Padirac skrev 2024-09-27 20:01:29 följande:
mer än _ett_tusen_vittnesutsagor väger mer än 7 demikrater och 2 repulikaner.
Det är ju inte dessa folkvalda som på egen hand har fabricerat påståenden - de har sammanställt uppgifter från rättsväsende och från mer än 1000 vittnen, många från Trumps nöärmaste krets när de planerat hur de skulle få ogiltiga elektorer godkända tillsammans Trumps försök att fördröja Pence's certifiering av elektorsröster och hans önskan om att kalla in civilgardet för att fördröja certifieringen då han hade haft möjlighet att utropa undantagstillstånd med tanke på upploppen han uppmanade till.
Undersökningen visar tydligt vad Trump och hans kumpaner försökte göra - Trump har också i domtol funnits delaktig i detta och hans försök att få dessa handlingar att falla under presidentiell immunitet pga att han med tydliga bevis varit en del av detta.
men å andra sidan. du är partisk och därför gäller ingenting av det du säger som försvar för Trumps brottsliga handlingar. Ingenting av det du för fram kan anses ha något som helst bevisvärde eller anses vara fakta - det gäller ju lika för dig som för 7 demikrater och 2 repubikaner - eller håller du inte med?
Du kan ju diskutera detta med den andra som vill diskutera det igen.
Liz kommentar säger en hel del, det finns mycket hat mot Trump, och maktens korridorer vill helst forsätta sitt politics-as-usual.
"I will do everything I can to ensure that the former president never again gets anywhere near the Oval Office." Du är bra naiv om du litar på sådana. Tro det eller ej, men jag är faktist inte
for Trump. Men klart jag är partisk, till skillnad mot en hel del andra här får jag rosta.