Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Anonym (...) skrev 2024-09-18 16:23:10 följande:
    Kan och kan, men normalt är det väl inte så svårt att ha koll och reagera
    Som sagt det finns kvinnor som inte förstått att de är gravida vid fullgången graviditet.  Ofta visar inte graviditetstester tillförlitligt resultat förrän den 4 veckan (från senaste menstruationens första dag) och kvinnor kan ha blödningar trots graviditet och då är det inte knotigt att kvinnan inte reagerat.  
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Padirac skrev 2024-09-21 06:32:58 följande:
    De konservativa vill ju ofta förbjuda sexualundervisning, och en del vill till och med förhindra till gång till preventivmedel.
    Precis.

Det är helt obegripligt att det finns personer här i tråden drar en lans för politik i USA som både resulterar i att barn nekas rimlig sexualundervisning och att våldtagna 10 åriga flickor nekas abort..
  • KillBill

Mitt Romney kommer inte rösta på Trump och han avråder USAs befolkning att rösta på den för sexualbrott dömde Donald Trump.

• KillBill
    Cathariiina skrev 2024-09-22 08:03:46 följande:
    Ja, det är inte många som inte vill ha någon sexualundervisning alls i Västvärlden. I Arabvärlden är det däremot vanligt, och det har blivit stora konflikter när muslimska föräldrar rasat över att deras barn blivit upplysta i en ålder då föräldrarna inte önskade det.

Flickorna ska helst hållas helt ovetande ända till bröllopsnatten, för att muslimerna är rädda för att information om sex ska dra igång fantasier och längtan, så att flickan inte längre är ren i sin själ när hon gifter sig. Men av någon anledning pratar vi inte om detta, utan vi pratar bara om de konservativa i USA - och där är det inte ens sant att de inte vill ha sexualundervisning... *suckar*

Sedan kan man förstås ge denna upplysning på olika sätt, t.ex. 
    1. helt neutralt, bara biologiska fakta och utan att gå in på moraliska eller religiösa perspektiv
    2.med budskapet att sex hör hemma inom äktenskapet, eller att detta i alla fall är det ideal man bör sträva efter, eller
    3. med budskapet att anything goes från tidig ålder bara man använder kondom, och missar man kondomen så finns det alltid abort. Även samkönade relationer framställs som normala, man påstår till och med att det inte finns två kön o.s.v.. 

3 är det vänsterliberala perspektivet, republikanerna är väl uppdelade mellan 1 och 2, hard-core högerkristna republikaner tycker förstås 2.
    Haha tycker du att det är konstigt att vettiga människor är kritiska över att Republikanerna hämtar inspiration gällande sexualundervisning från världens mest fundamentalistiska länder?
  • KillBill
    Cathariiina skrev 2024-09-22 10:25:29 följande:
    Men ändå är det DU som vill ha de fundamentalistiska invandrarna här i Sverige? Förstår du själv hur mycket syntax error det verkar?
    Till skillnad mot dig vill jag varken ha fundamentalistisk abortlagstiftning eller fundamentalistisk begränsning av sexualundervisning. 

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Om man skrapar på ytan har högernationalistiska krafter såsom SD och MAGA rätt mycket gemensamt med fundamentalist islamism 
  • KillBill
    Cathariiina skrev 2024-09-22 10:54:43 följande:
    Fast importerar man stora mängder människor med en fundamentalistisk syn på vissa saker, så tar de ju med sig den synen hit. Det måste du väl förstå? Den lämnar de inte bakom sig när de kliver över gränsen till Europa eller Sverige. 

Nedanstående ärende slutade med att läraren "Anna" fick sluta. Hon fick köpas ut.

www.dn.se/ledare/hanne-kjoller-visa-rondellhunden-i-sveriges-skolor-pa-yttrandefrihetens-dag/
    Konflikterna på skolan var många. En av dem uppstod när en fjärdeklassare, född i Sverige men med föräldrar från Afghanistan, skulle få ett syskon. För klasskamraterna berättade pojken att Allah placerat en fågel i mammans mage. Någon eller några av hans ?svenska? klasskamrater informerade långt mindre metaforiskt om hur befruktningen mer troligt gått till. Det blev slagsmål.

Bråket hängde med in på lektionen. Efteråt var det klassråd. För Anna var det självklart att ta upp det som hänt.

?I Skolverkets material anges att barnen redan i årskurs tre ska lära sig hur barn blir till. Det hade man tydligen hoppat över här. Jag tog tillfället i akt för att täppa igen kunskapsluckorna och klargjorde att det ingalunda var någon fågel inblandad i processen.?

Det tog hus i helvete. Anna kallades till ett möte med rasande föräldrar. Med var även rektor och biträdande rektor. Krav ställdes på att Anna skulle be om ursäkt.
    Jag vet inte vad du tror men  jag är alltså  emot det du beskriver i ditt exempel men precis samma beteende uppvisar idag republikanska föräldrar i USA idag. Föräldrar som kräver att skolbiblioteken ska rensas ut från böcker som innehåller texter som de republikanska föräldrarna anser inte förmedlar den rätta religiösa bilden. 
  • KillBill
    nihka skrev 2024-09-22 11:39:52 följande:
    Så tar jag det ett varv till. Man "importerar" inte människor. Man kan importera varor. Människor är inte varor utan livs levande Homo sapiens sapiens som i första hand är individer och inte ska klumpas ihop utifrån goegrafisk härkomst.

Precis som du och jag inte kan klumpas ihop bara för att vi båda kommer från Sverige eftersom vi lyckligtvis är som från två olika planeter. I olika galaxer.
    WORD!
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?