-
-
-
Cathariiina skrev 2024-08-16 22:36:54 följande:Jag säger inte att det inte var olämpligt att härma den funktionshindrade journalisten, det var det såklart. Men han hade ju också skrivet elaka och orättvisa saker om Trump, så det kom inte från ingenstans. Det var inte som om han skulle ha härmat en främmande människa i publiken eller på gatan.
Jag säger bara att människor inte på riktigt blir så där upprörda och ledsna å någon annans (främmande persons) vägnar, som den där kvinnan låtsades bli. Undrar förresten hur många män med samma grad av funktionshinder som hon har legat med? Eller som hon ens är vän med, på riktigt.
Nä - jag tror att det bara var godhetssignalering, jag. I verkligheten vill hon inte ha några svårt handikappade personer i sitt liv. Ungefär som när Fridolin sökte efter svarta människor att bli fotograferad tillsammans med, genom sitt nätverk, för han kände inga svarta... Han var bara väldigt förtjust i dem på avstånd.En kandidat som Donald Trump som inte har tillräckligt intellekt för att svara på kritiken med ord utan tar till gester och imiterar funktionshindrade kritiker är självklart mycket olämplig som president.
Det borde vara självklart för alla att den som blir president för USA måste ha tillräckliga retoriska färdigheter för att klara av en debatt utan att gå till personangrepp.
-
Haha
Charlie Sheen berättar om när Donald Trump gav honom ett par (enligt Donald extremt värdefulla) manschettknappar som sedan visade sig vara billigt skräp..
x.com/ArtCandee/status/1824823590631686285
-
Detta säger allt. Donald Trump är inte en värdig presidentkandidat.
-
När du skriver detta inlägg är du då medveten om att ämnet för tråden är det amerikanska presidentvalet?nattuw skrev 2024-08-18 16:01:37 följande:När du ägnar dig åt ditt kampanjarbete för Harris är du då medveten om att valet gäller presidentposten i USA och att du skriver på svenska i ett svenskt forum?
Det är som om en anställd på en rysk trollfabrik skulle skriva inlägg på ryska i ett ryskt forum.
Själv anser jag att ditt ifrågasättande av inlägg om det amerikanska president i en sådan tråd är märkligt.. -
Det är rätt korkat att tro att man skulle skulle påverka presidentvalet i USA genom inlägg i en tråd på FL. Hur kan du ens tro det? 😅nattuw skrev 2024-08-18 16:35:09 följande:Ditt kampanjande för en amerikansk presidentkandidat på svenska i ett svensk forum är, oavsett trådens ämne, som att hälla säd på hälleberget.
När du nu likt de ryska trollfabrikerna försöka påverka ett annat lands val så är det bättre att du använder dig av kanaler som når de väljare du vill påverka istället för att försöka påverka människor som sannolikt inte har rätt att röst i det amerikanska presidentvalet. -
nattuw skrev 2024-08-18 19:29:07 följande:Ja och det var därför jag skrev: "När du ägnar dig åt ditt kampanjarbete för Harris är du då medveten om att valet gäller presidentposten i USA och att du skriver på svenska i ett svenskt forum?"
Försök inte. Du skrev "När du nu likt de ryska trollfabrikerna försöka påverka ett annat lands val" Det är alltså tydligt att du tror att mina inlägg skulle påverka ett annat lands val vilket är helt befängt
Presidentvalet i USA är en av de största utrikespolitiska händelserna i år och det går inte en dag utan att de största morgon- och kvällstidningarna skriver om valet och det är inte konstigt då valet kan komma att påverka svensk utrikespolitik, försvarspolitik och export.
Någon har startat en tråd om detta val och jag som är intresserad av utrikespolitik finner tråden intressant. Om du har svårt att acceptera att andra människor är intresserade av presidentvalet i USA och skriver inlägg om detta så rekommenderar jag dig att inte läsa trådarna. Det är bättre än att du kommer med insinuanta och stolliga teorier om valpåverkan.
-
Ett fantastiskt tidningsomslag från 2017,
-
USAs Israel/Palestina politik lämnar mycket att önska och det gäller både demokrater och republikaner.Cathariiina skrev 2024-08-19 09:27:11 följande:www.aftonbladet.se/nyheter/a/93kL7l/demokraternas-konvent-tiotusentals-vantas-protestera
Hmmm... Vad säger du om att Kamala stöder Israel i deras folkmord, och kontinuerligt skickar vapen dit..?