow2Mater
    Anonym (Donald Trump) skrev 2024-11-05 22:47:54 följande:

Kamala Harris kan gynnas av att en del delstater röstar om aborter samtidigt som presidentvalet äger rum. 
    www.varldenidag.se/nyheter/vid-sidan-av-presidentvalet-var-femte-delstat-rostar-om-abort/829329

Att det kan höja valdeltagandet i dessa delstater och att abortfrågan bkan bli mer uppmärksammad i presidentvalet 

De får rösta om det då Trump såg till att det förlades dit det hör hemma, på delstatsnivå. 
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?