Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

nihka skrev 2024-09-26 15:21:37 följande:
    Det är inte jag som ska vara nöjd utan du som ska förstå att du inte är den enda som drabbas av autocorrect.

Det är ju din personliga åsikt att och har inget med gången inom politiken att göra.
    Jag drabbas inte av autocorrect.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2024-09-26 18:17:14 följande:
    Och då återstår bara att det var ett uttryck för okunnighet?
    Nej.

Kan du inte hålla dig till topic nu.
  • Tow2Mater
    Anonym (Hoppas kan man) skrev 2024-09-27 11:18:11 följande:
    Blir osäker på vad du anser har avhandlats och där jag har fel.

Är det så att det redan har avhandlats att Trump inte kommer att skylla på valfusk om han förlorar? Själv tror jag att det är liksom mitt i prick på hans karaktär att alltid skylla ifrån sig - men jag skrev inte att han kommer att göra så eftersom  jag är oförmögen att exakt avgöra framtida skeenden.

Grunden till mitt andra påstående - att han uppmuntrade pöbeln att storma Kapitolium är ju väldokumenterad.
    Jag kommenterade ditt inlägg där du citerade mig, jag fetstilade det jag specifikt addresserade.

Det har redan dislkuterats i tråden, Du behover inte gå långt bak. Du kan borja t ex med #908 Tips: Du borde läsa iallafall några sidor i en tråd innan du postar.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-09-27 18:24:40 följande:
    Taget ur kontext kan man hävda det du skriver, men...  det är mer än tydligt att Trump genom allt det han och hans kumpaner gjorde efter valförlusten drev på upproret,

Enskilda meningar du citerar kan inte motsöga en undersökning med mer ön 1000 vittnen, fler av dem från Trumps närmaste medarbetare i presidentstaben.

www.pbs.org/newshour/politics/trump-lit-that-fire-of-capitol-insurrection-jan-6-committee-report-says
    "Dec 23, 2022 11:34 AM EDT
    WASHINGTON (AP) ? The House Jan. 6 committee?s final report asserts that Donald Trump criminally engaged in a ?multi-part conspiracy? to overturn the lawful results of the 2020 presidential election and failed to act to stop his supporters from attacking the Capitol, concluding an extraordinary 18-month investigation into the former president and the violent insurrection two years ago.

Trump ?lit that fire,? the committee?s chairman, Mississippi Rep. Bennie Thompson, writes.

The 814-page report released late Thursday comes after the panel interviewed more than 1,000 witnesses, held 10 hearings and obtained more than a million pages of documents. The witnesses ? ranging from many of Trump?s closest aides to law enforcement to some of the rioters themselves ? detailed Trump?s ?premeditated? actions in the weeks ahead of the attack and how his wide-ranging efforts to overturn his defeat directly influenced those who brutally pushed past the police and smashed through the windows and doors of the Capitol on Jan. 6, 2021.

The central cause was ?one man,? the report says: Trump."
    failed to act to stop vad betyder det? Att han inte personligen ringde 911 nar han fick hora om det?
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-09-27 20:01:29 följande:
    mer än _ett_tusen_vittnesutsagor väger mer än 7 demikrater och 2 repulikaner.

Det är ju inte dessa folkvalda som på egen hand har fabricerat påståenden - de har sammanställt uppgifter från rättsväsende och från mer än 1000 vittnen, många från Trumps nöärmaste krets när de planerat hur de skulle få ogiltiga elektorer godkända tillsammans Trumps försök att fördröja Pence's certifiering av elektorsröster och hans önskan om att kalla in civilgardet för att fördröja certifieringen då han hade haft möjlighet att utropa undantagstillstånd med tanke på upploppen han uppmanade till.

Undersökningen visar tydligt vad Trump och hans kumpaner försökte göra - Trump har också i domtol funnits delaktig i detta och hans försök att få dessa handlingar att falla under presidentiell immunitet pga att han med tydliga bevis varit en del av detta.

men å andra sidan. du är partisk och därför gäller ingenting av det du säger som försvar för Trumps brottsliga handlingar. Ingenting av det du för fram kan anses ha något som helst bevisvärde eller anses vara fakta - det gäller ju lika för dig som för 7 demikrater och 2 repubikaner - eller håller du inte med?

Du kan ju diskutera detta med den andra som vill diskutera det igen.

Liz kommentar säger en hel del, det finns mycket hat mot Trump, och maktens korridorer vill helst forsätta sitt politics-as-usual. "I will do everything I can to ensure that the former president never again gets anywhere near the Oval Office." Du är bra naiv om du litar på sådana. Tro det eller ej, men jag är faktist inte for Trump. Men klart jag är partisk, till skillnad mot en hel del andra här får jag rosta.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-09-27 21:12:15 följande:
    Är det inte bättre att du läser och förstär innehållet än att du söker på enskilda fraser utan kontext?   

Svara Ja eller Nej
    Nej. Men om du vill kan du ju forsoka forklara vad failed to act to stop  betyder.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-09-28 20:32:37 följande:
    Det verkar vara ett uttryck som används juridiskt i skuldfrågor avseende ett rättssubjekts skydlighet att agera under särskilda omständigheter.

Hjälper det dig?

Nej.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?