1omtänksam skrev 2024-08-06 17:52:03 följande:
Hej TS!
Nej. Tycker inte alls att det du beskriver låter varken jätteudda eller jättekonstigt. Tror många känner som du och också saknar skriptet för vänskap. Det kanske inte alltid framkommer dock och det i sin tur får kanske en att känna sig ännu mer ensam?
Tror att det även är lite av ett samhällsproblem. Mycket idag är yta. Yta och snabba kontakter så att säga. Det är svårt att bygga upp vänskap eftersom det tar tid i anspråk. Vänskap för mig handlar om tillit och förtroende. Det bör komma från två håll också. Att båda underhåller kontakten att inte bara en själv gör det.
Har du någon du kan höra av dig till, som du nu har ytlig kontakt med för att "bygga upp" bättre kontakt? Förening verkade inte vara din grej, men kanske finns det någon på nätet eller som du har ytlig kontakt med? Arbetskamrat eller annan som du känner att du kan lita på?
Jag själv har lite av samma problem, fast åt andra hållet och det är också smärtsamt och en känner sig ensam i det med. En hel del människor som öppnat upp sig för mig, som jag trott varit min vän, att vi fått en djup o fin och varm vänskap mellan oss. Men sen har personen på olika sätt, utan att gå in på detaljer, plötsligt lämnat mig. Slutat svara på mina meddelanden osv. Det kanske är jag som är ett problem, eller så har jag bara stött på fel typ av människor som jag trott varit bra vän/nner. Vet inte.
Hoppas du ska få en eller flera vänner såsmåningom ts! Ge inte upp. Nära vänner går att få. Men tar nog sin tid att bygga upp. Inkluderar kanske en hel del besvikelser längs vägen också. Men ge inte upp. Du får gärna skriva till mig också, om du vill :)
Lycka till och kram till dig!
Hej! Tack för ditt svar och pepp! Det låter ju väldigt jobbigt med din situation också. Vad sviken du måste känna dig när den du såg som en vän betedde sig så. Du fick inget svar på varför heller? Det finns ju människor som använder andra som stepstones och kliver vidare och liksom har det som livsstil. Kan det ha varit en sådan person? Kram till dig.