Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

KillBill skrev 2024-07-24 14:09:21 följande:
    Kamala Harris stödjer en abortlagstiftning i linje med Roe v. Wade vilket innebär abort utan statliga restriktioner under den första trimestern (fram till vecka 14) och därefter olika regleringar för att skydda kvinnans liv eller hälsa dvs en lagstiftning ungefär som den svenska. Anser inte du att abort ska vara tillåten när kvinnans liv är i fara?
    Var har hon sagt vilka abortregleringar hon stödjer?
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2024-07-24 15:29:44 följande:
    Om du googlar Kamala Harris  Roe v. Wade så finner du flera exempel.
    Jo jag har hittat att hon inte vill ha några restriktioner alls. Laglig abort upp till barnet ploppar ut alltså.
  • Tow2Mater

Hon prioriterade tydligen att tala inför en svart kvinnoförening idag och dissade Benjamin Netanyahu's tal till Kongressen. Himmel, det bådar inte gott om hon ska leda internationella saker.

• Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-07-25 00:17:06 följande:
    Hon ska bli vald först.

Det är inte kongressen eller netanyahu som röstar på presidentkandidaterna.

Biden är fortfarande president 
    Jag sa ju om. Men risken är nog liten.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-07-26 20:14:43 följande:
    Det här är de officiella uttalandena med lögner som president..  

Trump är ju ökänd för att med berått mod ljuga om allt som passar hans sinne för att förstora sig själv och förminska de som inte stryker honom medhårs.

Det här är saker som Trump 'skämtar om' 

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_conspiracy_theories_promoted_by_Donald_Trump
    Säkert ett blandat hopplock som ska passa skribentens syften, det jag letade efter fanns inte med, men såg detta 'and a week later got a tremendous fever, got very, very sick, now is autistic' - det betyder ju inte alls att han påstår vaccin orsakade det. Gissar många fler av listade exempel är i samma stuk, dvs inte alls vad han faktist sagt, utan mer vad kritiker velat höra.
  • Tow2Mater
    Exempel på Harris meritlista långt ut på vänsterkanten:

Medförslagsställare till lagstiftning för att skydda illegala invandrare från utvisning Stödde Bernie Sanders lagstiftning om Medicare for All
    Stödde ett förbud mot privata sjukförsäkringar
    Stödde att ge skattefinansierad täckning till illegala invandrare
    Stödde förbud mot fracking
    Stödde avfinansiering av polisen
    Jämfört ICE med KKK
    Ville förbjuda sugrör av plast
    Försvarade att förbjuda borrning till havs
    Ville "omintetgöra" Trump-administrationens gränssäkerhet och vidtog 94 verkställande åtgärder under sina första 100 dagar för att upphäva varje åtgärd från Trump-eran
    Stödde avkriminalisering av olagliga gränspassager
    Sa att hon inte skulle "behandla" illegala invandrare som "kriminella"
    Uppmanade till att "starta [ICE] från början"
    Hävdade att en tillfällig stängning av gränsen stred mot federal lag
    Samlade in pengar till Minnesota Freedom Fund, en organisation långt ut på vänsterkanten som betalar för att lösa ut våldsamma brottslingar, inklusive anklagade mördare och våldtäktsmän, ur fängelse.
    Stödde Los Angeles nedskärningar av deras polis
    Kallade försöken att få ut fler poliser på gatorna för "befängt tänkande"
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-07-26 23:13:30 följande:
    Jamen visst, det finns inga fakta och allt är bara ihopplock för att passa skribentens syften.

Det betyder å andra sidan att det du skriver om Trumps lögner inte betyder någonting då det också enbart är någonting som ska passa just _dina_ syften

Ingenting är sant och allt är möjligt - det som desinformation bygger på.

Här har någon räknat vad lögnaren har åstadkommit. 

www.washingtonpost.com/politics/2021/01/24/trumps-false-or-misleading-claims-total-30573-over-four-years/
    Alltså med skribent menade jag den som knåpat ihop linken. Inte den som postade linken. Syftet med det hela framgår ju med att den kallas 'konspirationsteorier', dvs bara smutskastning.

