Inlägg från: Cathariiina |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Cathariiina
    Padirac skrev 2024-08-10 16:35:42 följande:
    Det var ju många lögner och halvsanningar i det här ...  en rad snabba påståenden och lögner som är värdiga Trumps förmågor
    VAD var osant? Jag kom på en till förresten, detta att man i Sverige till skillnad från resten av världen inte fick tala om "hushåll", utan man skulle tala om "bubblor" - folk som umgicks även om de inte tillhörde samma hushåll, skulle få fortsätta göra det.

Så dumt. Folk ingår ju normalt i FLERA "bubblor", och då sprider de smittan mellan bubblorna. Däremot bor var och en bara i ett hushåll (OK undantag för barn som bor växelvis, men då kan man kanske pausa det om man befinner sig mitt i en brinnande pandemi). 
  • Cathariiina
    Padirac skrev 2024-08-10 17:08:39 följande:
    Oavsett vad du anser är dumt eller inte så klarade Sveriges befolkning och ekonomi sig bättre än de länder som hade laglig möjlighet att stänga hårt.

Svenska lagar och svensk förvaltning skiljer sig på fler sätt från många länder och FolkHälsoMyndigheten har ansvar för fler åtgärder än enbart smittskydd. Alla föreslagna åtgärder skall enligt lag bygga på vetenskap och etablerad praxis. 

Jag ser att du inte tar upp den breda bild som FoHM hade att förhålla sig till - men det gör ingenting. Världen är enklare med tunnelsyn - och så de där snabba lögnerna som kännetecknar Trumps svada och en och annan påstådd ordförande i nån bostadsrättsförening.

Det verkar som att Harris drar ifrån ordentligt i mätningarna - också i vågmästarstaterna , Vance har inte stärkt Trumps kampanj . det är nästan som att Vance är en trojansk häst med tanke på vilket bojsänke han är för Trump.

Harris leder polls i viktiga Pennsylvania, Michigan, Wisconsin och Arizona samt ligger lika i Georgia.

Det ser ut som att både Harris och Vance var ett lyckoskott för demokratin i USA,  Det första drar upp stödet för ett styre enligt konstitutioen och den senare drar ned stödet för enn styre som hotar konstitution och demokrati 

www.forbes.com/sites/saradorn/2024/08/10/election-2024-swing-state-polls-harris-surges-ahead-of-trump-in-pennsylvania-michigan-and-wisconsin/

Key Facts

Pennsylvania: Harris leads Trump by 4 points among likely voters and 3 points among registered voters, according to the Times/Siena poll (the margin of error is 4.2 points).

Michigan: Harris also leads Trump here by 4 points among likely voters?but trails Trump by 2 points among registered voters (the margin of error is 4.8 points).

Wisconsin: Harris leads Trump by 4 points among likely voters and 5 points among registered voters in the Times poll (the margin of error is 4.3 points).

Georgia: Trump and Harris are tied in the Bloomberg/Morning Consult poll at 47%, while Trump is up by two points in the state (48% to 46%), with 7% undecided, in the Emerson poll.

Arizona: Harris leads by two in the Bloomberg/Morning Consult poll, 49% to 47%, but is down by five points (49% to 44%), with 7% of voters undecided, in the Emerson poll.

North Carolina: Trump would win the state by two points, 48% to 46%, according to the Bloomberg/Morning Consult poll, a decline in Trump?s 5.7-point lead here over Biden, according to Real Clear Politics? poll tracker.

Nevada: Harris leads by two points, 47% to 45%, in the Bloomberg/Morning Consult poll; Trump led Biden here by 5.6 points, according to Real Clear Politics? poll tracker.

Jag ser mycket väl den breda bilden, men när man har att göra med en helt ny sjukdom, som uppenbart är dödlig, så har man inte tid med den breda bilden. Då måste man stoppa smittspridningen fort och direkt, tills man vet vad man har att göra med, riskgrupper är satta i säkerhet, all vårdpersonal har utbildats (här kan man även behöva lära upp "barfotasjuksköterskor" från allmänheten), och mediciner och utrustning finns på plats. Att vänta in ett vaccin kan visa sig vara omöjligt, men är förstås det allra bästa.
  • Cathariiina
    nihka skrev 2024-08-10 22:12:05 följande:
    Suck. Du verkar ha svårt att hålla isär älskad och att någon är accepterande/positivt inställd.

Du går alltså runt och inbillar dig att du är "väldigt älskad" av chefen om hen uttrycker att hen är positivt inställd till din insats på jobbet?

En 13e plats för Reagan och en placering över Obama är inte särskilt märkvärdigt. Och Biden ligger en placering över Trump:

today.yougov.com/ratings/politics/popularity/US-presidents/all
    Den mätningen är väl gjord nu, och inte under respektive presidents mandatperiod? Det är lättare att romantisera presidenter som levde för århundraden sedan, än någon som man har i färskt minne, tänker jag.
  • Cathariiina
    Anonym (bara lögner från alla håll) skrev 2024-08-12 18:24:50 följande:

Det här säger väl egentligen allt.

www.facebook.com/reel/290033950418563

Yes, sure att hon blev upprörd på riktigt... Krokodiltårar. Journalister kan inte GÖMMA SIG BAKOM sina handikapp, lika lite som presidenter kan göra det. Killen försökte ju komma undan med att han inte rådde för vad han hade skrivit. 
  • Cathariiina
    KillBill skrev 2024-08-14 07:37:37 följande:
    Förstår du verkligen inte det olämpliga med att håna en funktionshindrad för dess handikapp?

Det är inget jag skulle göra själv. Men jag tror inte heller på att den där kvinnan som ser ut som Meryl Streep (ÄR det hon?), skulle bli så där våldsamt ledsen och upprörd för en främmande människas skull. 
  • Cathariiina

Det här var fint! Trump är så sund och normal och säker i sig själv, i jämförelse med alla de där affekterade typerna på vänsterkanten: 

https://fb.watch/tY1w1z546_/

• Cathariiina
    nihka skrev 2024-08-15 23:34:07 följande:
    Det kallas empati. En del har diagnoser som gör att de saknar det. Andra bara saknar det.
    Eller så kallas det "skaffa sig godhetspoäng".
  • Cathariiina
    Xenia skrev 2024-08-16 13:30:46 följande:
    Ja, av dem som själva har ont om empati. Den där floskeln är populär på Flashback, brukar du hänga där?

Du skulle väl anklaga Jesus själv för att "skaffa sig godhetspoäng".

Trump är populär bland högerkristna trots att jag tycker han verkar rent okristlig. Det räcker tydligen med att vara emot aborter för att tillfredsställa de högerkristna.
    Jag säger inte att det inte var olämpligt att härma den funktionshindrade journalisten, det var det såklart. Men han hade ju också skrivet elaka och orättvisa saker om Trump, så det kom inte från ingenstans. Det var inte som om han skulle ha härmat en främmande människa i publiken eller på gatan.

Jag säger bara att människor inte på riktigt blir så där upprörda och ledsna å någon annans (främmande persons) vägnar, som den där kvinnan låtsades bli. Undrar förresten hur många män med samma grad av funktionshinder som hon har legat med? Eller som hon  ens är vän med, på riktigt.

Nä - jag tror att det bara var godhetssignalering, jag. I verkligheten vill hon inte ha några svårt handikappade personer i sitt liv. Ungefär som när Fridolin sökte efter svarta människor att bli fotograferad tillsammans med, genom sitt nätverk, för han kände inga svarta... Han var bara väldigt förtjust i dem på avstånd. 
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?