Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
Hon är makalöst duktig på att prata ... svammel(?) ... utan någon verklig innebörd.
"... the passage of time ..."
Inte säker på att Donald Trump stärkte sina kort bland svarta väljare genom att posera med AI genererade kvinnor med 6 fingrar..
I det minsta fattar Harris att man skall välja en vicepresident kandidat som kompletterar en själv och som lugnar tveksamma väljare genom att signalera erfarenhet och pondus. En guvernör från Minnesota t.ex.
Trump väljer en MAGA lärjunge som är lika extrem och ouppfostrad som han själv, men som helt saknar karisman när han kommer med sina uttalanden. Vance liknar mest en apprentice som när som helst förväntar sig att höra ett 'you're fired' från sin läromästare om han skulle visa sig sakna den rätta entusiasmen.
Demokraterna har verkligen gjort ett remarkabelt lyft sedan Joe Biden hoppade av och sannolikt kommer stödet för demokraterna öka ännu med med valet av Tim Walz som vicepresident.
Jag tycker Walz verkar vara ett väldigt bra val av vicepresidentkandidat! Lyssnade på hans första tal i Philadelphia och blev imponerad av hans energi. Han är en lysande talare och man förstår hur han kunde vända ett sedan länge republikanskt område till demokratiskt bara genom sin karisma och handlingkraft.
Han införde gratis skolmat i Minnesota och såg till att George Floyds mördare blev lagförda bland annat.
Jag tror både Harris och Walz kommer krossa sina motståndare i debatterna. De verkar vakna, intelligenta, pålästa och har fötterna på jorden. Sedan återstår det att se om de kommer att vinna valet.
Trump framstår mer och mer som en rik verklighetsfrånvänd knös som är född med silversked i mun. Både Vance och Trump har som främsta argument att de är emot allt. Emot kvinnor, mot bögar, mot svarta, mot abort etc. Det klingar inte så fräscht.
Det ska bli enormt underhållande att se de kommande debatterna de närmaste månaderna.
Biden och Kamala Harris supporters på fl börjar bli riktigt upphetsade märker jag.
Får man påminna om valet 2016 ? Hillary var ju redan klar som president.
Alla undersökningar visade en övertygande seger.
Vem fan skulle rösta på Trump ?
Sen kom valnatten när miljoner Demokrater grät klokodiltårar.
Går fortfarande än i dag in på youtube och kollar klippen.