Jag postade ett antal saker Harris har gjort som v
    änsterpolitiker. De sakerna kan man tycka vad man vill om, om man tycker det är bra eller dåligt. Det är ingen konspiration, och jag försöker faktist inte smutskasta henne, jag har inget syfte annat än att dela lite om hennes politik
  • Tow2Mater
    En med många djupa tankar skrev 2024-07-27 17:13:42 följande:
    Hej igen. Nu möts vi i en annan tråd. Trevligt, för trots olika åsikter tyckte jag du hade god ton i den andra tråden. Vad gäller Trump o andra kandidater bryr jag mig inte så mycket om ifall de använder "BUS", men däremot stöder jag INGEN av Trump o Harris. Jag tycker båda är dåliga Jag ser det förresten så att USA i en del avseenden varit ett politiskt misslyckande och jag  tänker att det kanske varit bättre om USA förblivit inom brittiska imperiet, så jag stöder inte at USA skall ha president över huvud taget i grund och botten.
    Det har tyvärr blivit mer och mer polariserat med varje val, fast varje kandidat (upp till detta år iallafall) brukade säga de vill ena landet. Om de alla kunde kompromissa lite och hålla sig närmare mitten skulle många bli glada, men det verkar inte gå idag. Det ska vara allt eller inget, och det är en av anledningarna man vill ha ganska lika fördelningar i kongress och hus, så ju mindre de får gjort, desto bättre - mindre for nästa styre att riva upp igen. Hålla status quo är ett bra mål.
  • Tow2Mater
    Cathariiina skrev 2024-07-27 18:49:28 följande:
    Det hade väl med att göra att Kanada inte annekterades (eller hur man vill beskriva det) av de vita så snabbt och så fullständigt, och därför fanns inte heller lika stort behov (eller hur man vill beskriva det) att hela tiden driva undan eller slakta indianerna. Alla fick plats.

Jag tycker för övrigt också att konservatismen just i betydelsen av ekonomisk konservatism, makt åt storföretagen, och en ovilja att dela med sig till människor som har det svårt, har gått för långt i USA. Men jag kan se att det är DERAS kultur, som är en följd av deras historia. Man behöver inte flytta dit, man kan betrakta spektaklet på datorskärmen i lugn och ro!

Sådana frågor är ju även oberoende av om ett land är republik eller monarki. Finns många monarkier i tredje världen exempelvis, där folket är utfattigt och inte kan få någon hjälp, utom vid speciella tillfällen (typ kungens kröningsdag, bröllopsdag eller 50-årsfirande på tronen) då kungen delar ut allmosor och även egenmäktigt friger fångar...

Ja, det där med att djurrätten hamnat i vänsterpaketet och abortmotståndet i högerpaketet, och att de två aldrig kan mötas (som det har blivit nu) har du och jag många gånger diskuterat på annan plats! Flört Synd att du försvann därifrån... Jag tog också en lång paus på åtta månader, men är tillbaka nu. 

Tack! Glad
    Håller inte med dig - viljan att dela med sig är mycket stor, och många gor det, både foretag och privatpersoner. Det tillhor det normala att donera till olika slags välgorenhet i USA. Skillnaden är att man ger villigt och fritt av egna pengar, inte av andras.
  • Tow2Mater
    Cathariiina skrev 2024-07-27 19:03:28 följande:
    Ja OK, men det ÄR just det att "det hör till". Fina damer håller i fund raising för att själva få uppmärksamhet, typ... Och när en stipendiat får ett collegestipendium, och givaren fortfarande är i livet, så förväntas han eller hon besöka givaren med vissa jämna mellanrum, och då göra ett gott intryck och visa sig tacksam och respektfull.

BLÄ - jag hatar sådant! Mycket bättre att ha det som vi, att det är tjänstemän som förmedlar pengarna - t.ex. på socialkontoret - enligt lagar, regler och normer som är lika för alla, och att den behövande inte behöver ställa sig in hos tjänstemannen för att vara säker på att få mer...
    Din erfarenhet låter som någon slags överklass. Jag socialierar inte på den nivån, utan bara med vanliga arbetare, och har en helt annan uppfattning. Man ger direkt till matbanker, kyrkors hjälparbeten, kvinno- djur- och barnhem och shelters, sport och idrottsklubbar, skolor/förskolor, eller indirekt via olika organisationer som jobbar med liknande saker som det jag nämnt, etc.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?