Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
Ja, jag har svårt att tro att en massa tullar är så bra. Handel är bättre.
Aborträtten är alltså inte avskaffad som du påstod och den tioåriga flickan hade kunnat få abort i sin egen hemstat (vet du vilken utan att googla?) på medicinska grunder.
Abort är en delstatsfråga En del delstater begränsar den hårdare än i Sverige. Andra delstater tillåter en mamma att avsluta barnet i magen ända fram till födsel om hon vill. Om folket i Oregon vill ha det si och folket i Texas vill ha det så, så ser jag ingen anledning till att döma dem utifrån mina svenska värderingar. Jag har varit runt för mycket och sett för mycket för att bli upprörd över att folk inte har samma syn på saken som jag har.
Och jag tycker det är positivt att Trump varnade för att USA kan dra tillbaka sitt stöd till Nato om inte de andra länderna börjar hjälpa till. Jag ser det som en ren solidaritetshandling att Tyskland tvingas betala mer för sitt eget försvar istället för att åka snålskjuts på amerikanska skattebetalare. Europeiska ledare behöver verkligen steppa upp när det gäller hotet utifrån.
Miljön? Det är en definitionsfråga och det säger jag som tekniskt utbildad och faktiskt jobbar med saken. Om USA ökar sin utvinning av olja inom landet så blir de mindre beroende av olja från exempelvis Venezuela och då är USA friare i att politiskt ge sig på den Venezuelanska diktaturen.
Det finns plus och minus med det mesta.